Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر با طرح اتهامات واهی و بی‌اساس علیه کشورمان، خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۱ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از فاکس نیوز، مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز شنبه در بیانیه‌ای با تکرار  اتهامات واهی علیه کشورمان و با استناد به پرتاب اخیر یک ماهواره نظامی در تهران خواستار تحریم تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال توافق هسته‌ای میان ایران و کشورهای 1+5 در سال 2015، مقرر شد تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران در اواخر اکتبر سال 2020 (مهر 99) منقضی شود.

وزیر خارجه آمریکا که همچون دیگر مقامات کشورش از پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایران خشمگین شده است در بیانیه‌ای بار دیگر مدعی شده است که ایران دولت پیشرو در زمینه حمایت از تروریسم است و نباید اجازه خرید و فروش سلاح به آن داده شود.

وی در ادامه مدعی شده است: اعلامیه ایران در روز چهارشنبه مبنی بر قرار گرفتن اولین ماهواره نظامی در مدار نشان داد که برنامه فضایی آن که ایران بر صلح آمیز و غیرنظامی بودن آن اصرار دارد در حقیقت نه صلح آمیز است و نه کاملا غیرنظامی.

وزیر خارجه آمریکا که از پیشرفت‌های ایران در زمینه فضایی به خشم آمده است در ادامه اتهام زنی‌ها به ایران گفت: فناوری مورد استفاده برای پرتاب ماهواره «نور» با آنچه در پرتاب موشک‌های بالستیک به کار می‌رود یکسان و سازگار است.

پامپئو همچنین مدعی شد: همه ملت‌های صلح دوست باید توسعه فناوری‌های ایران در زمینه موشک‌های بالستیک را رد کرده و با یکدیگر برای محدود برنامه‌های موشکی خطرناک ایران متحد شوند.

وی همچنین بار دیگر از اتحادیه اروپا خواست تا افراد و اشخاصی که در برنامه‌های موشکی ایران فعالیت می‌کند را تحریم کند.

اذعان پنتاگون به موفقیت‌آمیز بودن پرتاب نخستین ماهواره نظامی ایراندیپلمات آمریکایی: شورای امنیت باید درباره پرتاب ماهواره نظامی ایران تحقیق کندواکنش پامپئو به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی ایران به فضا

 

پامپئو پیش از این نیز به پرتاب موفقیت‌آمیز ماهواره نظامی ایران واکنش نشان داده بود و ایران را به نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد متهم کرده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا که پیش از این نیز بارها اتهامات بی‌اساسی را علیه ایران مطرح کرده است، روز چهارشنبه گذشته بار دیگر با متهم کردن ایران به انجام اقدامات بی‌ثبات‌کننده در منطقه و نقض تعهدات بین‌المللی خود، مدعی شده بود: «امروز سپاه پاسداران که یک موشک [ماهواره‌بر قاصد] را پرتاب کرده است، من اظهارنظر درباره جزئیات آن را به وزارت دفاع واگذار می‌کنم؛ اما وقتی از قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل حرف می‌زنیم، من فکر می‌کنم هر کشوری وظیفه دارد که به سازمان ملل مراجعه کند و ببیند که آیا پرتاب این موشک با قطعنامه‌های شورای امنیت سازگاری دارد یا خیر.»

صبح روز چهارشنبه سوم اردیبهشت‌ماه 1399 ماهواره نظامی ایران با نام «نور» توسط نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به‌وسیله ماهواره‌بر سه‌مرحله‌ای «قاصد» در مدار 425کیلومتری زمین قرار گرفت.

این پرتاب از پایگاه پرتاب فضایی سپاه در منطقه شاهرود و در کویر مرکزی ایران به انجام رسید، پایگاهی که سالها پیش آماده شده بود تا پرتابگرهای فضایی سنگین سپاه از جمله ماهواره‌بر قائم از آن به فضا پرتاب شود.

ماهواره‌بر قاصد اولین پرتابگر سه‌مرحله‌ای آزمایش‌شده در کشور است. هنوز جزئیاتی از ابعاد و تناژ و قابلیت‌های فنی آن اعلام نشده اما همین تصاویر منتشرشده نشان می‌دهد که سپاه مسیر توسعه پرتابگرهای فضایی خود را با تنوع مورد نیاز پیگیری کرده است.

انتهای پیام/

R36446/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا اخبار آمریکا تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران ماهواره نظامی ایران وزیر خارجه آمریکا شورای امنیت بار دیگر مدعی شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از فایننشال تایمز، «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید می‌گوید کمک تسلیحاتی کنگره به اوکراین به توقف پیشروی روسیه در این کشور کمک می‌کند.

وی در تکمیل این ادعا افزود: اوکراین بعد از دریافت کمک ۶۱ میلیارد دلاری آمریکا به دنبال انجام یک ضدحمله برای ممانعت از پیشروی هرچه بیشتر روسیه در سال ۲۰۲۵ خواهد بود.

بااین‌حال، این مقام ارشد کاخ سفید اذعان کرد که به‌رغم بسته نظامی کنگره، او همچنان در ۲۰۲۴، انتظار پیشرفت میدانی روسیه را دارد و این‌طور نیست که ورق فوراً برگردد.

سالیوان ادامه داد: اما با بسته کمکی جدید، کی‌یف می‌تواند تاب‌آوری در برابر حملات روسیه طی سال ۲۰۲۴ را تضمین کند.

او درنهایت سناریویی را متصور شد که در آن (طی سال ۲۰۲۵)، اوکراین می‌تواند اراضی خود را از روسیه پس بگیرد.

به گزارش آنا، در طرف مقابل، روسیه می‌گوید که بسته جدید کمک‌های نظامی به اوکراین، وضعیت را در خط مقدم، که روسیه در آن دست برتر را دارد، تغییر نخواهد داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین با اشاره به «پیشروی نیرو‌های مسلح روسیه در جبهه» گفت حمایت مالی و تسلیحاتی تخصیص‌یافته «این وضع را تغییر نخواهد داد و تنها بر شمار قربانیان جدید و خسارات بیشتر به اوکراین منتهی می‌شود».

چندی پیش، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی اعلام کرد: بدون تأمین سلاح برای کی‌یف از سوی غرب، درگیری در اوکراین طی ۲ هفته پایان خواهد یافت.

بورل گفته بود: اگر کمک‌های تسلیحاتی متوقف شود، اوکراین نخواهد توانست مقاومت کند و ناچار می‌شود تسلیم شود. در این صورت جنگ پایان خواهد یافت.

در واکنش به این اظهارنظر، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه، گفت: این یک اعتراف بزرگ است! راه کامل صلح به شما ارائه می‌شود؛ توقف کمک‌های تسلیحاتی غرب به نظام کی‌یف.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • آمریکا: در کوتاه‌مدت انتظار پیشرفت اوکراین در جبهه جنگ را نداریم
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • ایستگاه‌های زمینی؛ کلید توسعه فضایی ایران
  • روایت مدیر تیم سپاهان از بانوان هوادار پرسپولیس؛ پرتاب سنگ و آب جوش، فحاشی و حرکات بسیار ناشایست
  • موشک با سوخت موم شمع به مدار رفت
  • نمایش تسلیحات اهدایی آمریکا و ناتو به اوکراین در مسکو