Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فوربس، کیم یو-جونگ نخستین بار در مراسم تشییع جنازه پدرش در ۲۰۱۱ برابر چشم رسانه‌ها و دوربین‌ها ظاهر شد و پس از آن مدت‌ها ناپدید یا کمرنگ بود. تا اینکه بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ در کره جنوبی از راه رسید و خواهر جوان‌تر رهبر کره شمالی را به تمام دنیا شناساند. یو-جونگ نماینده کشورش در رقابت‌هایی بود که در همسایه جنوبی برگزار می‌شد و تصاویر او از شهر پیونگ‌چانگ به تمام دنیا رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیم یو-جونگ که دردانه و محبوب پدر فقیدش کیم جونگ-ایل بود، به مدرسه‌ای در سوئیس فرستاده شد و پس از فراگرفتن درس‌های باله در اوایل دهه ۲۰۰۰ به کره شمالی بازگشت. او که به «ایوانکا ترامپ کره شمالی» شهره است، ماه گذشته از وجود روابط شخصی گرم و ویژه میان دانلد ترامپ و برادرش کیم جونگ-اون خبر داد؛ آن هم با وجود جنگ لفظی میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ پس از شکست خوردن گفتگوهای خلع سلاح هسته‌ای.

کیم یو-جونگ مسئولیت اصلی را در حوزه جنگ تبلیغاتی و روانی کره شمالی و البته حفظ شهرت و اعتبار برادر بر دوش دارد، به تازگی از همسایه جنوبی به عنوان «سگ وحشت‌زده پارس‌کن» یاد کرد. کره جنوبی به رزمایش همسایه شمالی اعتراض کرده بود و همین امر باعث شد خواهر ۳۱ ساله رهبر جوان کره شمالی به شکلی شدید و توهین‌آمیز از خجالت آنها دربیاید. در توصیف قدرت او همین بس که اوایل ماه جاری عضو پولیتبورو (کمیته مرکزی حزب حاکم) هم شد.

بروس بنت، متخصص کره شمالی پیش‌تر درباره کیم یو-جونگ به دیلی بیست گفته بود: «او باهوش و حسابگر است و چه کسی می‌داند با کار کردن در سایه چه اندازه قدرت برای خودش اندوخته است؟» یک تحلیلگر برجسته هم به اسوشیتدپرس چنین گفت: «در میان نخبه‌های حاضر در قدرت کره شمالی، کیم یو-جونگ بیشترین بخت را برای در دست گرفتن زمام رهبری دارد و من معتقدم امکان آن در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد است.»

هر چند خواهر کیم تنها گزینه برای جایگزینی او و رهبر شدن نیست. احتمال دارد اعضای شورای مرکزی حزب کمونیست از اقدامی غافلگیرانه به دوران زمامداری خاندان کیم پایان دهند و یک چهره تازه را به رهبری انتخاب کنند. در این شرایط، کیم یو-جونگ صرفا یک رهبر موقت برای عبور از دوران گذار خواهد بود و البته همه اینها به انتشار رسمی خبر مرگ کیم جونگ-اون بستگی دارد.

در تصویر دوم این گزارش، مایک پنس (معاون رئیس جمهوری آمریکا) را می‌بینید که در بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی در نزدیک‌ترین فاصله (ردیف پایین) از کیم یو-جونگ، خواهر رهبر کره شمالی نشسته است.

کد خبر 505122 برچسب‌ها کره شمالی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کره شمالی کره شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، هواشناسی که پیشتر هشدار سطح زرد صادر کرده بود با بررسی نقشه‌های جدید، اعلام کرد از صبح شنبه در نیمه_جنوبی استان رگبار و رعد و برق و باد لحظه‌ای شدید را شاهد خواهیم بود.
بنابر اعلام کارشناسان هواشناسی، بارش‌ها از شمال و شمال غرب آغاز می‌شود و شدت بارش‌ها در مرکز و جنوب استان خواهد بود
در اسفراین و صفی آباد بارش‌ها به صورت رگباری با احتمال تگرگ همراه خواهد بود.
وزش باد لحظه­‌ای نسبتا ­شدید، بارش باران، در بعضی از ساعت‌ها رگبار­باران­ و رعدوبرق، در نقاط مستعد با احتمال تگرگ (نیمه جنوبی استان)، مه خواهد بود.
اغلب نقاط بویژه نیمه جنوبی استان شامل شهرستان‌های شیروان، فاروج، اسفراین، بام و صفی آباد، گرمه و جاجرم، و بخش‌هایی از بجنورد
اثر مخاطرات: کاهش­ دید، لغزندگی جاده ها، صاعقه، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان­آب، سیلابی شدن مسیل­ها، خسارت به سازه ­های موقت. کاهش ۴ تا ۶ درجه ­ای دمای بیشینه روز شنبه را به همراه خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • هراس کره جنوبی از حملات تروریستی کره شمالی | وزارت خارجه بیانیه داد | افزایش سطح هشدار در ۵سفارتخانه
  • کره جنوبی سطح هشدار خود را در ۵ سفارتخانه افزایش داد
  • ایمیل‌ها کدام ویژگی‌های شخصیتی را افشا می‌کنند؟
  • ستاره کره‌ای بعد از پنج سال از بایرن انتقام گرفت! ‏
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • گل وویونگ جونگ به بایرن مونیخ (اشتوتگارت 2-1 بایرن مونیخ)
  • جهت چرخش آب در اکوادور خط میانی کره شمالی و جنوبی (فیلم)
  • انواع قارچ‌های خطرناک را بشناسید
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت / بارش و ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • صدور هشدار نارنجی /بارش‌های رگباری خراسان شمالی را فرا می‌گیرد