Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@22:12:06 GMT

رونق فروشگاه‌های اینترنتی طی روزهای کرونایی در مازندران

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۴۹۳۲

رونق فروشگاه‌های اینترنتی طی روزهای کرونایی در مازندران

این روزها که بسیاری از کسب و کارها در پی شیوع کرونا ویروس، شیرازه آن‌ها از هم پاشید، اما کسب و کارهای اینترنتی بازارشان سکه بود و با توجه به احتمال کم ابتلا در این روزهای کرونایی با خرید مجازی، تنها یک کلیک میان مشتریان و فروشگاه‌ها فاصله بود و همین امر موجب شد تا این کسب و کارها از لاک انزوا بیرون بیایند و خودی نشان دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، ترس از بیرون آمدن از منزل جهت عدم شیوع این بیماری، کاری بَس عاقلانه است که خرید اینترنتی یا به عبارتی آنلاین، بهترین راهکار برای دوری از کورناویروس است! شاید خرید اینترنتی در این روزها بیش از هر زمان دیگری به عنوان راهکاری ایده‌آل خودنمایی ‌کند و ضرورت گسترش آن، حالا بیشتر از هر زمان دیگری به چشم می‌آید.

این روزها با توجه به شیوع ویروس کرونا، می‌توان بدون اتلاف وقت و هزینه‌های اضافی رفت و آمد و احتمال آلوده شدن به این ویروس، از محصولات و خدمات کسب و کارهای مجازی معتبر استفاده کرد.

احتمال کم ابتلا در این روزهای کرونایی با خرید مجازی

با این حال، کسب‌‌و‌کارهای الکترونیکی در این روزهای شیوع بیماری کرونا و در شرایطی که شهروندان برای رعایت بیشتر اصول بهداشتی کمتر به بازارهای فیزیکی مراجعه می‌کنند، با وجود سختی‌‌های تأمین کالا در حال خدمت ‌رسانی به اقشار مختلف جامعه هستند، امکان خرید کالا در فضای مجازی، آسودگی خاطر را برای مصرف‌ کنندگان به ارمغان آورده، اما در این شرایط، کسب‌ و کارهای الکترونیکی باید با دقت مضاعفی حقوق مصرف‌ کنندگان را در تأمین کالاهای مرتبط با بهداشت فردی رعایت کنند.

بنابراین نباید فراموش کنیم در شرایط فعلی، کسب‌ و کارهای الکترونیکی همانند سایر گروه‌های جامعه می‌‌توانند با همدلی و حمایت از یکدیگر دوران گذار از این بحران را با آسیب‌های کمتری طی کنند.

بی شک در این روزهای سخت که باید اصل رعایت قرنطینه خانگی حفظ می‌شد، یکی از دغدغه‌های عمومی، خرید و تامین مایحتاج روزانه از سوی شهروندان بود که بی شک توسعه اینگونه کسب و کارها می‌تواند نقش بسزایی در کاهش این نگرانی ایفا کند.

کرونا؛ بازار کسب و کارهای اینترنتی را سکه کرد

این روزها که بسیاری از کسب و کارها در پی شیوع کرونا ویروس، شیرازه آن‌ها از هم پاشید، اما کسب و کارهای اینترنتی بازارشان سکه بود و با توجه به احتمال کم ابتلا در این روزهای کرونایی با خرید مجازی، تنها یک کلیک میان مشتریان و فروشگاه‌ها فاصله بود و همین امر موجب شد تا این کسب و کارها از لاک انزوا بیرون بیایند و خودی نشان دهند.

در واقع این روزها مردم خرید مجازی را یکی از گزینه ایده آل برای حفظ سلامتی خود و اطرافیان می‌بینند، با ما در این گزارش همراه شوید تا از آخرین وضعیت فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی موادغذایی در استان مطلع شوید:

در این راستا، به سراغ یکی از فعالان این حوزه در مازندران رفته‌ایم که به گفته وی، نخستین فروشگاه اینترنتی بومی مواد غذایی در مازندران و سومین فروشگاه اینترنتی مواد غذایی در کشور را دارد و این روزها، استقبال از خرید و فروش در فروشگاه مجازی‌اش، 5 برابر قبل شده است.

راه اندازی نخستین فروشگاه اینترنتی بومی مواد غذایی مازندران در ساری

مهران عشقی شهمیرزادی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ می‌گوید: ایده راه‌اندازی فروشگاه مجازی مواد غذایی از سال 97 شکل گرفت و در ادامه با پیگیری و فراهم آمدن زیرساخت‌ها و همچنین اخذ مجوز و راه‌اندازی، از سال گذشته در استان مازندران آغاز به کار کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز مبرم شهروندان به استفاده از فروشگاه‌های اینترنتی جهت خرید ملزومات و کالاهای اساسی به ویژه در بخش مواد غذایی، شامل خواروبار، میوه، خشکبار و لبنیات، نخستین پایگاه اینترنتی خریدوفروش آنلاین در استان مازندرن طی ایام کرونایی، اقدام به ارائه خدمات به شهروندان کرد.

مدیر نخستین فروشگاه اینترنتی مواد غذایی در مازندران خاطرنشان کرد: هایپرمارکت اینترنتی"تیک" که زیر مجموعه شرکت بهبان‌گستر می‌باشد به طور جدی فعالیت خود را از نیمه دوم سال 98 و با آغاز تبلیغات خیابانی در سطح شهر، فعالیت خود را در مرکز مازندران آغاز کرد و در ایام پیک کرونا و اجرای طرح فاصله اجتماعی، اقدام به ارائه خدمات به شهروندان مرکز استان و شهرهای مجاور کرد.

این فعال صنفی بازار مازندران ادامه داد: در صورت استقبال و حمایت مسئولان استانی از استانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گرفته تا اتاق‌های اصناف در تمامی شهرهای مازندران، بنا داریم تا این مجموعه را در کل استان مازندران گسترش داده تا شرایط ویژه‌ای برای همه شهروندان استان فراهم کنیم.

عشقی بیان کرد: در حال حاضر تعداد 5 پیک موتوری و خودرویی و دو انباردار و یک اپراتور در مجموعه اینترنتی تیک، مشغول ارائه خدمات به شهروندان می‌باشند.

وی عنوان کرد: با توجه به پیشنهاد دولت و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خصوص حرکت به سمت دولت الکترونیک، واحدهای صنفی نیز سهم بسزایی در تحقق این شعار دارند که مجموعه تیک با به راه‌اندازی اپلیکیشن تیک در این راستا گام برداشته است.

مدیر نخستین فروشگاه اینترنتی مواد غذایی در مازندران اعلام کرد: این مجموعه با ارائه پیک رایگان جهت ارسال کالاهای سفارش داده شده از سوی مشتریان، جلوگیری از شیوع این بیماری، عدم ترافیک شهری و آلودگی صوتی، آسایش و صرفه جویی در زمان را در صدر اهداف خود طی این ایام قرار داده است.

توانایی ایجاد فرصت شغلی برای 30 نفر

این فعال صنفی تصریح کرد: انتظار عمده ما از مسئولان دستگاه‌های متولی در درجه نخست حمایت از این فروشگاه اینترنتی جهت تبلیغات شهری و گسترش اپلیکیشن تیک در میان شهروندان است.

عشقی تاکید کرد: با افزایش تبلیغات و همچنین تخصیص تسهیلات کم بهره برای گسترش این مجموعه، توانایی ایجاد اشتغال برای 30 نفر نیروی کار دیگر در این مجموعه در سطح استان وجود دارد.

وی متذکر شد: تمامی شهروندان مرکز استان و شهرهای استان می‌توانند با مراجعه به آدرس اینترنتی www.tickap.ir اقدام به دانلود ایپلیکیشن تیک و نصب آن روی گوشی‌های خود کنند و به راحتی اقدام به سفارش کالاهای مورد نیاز خود و تحویل آن در اسرع وقت کنند.

ضرورت توسعه کسب و کارهای اینترنتی در کشور

این روزها با توجه به شیوع ویروس کووید 19، منفعت موجود در خرید اینترنتی برای کاهش احتمال ابتلا به این ویروس بیش از پیش مشهود است و کسب و کارهای مجازی می‌توانند کمک بسزایی در تأمین نیازهای مردم داشته باشند.
 
این موضوع باعث ترغیب افراد به خرید اینترنتی و افزایش فروشگاه‌های مجازی شده وحتی مغازه دارانی هم که به شیوه سنتی و مرسوم فعالیت می‌کنند با ساخت کانال در شبکه‌های مجازی، سعی می‌کنند جایی برای خود در این فضا باز و نظر مشتریان را جلب کنند.     

البته این شرایط بحرانی کاملا نشان داد که باید دولت گام‌های بلندتری برای آماده کردن زیرساخت‌ها و گسترش اینگونه کسب و کارهای اینترنتی بردارد و از سوی دیگر باید دید که این کسب و کارها طی این ایام که آزمون خوبی برای جلب اعتماد شهروندان برایشان محسوب می‌شود، چقدر موفق عمل کرده‌اند.

باید گفت همه جای دنیا به خرید و فروش‌های اینترنتی و حمل و نقل کالا به این صورت بیشتر توجه می‌کنند که هزینه‌های رفت و آمد، سوخت و اتلاف زمان و غیره را ندارند و بیشتر در فضای اینترنتی و خرید و فروش‌های اینترنتی فعال هستند که امیدواریم این کسب و کارهای مجازی در کشور ما نیز رونق بگیرد و اشتغال و درآمد ایجاد کند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نخستین فروشگاه اینترنتی کسب و کارهای اینترنتی روزهای کرونایی کسب و کارها خرید اینترنتی اینترنتی مواد مواد غذایی خرید مجازی فروشگاه ها راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۹۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند

فرماندار شهرستان میرآباد گفت: شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، حسین خضری، امروز _دوشنبه دهم اردیبهشت_ در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر میرآباد اظهار کرد: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در هیچ کجای دنیا، مردمانی نظیر مردم این شهرستان وجود ندارد و لایق و شایسته بهترین خدمات هستند، افزود: خدمت کردن با عشق، اخلاص و بدون منت به مردم سرلوحه همه کارهای شوراها و مسئولان قرار گیرد.

فرماندار شهرستان میرآباد با اشاره به اینکه تأسیس نهاد مردمی شوراها یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است تا مردم در فرآیند اداره امور جامعه نقش و مشارکت بیشتری داشته باشند، گفت: شوراهای اسلامی به عنوان نهادی برآمده از رأی مستقیم مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند.

خضری با تاکید به تعامل و مشارکت آگاهانه شوراهای اسلامی شهر و روستا با مسئولان اجرایی در شهرستان در جهت تحقق سیاست‌های دولت مردمی سیزدهم و گره‌گشائی از مشکلات مردم ادامه داد: تعامل سازنده به یقین راه‌گشا و بنیادین خواهد بود و می‌تواند زمینه را برای توسعه و پیشرفت شهرستان فراهم کند.

وی با تقدیر از اقدامات انجام شده در این دوره شورا نظیر آغاز احداث کمربندی، روکش آسفالت خیابان امام، ساماندهی پارک راهیان نور، زیباسازی شهر و نصب دوربین‌های پایشی گفت: امیدواریم در زمان باقیمانده کارهای نیمه‌تمام به اتمام برسد و پروژه‌های دیگری که ضروری است، شروع شود.

خضری خاطرنشان کرد: از اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاها می‌خواهیم که نسبت به نقش نظارتی خود به عنوان وظیفه اصلی اهتمام جدی داشته باشند و شوراهای شهر نباید تنها شورای شهرداری باشند، بلکه باید در تمام جنبه‌های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی فعال باشند.

کد خبر 749039

دیگر خبرها

  • ذوبی‌ها برای بازی با نساجی آماده شدند (عکس)
  • ارسال گل اینترنتی با 3 کلیک
  • شوراهای شهر تنها شورای شهرداری نباشند
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • 5 چالش اصلی کسب و کارهای کوچک
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ماجرای مسلمان شدن مورایس چه بود؟
  • آخرین وضعیت پرداخت مطالبات چایکاران/ آغاز چین بهاره از روزهای آینده
  • معرفی بهترین سایت های خرید عطر عمده در ایران