Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@05:02:31 GMT

بحران بي خانماني در آمريکا جدي و غم انگيز است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۳۰۰۴

بحران بي خانماني در آمريکا جدي و غم انگيز است

خبرگزاری آریا- بیش از نیم میلیون نفر از جمله 100 هزار کودک در آمریکا ثروتمند‌ترین کشور جهان و در بحبوحه یک همه گیری جهانی فاقد مکانی هستند که بتوان آن را خانه نامید.
به گزارش خبرگزاری آریا، بحران بی خانمانی در آمریکا جدی و غم انگیز استپایگاه اینترنتی سیاتل تایمز در مطلبی به قلم پرامیلا جایاپال از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا و دیان ینتل از فعالان حقوق افراد در بخش مسکن نوشت: بی خانمانی یکی از بحران‌های فوری، غم انگیز و قابل حل در آمریکاست، اما سیاستگذاران در این باره اقدامی انجام نداده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بی خانمانی حتی پیش از شیوع ویروس کرونا یک بحران شدید و بحرانی بود که به اقدام فوری در همه سطوح دولت نیاز داشت. امروز، ما آشکارا شاهد پیامد‌های چند دهه انفعال برای پایان دادن به بی خانمانی بر بهداشت همگانی هستیم. تعدادی از آسیب پذیرترین مردم آمریکا در پیاده رو‌ها یا در سرپناه‌های جمعی می‌خوابند. این افراد با افزایش خطر آلودگی، گسترش و جان باختن از ویروس کرونا روبرو هستند.
این وضعیت به سبب انفعال عمدی به وجود آمده است. تجربه بی خانمانی همواره نقص ساختاری در این کشور ثروتمند بوده است که به اولویت بندی نیاز‌های مسکن کم درآمد‌ترین خانواده‌ها در آمریکا بی توجه بوده است. برای هر ده آمریکایی با پایین‌ترین میزان درآمد، کم‌تر از چهار خانه با قیمت مناسب وجود دارد. در حالی که گزینه‌های مناسب وجود ندارد، بیشتر خانواده‌های با کمترین درآمد، دست کم نیمی از درآمد خود را صرف اجاره خانه می‌کنند. این وضعیت، خانواده‌ها را وادار میکند بین خرید مواد غذایی سالم یا دارو‌های مورد نیاز و حفظ سقفی روی سر خود، یکی را انتخاب کنند. فقط یک شوک مالی پیش بینی نشده می‌تواند موجب بیرون انداخته شدن از خانه و در وضعیت‌های بدتر، بی خانمانی کامل شود. هر کدام از این وضعیت ها، هزینه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی به همراه دارد.
شیوع ویروس کرونا و پیامد‌های سلامتی و مالی آن همان شوکی است که برای بسیاری از خانواده‌هایی که در آستانه بی خانمانی قرار دارند به وجود آمده است. برای بسیاری از این خانواده‌ها کمکی وجود ندارد که مانع از تخلیه آن‌ها از خانه هایشان و فقیر شدن آن‌ها شود. چند دهه کمبود اعتبار شدید برای کمک به بخش مسکن موجب شده است ما با نظام قرعه کشی مسکن رو به رو باشیم. در این نظام از هر چهار خانواده که مستحق دریافت کمک مسکن هستند، یک خانواده این کمک را دریافت میکند.
بی خانمانی بیش‌ترین لطمه را به رنگین پوستان وارد می‌کند. در حالی که خانواده‌های سیاهپوست، 13 درصد از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند، آن‌ها 40 درصد از بی خانمان‌های آمریکا را تشکیل می‌دهند. این وضعیت، نتیجه نژادپرستی ساختاری، تبعیض در زمینه مسکن و پایین‌تر بودن درآمد در میان سیاهپوستان آمریکاست. در اینجا عدالت در زمینه مسکن و عدالت نژادی به شکلی جدایی ناپذیر با هم ارتباط دارند.
دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به جای رسیدگی به دلایل اصلی و نظام‌مند بی خانمانی، همچنان تغییرات سیاست گذاری را پیشنهاد می‌کند که بی خانمانی را بدتر میکند. بن کارسون وزیر مسکن و توسعه شهری برای چهارمین سال متوالی پیشنهاد کاهش شدید یا حذف برنامه‌های فدرال را مطرح کرد که به توانایی کم درآمد‌ترین مردم آمریکا برای داشتن خانه کمک میکنند. کارسون، پیشنهاد کرد اجاره‌ها برای کم درآمدترین مستاجران و دریافت کننده یارانه، سه برابر افزایش یابد که این تصمیم موجب محروم شدن 100 هزار خانواده مهاجر از کمک مسکن فدرال شد.
ترامپ سال گذشته رابرت ماربوت مشاوری را با سابقه‌ای طولانی در مطرح کردن ادعا‌های زیانبار و غلط درباره بی خانمانی، برای هدایت تلاش‌های کاخ سفید در جهت مقابله با این بحران منصوب کرد. ماربوت به چند دهه تحقیق و توافق دو حزبی در مورد راه حل‌ها برای بی خانمانی بی توجهی میکند. همسایگان بی خانمان ما بیش از هر زمان دیگری به راه حل‌های مؤثر و انسانی نیاز دارند. به این علت است که ما روی طرحی موسوم به "تأمین مسکن یک اقدام صحیح انسانی است" کار می‌کنیم.
این طرح در مدت 10 سال، 200 میلیارد دلار در خصوص مسکن و خدمات به بی خانمان‌ها سرمایه گذاری می‌کند. این طرح، برنامه‌های فعلی اعطای وام فدرال را تقویت و برنامه‌های تازه‌ای نیز ایجاد می‌کند.
در حالی که ما این بحران سلامت عمومی را پشت سر می‌گذاریم و درصدد بازسازی کشور خود در ماه‌ها و سال‌های آتی هستیم، باید این کار را با راه حل‌های بلندمدت و سیاست‌هایی انجام دهیم که ریشه در این اعتقاد داشته باشند که هر انسانی حق برخورداری از حقوق اساسی مانند داشتن جای خواب و داشتن سقفی بالای سرش دارد که ما آن‌ها را بدیهی می‌دانیم. اگر همه گیری ویروس کرونا یک درس به ما داده باشد، آن درس این است که تا زمانی که همه در آمریکا یک محل زندگی مناسب نداشته باشند، ما نمیتوانیم یک جامعه واقعاً سالم وشکوفا داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بحران بی خانمانی خانواده ها بی خانمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد آقامیری در چهارمین جلسه شورای تامین مسکن استان قم اظهار کرد: تخصیص سه هزار واحد مسکونی ویژه محرومان بنابر هماهنگی‌های لازم با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

استاندار قم بیان کرد: ساخت ۶۳ هزار واحد مسکونی در دستورکار قرار داشت که این آمار به ۷۱ هزار رسیده است.

وی افزود: استان قم سکان‌دار ساخت مسکن در کشور می‌باشد که این رتبه مرهون تلاش دستگاه‌های مربوطه و اداره کل راه و شهرسازی است‌.

آقامیری خاطرنشان کرد: آمار بانک‌هایی که در طرح نهضت مسکن ملی همکاری لازم را ندارند، طی روزهای آتی به ریاست جمهوری و بانک مرکزی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6088417

دیگر خبرها

  • ساخت هزار و ۵۰۰ مسکن برای خانواده های کم درآمد مشهدی
  • درحال ساختن بودن۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد
  • ۷۱ هزار نفر در استان قم صاحب خانه می‌شوند
  • خانواده نقش قابل‌توجهی در سلامت روان افراد ایفا می‌کند
  • اسیر صهیونیست: نتانیاهو از خودت خجالت بکش
  • استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید، از مهم‌ترین راهبردهای کمیته امداد فارس
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • زندگی با چندفرزند لذت بخش است
  • فشار شدید هزینه مسکن بر خانوارهای کم‌درآمد اروپایی