Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-27@23:26:26 GMT

عملیات ساخت نیروگاه ملی امسال کلید می‌خورد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۵۰۷۰

عملیات ساخت نیروگاه ملی امسال کلید می‌خورد

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: عملیات ساخت نیروگاه ملی با تامین منابع مورد نیاز، امسال کلید خواهد خورد. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی ایران گفت: عملیات ساخت نیروگاه ملی با تامین منابع مورد نیاز، امسال کلید خواهد خورد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی شرکت ساخت و تهیه کالای داخلی صنعت برق (ساتکاب)، «محسن طرزطلب» افزود: عملیات ساخت این نیروگاه با راندمان ۶۰ درصدی امسال اجرایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: برنامه عملیاتی این نیروگاه با سرمایه گذاری شرکت تولید نیروی برق حرارتی و گروه مپنا در حال پیگیری است تا با تامین ساختار و منابع مالی در یکی از نیروگاه اجرایی شود.

طرزطلب گفت: امسال و تا قبل از پیک تابستان بیش از ۹۲هزار تعمیرات نیروگاهی انجام و وارد مدار خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ادامه داد: حدود ۸۰ درصد برنامه های این بخش تاکنون انجام شده و تا قبل از شروع پیک مصرف برق همه برنامه تعمیراتی در واحد های گازی، بخاری و سیکل ترکیبی بخش های خصوصی و دولتی به پایان خواهد رسید.

وی افزود: امسال در قالب پویش هرهفته #الف-ب-ایران سه هزار و ۴۴ مگاوات نیروگاه جدید مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

طرزطلب گفت: راندمان نیروگاه های برق حرارتی امسال به ۳۹درصد افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی خاطرنشان کرد: امسال ۹ واحد بخار به ظرفیت یک هزار و ۴۵۴ مگاوات وارد مدار تولید خواهد شد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته در سال ۹۹ بخش گاز و بخار سه واحد جدید کلاس F نیز با راندمان ۵۸ درصد تکمیل خواهد شد که این اقدام کمک مهمی به افزایش راندمان نیروگاه های کل کشور است.

طرزطلب گفت: امسال ۱۹۸ مگاوات برنامه رفع محدودیت تولید و ارتقای واحد های نیروگاهی تا پیش از فرارسیدن پیک تابستان در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته نیروگاه زمین گرمایی مشکین شهر نیز تا پیش از پایان امسال به اتمام رسیده و وارد مدار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تعمیرات نیروگاهی تولید نیروی برق حرارتی مدیرعامل شرکت عملیات ساخت خواهد شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه

ناصر حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه در حال حاضر هیچ روستای بالای ۲۰ خانواری که جزو تعهدات گازرسانی شرکت گاز در استان باشد، فاقد گاز نیست، گفت : سال گذشته به ۲۳۱ روستای استان گازرسانی شد و در حال حاضر بیش از ۲۲۵۰ روستای استان از نعمت گاز برخوردارند که تعدادی از این روستا‌ها خارج از تعهد شرکت گاز بودند، اما در مسیر خطوط گازرسانی قرار داشته و به آنها گازرسانی شده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه داریم سراغ روستا‌های پراکنده در سطح استان برویم که زیر ۲۰ خانوار و بعضا زیر پنج خانوار هستند و هزینه گازرسانی به این روستا‌ها گاهی تا چهار برابر سرانه مصوب است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه با بیان اینکه ۵۰ روستا شناسایی شده که گازرسانی به آنها در دستور کار است، تاکید کرد: رساندن گاز به این روستا‌ها همین امسال آغاز می‌شود و در سال جاری نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی معتقد است، با توجه به پراکندگی و همچنین صعب‌العبور بودن برخی از این روستا‌ها و اینکه سرانه گازرسانی به هر یک از آنها متفاوت است، اعتباری که برای اجرای این پروژه‌ها مورد نیاز است هنوز به طور دقیق مشخص نیست.

حسینی ضریب نفوذ گاز در روستا‌های استان را ۹۶ درصد اعلام کرد که با گازرسانی به روستا‌های پراکنده‌ای که باقی مانده، این ضریب نفوذ افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه عمده روستا‌هایی که امسال گازرسانی خواهند شد را مربوط به بخش «سرفیروزآباد» کرمانشاه و همچنین برخی روستا‌های منطقه اورامانات اعلام کرد.

حسینی با بیان اینکه امسال گازرسانی به واحد‌های تولیدی و صنعتی را نیز در دستور کار داریم، خاطرنشان کرد: تعداد این واحد‌ها به تقاضای صاحبان واحد‌های تولیدی و صنعتی بستگی دارد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • تولید انرژی تجدیدپذیر در ۲۰هزار مدرسه هدفگذاری شد
  • نهضت تولید سبز با برق سبز در شهرستان بردسکن کلید خورد
  • آماده‌سازی نیروگاه‌های کشور برای تولید حداکثری برق در تابستان
  • افتتاح هفت نیروگاه خورشیدی در مدارس کشور
  • توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است
  • برنامه‌ریزی برای گازرسانی به ۵۰ روستای کرمانشاه