Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:54:37 GMT

ارتش ملی لیبی مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد ترکیه شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۴۰۰۰

ارتش ملی لیبی مدعی سرنگون کردن ۴ پهپاد ترکیه شد

 به گزارش پایگاه خبری " العین الاخباریه"، ارتش ملی لیبی که تحت فرماندهی "خلیفه حفتر" فرمانده ارتش شرق لیبی قرار دارد، افزود: چهارمین پهپاد سرنگون شده قصد حمله به یک پایگاه نظامی در جنوب غرب طرابلس پایتخت لیبی را داشت. دو پهپاد ترکیه‌ در "بوقرین" و"الوشکه" در شرق "مصراته" و یک پهپاد دیگر در منطقه "وادی دینار" در شهر "بنی ولید" سرنگون شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیبی از زمان سرنگونی "معمر قذافی" دیکتاتور سابق این کشور در سال ۲۰۱۱ به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. "دولت وفاق ملی" به ریاست "فایز السراج" در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طُبرُق در شرق لیبی که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می‌کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج هستند که در غرب این کشور مستقر است و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

نیروهای ژنرال حفتر ماه‌ها است که با حمایت متحدین خارجی خود برای تصرف طرابلس پایتخت لیبی به مواضع نیروهای دولت وفاق ملی حمله می‌کنند، ولی نه تنها تاکنون موفقیتی کسب نکرده‌اند، بلکه با شکست نیز مواجه شده‌اند.

برچسب‌ها خلیفه حفتر لیبی ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خلیفه حفتر لیبی ترکیه خلیفه حفتر لیبی ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، درگیری‌ها و حملات بین گروه‌های مخالف و نیروهای نظام سوریه ادامه دارد و فضای پرتنشی در شمال غرب سوریه حاکم است. ارتش ترکیه پس از اینکه هیئت «تحریر الشام» از پاسخگویی به درخواست این کشور برای ایجاد نقاط مرزی خودداری کرد، نیروهای کمکی به منطقه اعزام کرد.

منابع سوری گفتند: ارتش ترکیه نیروهای کمکی را به گذرگاه «الغزاویه» اعزام کرد که این گذرگاه، مناطق تحت کنترل هیئت «تحریر الشام» در ادلب را از حومه غربی آن جدا می‌کند. هم‌زمان یک کاروان نظامی متعلق به هیئت تحریرالشام شامل ده‌ها نیروی مسلح با سلاح‌های سنگین از حومه ادلب به سمت گذرگاه مذکور حرکت کرد.

این منابع سوری توضیح دادند که تقویت‌های متقابل پس از آن صورت گرفت که تحریر الشام درخواست طرف ترکیه را رد کرد؛ این درخواست به ایجاد نقاط مرزی تحت نظارت نیروهای «گارد مرزی» ارتش ملی تحت حمایت ترکیه در کنار نیروهای خود ترکیه با هدف محدود کردن عملیات قاچاق انسان به خاک این کشور ارتباط می‌یافت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • روسیه ۲۹ پهپاد اوکراینی و ۵ «هامر» ساخت فرانسه را سرنگون کرد
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • حمله ارتش اوکراین به مناطق مسکونی «کورسک» روسیه/ ۲ نفر کشته شدند
  • ساقط کردن ۶ موشک «اتکمز» آمریکا توسط ارتش روسیه
  • پدافند روسیه ۱۰ پهپاد اوکراینی و ۶ «اتاکمز»آمریکایی را سرنگون کرد
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • عملیات ارتش یمن علیه چهار کشتی در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد