Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:16:48 GMT

ایجاد ۲۸۱۵ شغل با فعال‌شدن واحدهای صنعتی جدید در سمنان

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۵۱۴۱

ایجاد ۲۸۱۵ شغل با فعال‌شدن واحدهای صنعتی جدید در سمنان

فرامرز محبوبی روز یکشنبه به رسانه‌ها اظهارداشت: ۱۹۷ واحد صنعتی پروانه بهره برداری و ۲ هزار و ۱۹۲ واحد نیز سال گذشته در استان سمنان جواز تأسیس دریافت کردند.

وی یادآور شد:  ۲ هزار و ۳۸۹ جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه گذاری ۱۲۱ هزار میلیارد ریال در این استان در راستای رونق تولید صادر شد.

وی بیان کرد: فعال شدن واحدهای صنعتی استان سمنان با دریافت پروانه بهره‌برداری و سرمایه‌گذاری به میزان حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منجر به ایجاد زمینه اشتغال ۲ هزار و ۸۱۵ نفر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در یکسال گذشته، سرمایه گذاری بالغ بر ۱۱۴ هزار میلیارد ریال برای واحدهای صنعتی اخذکننده جواز تاسیس پیش‌بینی شد که با تکمیل و راه‌اندازی و صدور پروانه بهره‌برداری برای این تعداد واحد زمینه اشتغال بیش از ۵۴ هزار نفر در استان فراهم می‌شود.

وی با اشاره به وضع موجود در بخش صنعت استان سمنان، اظهار داشت: تا کنون یکهزار و ۸۴۱ واحد صنعتی در استان دارای پروانه بهره‌برداری و مشغول به فعالیت است.

معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان یادآور شد: این تعداد واحد صنعتی با سرمایه گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال منجر به اشتغال بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر در استان شد.

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت اشتغال زایی سرمایه گذاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت اشتغال زایی سرمایه گذاری وزارت صنعت معدن و تجارت اشتغال زایی سرمایه گذاری پروانه بهره برداری میلیارد ریال سرمایه گذاری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامرضا خاکساری از برگزاری رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه، راه اشتغال) با حضور ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: این رویداد با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌هاست.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان گفت: اقدام رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامگذاری سال ۱۴۰۳ با نام «جهش تولید با مشارکت مردم»، حامل پیام‌های معناداری است و می‌تواند تغییرات مثبتی را در فضای اقتصاد کشورمان نوید دهد. در همین راستا پیوند دانشگاه و صنعت یکی از شناخته‌شده‌ترین راه‌های توسعه اقتصادی اجتماعی بوده و دستیابی به توسعه ملی توجه به همبستگی، بخش صنعت و دانشگاه را ایجاد می‌کند.

خاکساری عنوان کرد: با نگاه به اسناد بالادستی و سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی انگیزه این دانشگاه برای توسعه از تمرکز روی تحقیق و توسعه محض توسعه علوم کاربردی و ورود به دنیای کسب‌وکار افزایش یافته و در همین راستا نخستین رویداد صدرا (صنعت، دانشگاه راه اشتغال) با حضور صنایع و شرکت‌های بزرگ استان همدان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: شرکت شیشه همدان، شرکت قطعه سازان سینا، شرکت کنترل گاز اکباتان، شرکت تعاونی زرین بتن اکباتان، شرکت صنایع غذایی سحر همدان، شرکت شیر پاستوریزه پگاه، شرکت لیکا، شرکت هلدینگ ساختمانی خشت سبز، شرکت آروین پارس نیرو، شرکت سهامی بیمه ایران، سازمان مدیریت صنعتی، شرکت تعاونی تولید روستایی استان همدان، شرکت دانش‌بنیان گسترش طراحان، واحد فن‌آور به نگار، واحد فناور بهین رویش سبز، شرکت شتاب‌دهنده برازه، شرکت دانش‌بنیان آترین آذین فناور، گروه پژوهشی سنجش و تصحیح با بیومکانیک، رسانه همدان پیام، فرهنگسرای کسب‌وکار شهرداری، گروه رسانه و ارتباطات مرکز تندرستی و سلامت، شرکت تبلیغاتی اهورا در این رویداد حضور دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان مطرح کرد: آئین افتتاحیه این رویداد در ۱۶ اردیبهشت‌ماه برگزار و نمایشگاه جنبی به همراه برگزاری چند کارگاه مهارتی و کارآفرینی از برنامه‌های این رویداد است.

کد خبر 6094062

دیگر خبرها

  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • راه‌اندازی یک واحد صنعتی در دانشگاه آزاد شاهرود/ اشتغال ۵۰ دانشجو در فاز نخست
  • برگزاری رویداد صدرا با حضور ۲۵ شرکت صنعتی در دانشگاه آزاد همدان
  • عزم جدی برای فعال شدن واحدهای تعطیل/لزوم تامین امنیت شغلی کارگران
  • کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در خراسان شمالی با حمایت از واحدهای تولیدی
  • مهارت آموزی به یک هزار دانشجو در واحد‌های صنعتی دزفول
  • ۸۳ درصد اشتغال صنعتی در نیشابور مربوط به ۱۰ واحد بزرگ است
  • یک‌هزار و ۷۰۰ واحد بهره‌بردار در شهرک‌های صنعتی قم فعال هستند
  • معرفی ۲۵۰ موقعیت شغلی در نمایشگاه کار دانشگاه صنعتی امیرکبیر