Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های پاکستانی روز یکشنبه این اظهارات را به نقل از "ظفر میرزا" وزیر بهداشت این کشور در گفت‌وگو با خبرنگاران در اسلام‌آباد منعکس کردند.

وزیر بهداشت پاکستان تایید کرد که این کشور تماس‌هایی از چین و ژاپن دریافت کرده است که به آزمایش واکسن کرونا که تولید این کشورها می‌باشد، ارتباط دارد.

وی در عین حال گفت که پاکستان قبل از هرگونه تصمیم‌گیری خواهان دریافت اطلاعات بیشتر از چین و ژاپن است و همزمان کارشناسان پاکستانی نیز در حال بررسی جوانب ایمنی، مقررات و امکان‌سنجی این داروها هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک شرکت چینی به نام "سینوفارم" نیز پیشنهاد آزمایش بالینی واکسن غیرفعال کووید-۱۹ را به پاکستان داده و گفته بود که این طرح به نفع دو کشور خواهد بود و در صورت اخذ نتیجه مثبت، پاکستان اولین کشوری خواهد بود که به واکسن ضدکرونا دست پیدا می‌کند.

مقامات بهداشتی چین اواخر فروردین ماه گذشته اعلام کردند: انجام آزمایشات بالینی سه واکسن ویروس کرونا به مرحله بالینی رسیده و نتایج تحقیقات بالینی داروهای ضد بیماری کرونا نیز از سوی برخی کشورها پذیرفته شده است.

رییس موسسه ملی سلامت پاکستانپیشتر در گفت‌وگو در برنامه شبکه "۹۲" این کشور گفته بود که چین مرحله آزمایشی واکسن کرونا را کلید زده و انتظار می‌رود اجرای واکسن چینی کرونا ظرف ۳ ماه آینده در پاکستان راه‌اندازی شود.

سرلشکر "عامر اکرام" افزود: دولت چین و سفارت این کشور در پاکستان همکاری موثری با مقامات پاکستانی برای در اختیار گذاشتن اطلاعات درباره ویروس کرونا و تامین مقدمات آزمایش واکسن این ویروس در پاکستان داشته‌اند.

این مقام پاکستانی در عین حال گفت: واکسن اختراعی چین نیاز به کسب مجوز از نهادهای پاکستانی از جمله اداره نظارت و تنظیم مقررات دارویی این کشور دارد و البته ما در اسرع وقت به این مسائل رسیدگی می‌کنیم.

شمار مبتلایان به ویروس کووید-۱۹۹ در شهرهای مختلف پاکستان از مرز ۱۲ هزار ۷۰۰ نفر فراتر رفته و دست کم ۲۶۹ نفر نیز بر اثر این ویروس جان خود را از دست دادند.

ستاد عملیات و مدیریت مبارزه با کرونا در پاکستان امروز اعلام کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۷۲۳ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۲۸۶۶ بیمار کرونایی نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا پاکستان ژاپن چین واکسن کرونا پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا پاکستان ژاپن چین واکسن کرونا ویروس کرونا پاکستان ژاپن چین واکسن کرونا ویروس کرونا واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش ایسنا، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون با آزمایش مولکولی
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد