Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد نیک‌بین با اشاره به اینکه وزارت بهداشت باید درباره بازگشایی سینماها در این روزها تصمیم‌گیری کند تأکید کرد که با توجه به سیستم تهویه سینماها، بازگشایی نمی‌تواند پیشنهاد چندان مناسبی باشد.

محمد نیک‌بین، تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: در این روزها که کشور در شرایط خاصی است و سینماها تعطیل هستند طرح‌ها و پیشنهادهای بسیاری برای کمک به سینما و جلوگیری از خسارت‌های بیشتری که شاهدش هستیم ارائه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشنهاداتی مثل پخش آنلاین فیلم‌های در صف اکران یا بازگشایی سینماها با رعایت فاصله و نکات بهداشتی که هنوز نمی‌توان درباره کارکرد هیچ یک از آنها به طور دقیق صحبت کرد.

نیک‌بین خاطرنشان کرد: بازگشایی سینماها با رعایت حفظ فاصله ایمن و نکات بهداشتی، یک بحث تخصصی است که باید وزارت بهداشت درباره آن تصمیم‌گیری کند اما من سیستم تهویه سینماها را می‌شناسم؛ این سیستم هوای موجود در سالن را گرفته مقداری از آن را تصفیه می‌کند و با مقداری هوای تازه به داخل سالن برمی‌گرداند. با توجه به ویژگی ویروس کرونا که در هوا نیز زنده می‌ماند به نظر من بازگشایی سینماها نمی‌تواند چندان ایمن باشد.

او افزود: اگر سیستم تهویه تعویض شود و سیستمی در نظر گرفته شود که صد در صد هوای داخل را خارج کرده و هوای تازه وارد کند شاید بتوان درباره این مسأله که سینماها با تعداد افراد محدود و رعایت فاصله بهداشتی بازگشایی شوند صحبت کرد. از طرفی سالن‌ها پس از هر فیلم باید ضدعفونی شوند و ممکن است هزینه ضدعفونی کردن هر سانس به قدری بالا باشد که اصلاً بازگشایی سینماها صرفه اقتصادی نداشته باشد.

این تهیه‌کننده در ادامه گفت: نمایش فیلم‌ها به خصوص فیلم‌های جدید که مردم ندیده‌اند می‌تواند به ماندن در خانه‌ها و دلپذیر شدن شرایط قرنطینه کمک کند اما اگر بهترین فیلم‌ها نیز برای مردم نمایش داده شوند نمی‌توانند تضمینی بر ماندن صد در صد مردم در خانه‌هایشان باشند اما قطعاً می‌توانند به این موضوع کمک کنند. به همین دلیل فکر می‌کنم نمایش فیلم‌ها به صورت آنلاین از این جهت می‌تواند اتفاق خوبی باشد اما دولت باید سوبسید یا یارانه ویژه‌ای برای تهیه‌کننده این فیلم‌ها در نظر بگیرد و حداقل هزینه ساخت‌شان را به تهیه‌کننده‌ها بپردازد که دچار خسارت مالی نشوند. پخش فیلم سینمایی «خروج» به صورت آنلاین می‌تواند یک آزمایش برای این مسأله باشد تا ببینیم آیا می‌توان این برنامه‌ریزی و روند را در سینمای کشورمان داشته باشیم یا خیر.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تسویه حساب» اظهار داشت: در حال حاضر با بازگشایی سینماها قطعاً استقبالی از آثار سینمایی نمی‌شود اما این روند حتی پس از بازگشت شرایط عادی به کشور نیز ممکن است ادامه داشته باشد. ترس بزرگی درباره ویروس کرونا در بین مردم به وجود آمده که ممکن است تا مدت‌ها شاهد حضور اکثریت افراد در مکان‌های عمومی که تجمع افراد را به همراه دارد نباشیم. درباره این موضوع زمانی می‌توان صحبت کرد که به بهبودی شرایط نزدیک شویم، فعلاً که شیوع ویروس کرونا در جامعه افزایش یافته و در شرایط بسیار بدی هستیم نمی‌دانیم که از این شرایط به چه شکل بیرون می‌رویم. شرایط، موقعیت و نحوه خروج ما از وضعیت بحرانی بسیار تعیین‌کننده است و آن زمان است که می‌توان درباره این موضوع که امسال پس از بازگشت شرایط عادی چه فیلم‌هایی مناسب است صحبت کرد.

او در پایان گفت: به نظر من هر فیلمی که در روزهای ابتدایی بازگشایی سینماها اکران شود صدمه می‌بیند و متأسفانه چاره‌ای نداریم جز پذیرش این موضوع. شاید بهتر است در آن زمان فیلم‌های کم‌فروش اکران شوند تا با این فیلم‌ها ترس مردم از شیوع دوباره ویروس کاهش یابد یا از بین برود. فکر می‌کنم هیچ فرقی ندارد که چه فیلمی اکران شود تا مدت‌ها آسیبی که از شرایط این روزها به سینما وارد شده را احساس می‌کنیم. نحوه بازگشت ما به شرایط عادی بسیار مهم است، ممکن است آن زمان مردم در شرایطی قرار بگیرند که بتوانند به ایمن بودن وضعیت اعتماد کنند و شاهد هیچ خسارتی به فیلم‌های اکران شده و سینماها نباشیم و از فیلم‌ها استقبال شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت تعطیلی سینماها ویروس کرونا بازگشایی سینماها بازگشایی سینماها سیستم تهویه تهیه کننده فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مسجد مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی و پایگاه همه مردم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: نهضت امام راحل وارد شصت و دومین سال حیات خود شد، این نهضت با مسجد و نام حضرت زهرا (س) آغاز شده است؛ انقلاب اسلامی فاطمی حدوث است و در طول همه سال‌های بعد با نام حضرت اباعبدالله (ع) مانا شده است و حسینی بقاست و این حرکت در مساجد و حوزه‌های علمیه تفسیر عملی می‌شود.

اسماعیلی گفت: در دولت مردمی این حرکت به نام نهضت بازگشت به مساجد نام گذاری شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در برخی مناطق کم برخوردار محدود است، این موضوعات به طور جدی پیگیری می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین گفت: برای آموزش هنر آمادگی داریم در مساجد اقداماتی را انجام دهیم. در مناطق محروم کشور نیز در دو سال اخیر بیش از صد هزار نفر را تحت تعلیم آموزش هنری قرار دادیم و آنها را توانمند کردیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • با اشتباه مرگبار رایا: تاتنهام شاید برگردد! (عکس)‏
  • ۳ فیلم سینمایی در راه اکران سینماها
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • رئیس شورای اطلاع‌رسانی دولت: آواربرداری از خرابی 10 ساله زمانبر است/ سیاست های اقتصادی دولت ثمر داده/ کشور به مدت یک دهه دچار عقب‌ماندگی بود
  • روز ملی ایمنی در حمل و نقل و حسرت فرصت هایی که از دست می روند....
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • هزینه ۴۳ میلیارد تومانی پروژه ایمن سازی کندرو شرقی آزادگان
  • تلاش راهداران خراسان جنوبی برای برقراری ارتباط ایمن ۳۵۰ روستا
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم