Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@14:01:40 GMT

گرد و غبار ایلام را فرا گرفت/ هشدار برای گروه‌های حساس

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۳۸۴۱

گرد و غبار ایلام را فرا گرفت/ هشدار برای گروه‌های حساس

مدیرکل هواشناسی ایلام گفت: هوای ایلام به مرز "هشدار" رسید و غلظت ذرات معلق در هوا اکنون فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم بویژه برای گروه‌های حساس می‌باشد. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶ استانها ایلام نظرات - اخبار استانها -

احسان احمدی‌نژاد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در ایلام اظهار داشت: براساس داده های ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، شاخص کیفی هوا بدلیل نفوذ توده گردوغبار و افزایش غلظت ذرات معلق در کل استان فراتر از حد مجاز بوده و بیانگر شرایط ناسالم بویژه برای گروه‌های حساس می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس هواشناسی استان ایلام گفت: از شهروندان گرامی درخواست می‌گردد ضمن خودداری از انجام هرگونه فعالیت تشدید کننده آلودگی هوا، افراد مبتلا به بیماری های قلبی و ریوی، کودکان و سالمندان ازتردد غیرضروری در فضای باز خودداری نموده و سایر افراد نیز فعالیت‌های طولانی مدت را در فضای باز کاهش داده و از انجام فعالیت های ورزشی خودداری نمایند.

گفتنی است ؛ امسال برای نحستین بار است که هوای استان ایلام غبارآلود می‌شود و سال 98 تعداد روزهای آلوده ناشی از گرد و غبار 47 مورد بود.

جولان گرد و غبار در هوای بهاری صبح کرمان به روایت تصویرتمام شهرستان‌های استان کرمان به ایستگاه سنجش گرد و غبار نیاز داردغلظت گرد و غبار هوا در مهران به وضعیت بحرانی رسیدانتهای پیام/861/ ع R7718/P1494/S6,52/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۳۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان

ایسنا/خوزستان مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان از قرار گرفتن هوای هندیجان در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» خبر داد.

شهریار عسکری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ساعت ۱۰ امروز (۱۶ اردیبهشت‌ماه) شاخص کیفیت هوا بر اساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون در ایستگاه هندیجان ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب بوده بنابراین هوای این شهر در وضعیت «ناسالم» و «قرمز» بوده است.

وی افزود: همچنین در این مدت هوای اهواز و ماهشهر در وضعیت «ناسالم برای گروه‌های حساس» و «نارنجی» بوده است.

عسکری گفت: طبق شاخص میکرون ۲.۵ اندیمشک، شوشتر، مسجدسلیمان و خرمشهر در وضعیت «قابل قبول» بوده و هوای هیچکدام از شهرهای خوزستان در وضعیت «پاک» نبوده است.

به گزارش ایسنا، شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار سطح نارنجی در گیلان/ مردم از توقف و برپایی چادر در کنار رودخانه‌ها خودداری کنند
  • آلودگی هوا در ۵ شهر خوزستان
  • وضعیت «ناسالم» هوا در هندیجان
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • هشدار دامپزشکی زرند درباره بیماری تب کنگو
  • هشدار فرماندار اهواز به مردم درپی رهاسازی آب سد دز
  • صدور هشدار نارنجی در سمنان/ احتمال سیلاب نقطه‌ای در منطقه
  • هوای مشهد برای گروه‌های حساس ناسالم شد
  • هوای مشهد ناسالم شد
  • تخلیه بوستان‌های ساحلی دزفول در پی افزایش دبی «دز»/ هشدار خودداری از حضور در مناطق تفریحی