Web Analytics Made Easy - Statcounter

ده‌ها تن از پرسنل درمانی ایالت پنجاب پاکستان، در اعتراض به فقدان وسایل حفاظتی در بیمارستان‌ها اعتصاب غذا کرده‌اند. پرستاران و پزشکان می‌گویند در خط مقدم تهدید کرونا قرار دارند اما کسی به فکر جان آن‌ها نیست.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری دویچه وله،‌ گروهی از پزشکان و پرستاران ایالت پنجاب پاکستان در اعتراض به امکانات حفاظتی اندک بیمارستان‌ها، اعتصاب غذا کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمان حصیب، سخنگوی پرسنل معترض می‌گوید: «ما در خط مقدم خطر هستیم و عدم حفاظت از ما یعنی تهدید زندگی همه جامعه.»

خبر این اقدام اعتراضی روز شنبه ۲۵ آوریل اعلام شد. دکتر حصیب می‌گوید تا زمانی که دولت به خواسته‌های جامعه پزشکی پاسخ ندهد، اعتصاب ادامه خواهد داشت. او تعداد پرستاران و پزشکان اعتصابی در پنجاب را ۳۰ تن عنوان کرد و یادآور شد که خودش از ۱۶ آوریل چیزی نخورده است: «کادر درمانی به صورت متناوب جلوی دفاتر ادارات بهداشت تجمع می‌کند، اما خدمات‌رسانی در بیمارستان‌ها را متوقف نکرده‌ است.»

در پاکستان ۱۲ هزار مورد ابتلا به کرونا تایید و ثبت شده است که نیمی از آن‌ها در پنجاب زندگی می‌کنند. کادر درمانی این ایالت هفته‌هاست از کمبود اقلام حفاظتی شکوه می‌کند، دولت اما اعتراضات و درخواست‌ها را با اعمال قهر پاسخ داده است. آسوشیتدپرس می‌نویسد، ۵۰ پزشک که گویا خواهان تجهیزات ایمنی بوده‌اند، اوایل آوریل در شهر کویته دستگیر شده‌اند.

این در حالی است که به گفته انجمن پزشکان جوان (YDA)، جواب تست کرونای بیش از ۱۵۰ پزشک و پرستار پاکستانی مثبت بوده است. خیضر حیات، سخنگوی انجمن می‌گوید این عده با وجود شرایط بسیار دشوار، به وظایف حرفه‌ای خود ادامه داده‌اند.

مقامات وزارت بهداشت پاکستان در پنجاب به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته‌اند، بیمارستان‌ها بعد از وضعیت نامطلوب اولیه، اینک به اندازه کافی وسایل و تجهیزات حفاظتی دارند. دولت محلی پنجاب نیز اعلام کرد به کادر درمانی و پزشکی، پاداش و بیمه عمر پرداخت خواهد کرد.

پاکستان ۲۱۵ میلیون تن جمعیت دارد و ثبت تنها ۱۲ هزار مورد ابتلا به کرونا در این کشور، غیرقابل قبول به نظر می‌رسد. شاید یک دلیل این میزان اندک، فقدان تست‌ تشخیص بیماری باشد.

فرا رسیدن ماه رمضان در این کشور نیز می‌تواند خطرات جدیدی بیافریند. جامعه پزشکی پاکستان در باره باز شدن مساجد هشدار داده اما جمعیت پاکستان بسیار مذهبی است و دولت زیر فشار محافل دینی، تصمیم گرفته است تا نمازخانه‌ها و مساجد باز بمانند.

اسلام‌آباد البته مقرراتی هم‌چون حفظ فاصله بین نمازگزاران، ممنوعیت حضور نمازگزاران بالای ۵۰ سال در مساجد و جمع کردن فرش‌ها را ابلاغ کرده، اما حضور ده‌ها تن زیر سقف نمازخانه‌ها می‌تواند به شیوع کنترل نشده ویروس بیانجامد.

مفتی منیب الرحمان، عالی‌ترین مقام مذهبی پاکستان پیش‌تر در کنفرانسی گفته بود: «پنج نوبت نماز یومیه، نماز جمعه و سایر مناسک دینی در مساجد برقرار خواهند بود. مومنان قول داده‌اند که فاصله لازم را رعایت کنند.»

بانک جهانی ۲۰۰ میلیون دلار به پاکستان اختصاص داده است تا صرف مبارزه با شیوع کرونا کند. صندوق بین‌المللی پول هم از اختصاص یک بسته حمایتی شش میلیارد دلاری به این کشور خبر داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: پاكستان کروناویروس کرونا در جهان بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟

264 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901525

دیگر خبرها

  • بهت پزشکان داوطلب غزه از شدت جراحات در بیمارستان‌ها
  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • مقام مسوول درباره مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی: در میهمانی شخصی رخ داده / ترجیح می‌دهیم در این مورد صحبتی نشود / معاون دادستان شیراز: تا کنون سه نفر از عوامل مرتبط با حادثه بازداشت شده‌اند
  • ببینید | اعتصاب و تعطیلی بازار طلای تهران صحت دارد؟
  • جزئیاتی از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز
  • اوکراین با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی روبرو است
  • تجهیزات بیمارستان گچساران خریداری شد
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • نصب یک دستگاه رادیوگرافی دیجیتال پرتابل در بیمارستان حضرت رسول (ص) جوانرود
  • جزئیات تازه از مسمومیت پزشکان با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز