Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون شورای انتقالی جنوب یمن، در واکنش به تصمیم این شورا برای اعلام خودمختاری، دولت مستعفی منصور هادی را به نقض مکرر توافق ریاض متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «هانی بن بریک» معاون شورای انتقالی جنوب یمن و نزدیکترین فرد یمنی به دولت امارات، به تصمیم این شورا برای خودمختاری واکنش نشان داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه اخبار الیمن، او در صفحه توئیتر خود نوشت: «شورای انتقالی خواستار اجرای کامل توافق ریاض است و بر آن تأکید دارد و همواره به اجرای کامل آن اقدام کرده است اما دولت [منصور هادی] به نقض مکرر آن ادامه می‌دهد.»

بن بریک افزود: «شورای انتقالی که نماینده مردم جنوب است نمی‌تواند رنج و عذاب مردم را دیده و بی تفاوت باشد. شورای انتقالی کماکان به دولت سعودی و رهبران حکیمش امید دارد.»

هانی بن بریک به داشتن روابط نزدیک با «محمد بن زاید» ولیعهد امارات معروف است. شب گذشته رئیس شورای انتقالی جنوب - مقیم در ابوظبی- بیانیه‌ای مبنی بر خودمختاری استان‌های جنوبی صادر کرد و پس از آن عناصر این شورا تحرکات خود را آغاز و حالت فوق العاده اعلام کردند. (جزئیات بیشتر)

تأکید معاون شورای انتقالی جنوب بر اجرایی شدن توافق ریاض و متهم کردن دولت منصورهادی به نقض آن در حالی است که مقامات وابسته به دولت مستعفی نیز این شورا را به عدم اجرای توافق ریاض متهم می‌کنند. کارشناسان وجود ابهامات بسیار در متن توافق را یکی از عوامل فنی این اختلافات می‌دانند.

انتهای پیام/م

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن ریاض منصور هادی امارات معاون شورای انتقالی جنوب توافق ریاض

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض

معاون اقتصادی وزیر امو خارجه کشورمان به منظور شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد صبح امروز وارد ریاض شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه امروز صبح در فرودگاه ریاض مورد استقبال علیرضا عنایتی، سفیر ایران در عربستان قرار گرفت.

صفری برای شرکت در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد با شعار «همکاری بین‌المللی، توسعه و انرژی» با حضور سران کشورها و سیاستگذاران  اقتصادی کشورهای مختلف جهان به عربستان سفر کرده است.

هدف از این نشست یافتن راه‌حل‌هایی برای چالش‌های جهانی مرتبط با مسائل بشردوستانه، تغییرات اقلیمی و موضوع‌های اقتصادی عنوان شده است.

آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایرانتعیین سرکنسول عربستان در مشهد و سفر مقام سعودی به تهران

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • توافق سازش عربستان با اسرائیل در نقاط پایانی خود قرار دارد
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • معاون وزیر کار مُنکر پیشنهاد افزایش حق مسکن شد
  • تلاش در راستای رفع مشکلات مردم از وظایف مهم شورا است
  • دولت اجرای قانون مدیریت واحد شهری را تا تحقق کامل دنبال کند
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری