Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@13:07:28 GMT

ساخت دستگاه تولید دستکش‌ دوکاره توسط مخترع بسیجی آملی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۴۹۳۴

ساخت دستگاه تولید دستکش‌ دوکاره توسط مخترع بسیجی آملی

علی جوادی مخترع بسیجی آملی با شروع ویروس کرونا وقتی فعالیت بسیجیان پایگاه را دید که با چه سختی مواد ضدعفونی کننده را تهیه می کنند، به فکر ساخت دستگاهی برای سرعت بیشتر و راحت‌تر افتاد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی جوادی مخترع بسیجی آملی در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به ساخت دستگاه دستکش ساز گفت: ابتدا دستگاهی ساده ساختیم ولی با وجود نیاز جامعه، با انجام محاسبات برقی و ریاضی توانستیم دستگاه را در دو کاره و در دو قاب دست بسازیم که تنها هزینه آن ترانس است، البته می توان با یک ترانس این دستگاه را ساخت که ضعیف تر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه این دستگاه با سیم الیمنت و ترانس است که در فکر طراحی اتوماتیک آن هستیم، عنوان کرد: با همکاری احمد اسفنده، مهدی کافی پور، پیمان محمدی، 6 دستگاه ساختیم که البته هر ارگان یا مجموعه بخواهد آمادگی ساخت آن را داریم.

این مخترع بسیجی تصریح کرد: با شروع ویروس کرونا وقتی فعالیت بسیجیان پایگاه را دیدم، که با چه سختی مواد ضدعفونی کننده را تهیه می کنند، به فکر ساخت دستگاهی برای سرعت بیشتر و راحتر افتاد.

وی از ساخت دستگاهی ساده برای موادضدعفونی کننده گفت و یادآور شد: بطری ها را در دو ردیف ده عددی قرار می دهیم و با شلنگی که به منبع وصل است، ظرف ها با آب ژاول پر می شود و درهای بطری با طرحی ساده بسته می شود که می توان قدرت بستن درب را نیز تنظیم کرد.

جوادی با تاکید اینکه با این روش سرعت عمل فعالیت های جهادی افزایش چشمگیری یافته است، خاطرنشان کرد:بیش از 8 هزار لیتر به محلات مختلف و روستاهای اطراف داده شد، همچنین 10 هزار دستکش برای زندانیان، 60 هزار برای کمیته امداد و تعداد زیادی به بیمارستان ها اهدا شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به چند مجموعه برای ساخت دستگاه پیشنهاد دادیم، اما استقبال نکردند؛ متاسفانه برخی از سازمان های مردم نهاد به صورت جزیره ای عمل می کنند که اگر هماهنگی باشد می توان خدمت رسانی بیشتری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: ساخت دستگاه مخترع بسیجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۴۹۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، بیستمین شب موسیقی ارسباران ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت‌ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

این برنامه با عنوان «طنین بال قو» به مناسبت زادروز زنده‌یاد غلامحسین بنان به یادمان این خواننده فقید موسیقی دستگاهی ایرانی اختصاص دارد.

در این برنامه که با حضور استادان، پیشکسوتان و هنرمندان موسیقی برگزار می‌شود، چندین اجرای موسیقی پیش‌بینی شده است و سخنرانان مراسم درباره ویژگی‌های آواز بنان نکاتی را بیان خواهند کرد.

غلامحسین بنان (زاده ۱۰ اردیبهشت ۱۲۹۰ و درگذشته ۸ اسفند ۱۳۶۴) خواننده موسیقی دستگاهی ایرانی بود. او از سال ۱۳۰۶ تا سال ۱۳۴۷ در زمینه موسیقی فعالیت داشت و عضو شورای موسیقی رادیو، استاد آواز هنرستان موسیقی تهران و بنیان‌گذار انجمن موسیقی ایران بود. بنان را نخستین خواننده ایرانی آشنا با خط بین‌المللی موسیقی (نُت) دانسته‌اند. جنس صدای وی از نوع باریتون بود. ترانه‌هایی از جمله «بهار دلنشین»، «الهه ناز» و سرود «ای ایران» از آثار شناخته‌شده با صدای بنان هستند.

حضور در این برنامه برای عموم علاقه‌مندان آزاد و رایگان است و برای شرکت در آن می‌توانید به فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خیابان جلفا مراجعه کنید.

کد خبر 6093445 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • «شبکه ملی ساخت سریع فناوری‌های راهبردی» راه اندازی شد
  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • فرهنگ جهادی و تفکر بسیجی راهکار تحقق «ما می توانیم»
  • تولید و تجهیز ۱۰۰ آزمایشگاه شناختی با فناوری ایرانی
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور»
  • توضیح زاکانی درباره امکان همکاری شهرداری تهران با «طرح نور »
  • ظرفیت نخبگان بسیجی قم در رونق تولید باید به کار گرفته شود
  • تجلیل از ۱۳ مخترع برگزیده در جشنواره ملی اختراعات خلیج فارس
  • یادمانی برای مرحوم غلامحسین بنان در فرهنگسرای ارسباران