Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@03:44:26 GMT

پيشگيري از ابتلا به کرونا در ايام روزه داري

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۵۳۹۱

پيشگيري از ابتلا به کرونا در ايام روزه داري

خبرگزاری آریا- کاهش مصرف قند ، نمک و چربی و مصرف بیشتر سبزی، میوه و مصرف کافی مایعات به تقویت سیستم ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری ها خاصه کرونا کمک می کند.
به گزارش خبرگزاری آریا، خانم زهرا عبداللهی در ارتباط زنده خبری در خصوص آموزش نکات تغذیه ای در ماه مبارک رمضان در شرایط کرونایی افزود: در ایام روزه داری رعایت اصول تغذیه صحیح در وعده های سحر و افطار و بعد از افطار نقش بسیار مهمی در سلامت افراد دارد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصول تغذیه صحیح در درجه اول یعنی مصرف متعادل خوراکی ها از همه گروه های غذایی اصلی در وعده های سحر و افطار و در درجه بعد پرهیز از زیاده روی در مصرف برخی خوراکی ها مثل مواد قندی، چربی ها و خوراکی های نمکی است.
وی افزود: به ویژه در شرایط امسال مصرف بی رویه خوراکی های شیرین و غذاهای سرخ شده و نمکی می تواند باعث تحریک و تضعیف سیستم ایمنی بدن شود و می دانیم که برای مقابله با بیماری کرونا و تقویت سیستم ایمنی بدن نوع غذایی که می خوریم نقش بسیار مهمی دارد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با تاکید بر این که یکی از عوامل زمینه ساز برای فعالیت ویروس کرونا، خشکی دهان و گلو است گفت: اگر ما در وعده سحر در کنار غذایی اصلی مقدار کافی سبزی، صیفی و سالاد مصرف کنیم از کم آب شدن بدن پیشگیری می کند.
خانم عبداللهی با تاکید بر مصرف سبزیجات و صیفی جات در وعده سحری افزود: مصرف کافی سبزی و صیفی و سالاد توصیه می شود چرا که هم حاوی مقادیر زیادی آب وجود دارد که در طول روز از کم آب شدن بدن ، خشکی گلو و دهان جلوگیری می کند و هم این که این مواد غذایی حاوی ویتامین هایی مثل آ و سی هستند که برای تقویت سیستم ایمنی و عملکرد طبیعی بدن لازم است.
وی با بیان این که نوشیدنی های خیلی شیرین برای وعده سحر توصیه نمی شود گفت: در مصرف مواد قندی نباید افراط کرد چرا که احساس تشنگی را در طول روز تشدید می کند و قند خون سریعا افت پیدا می کند و احساس ضعف و گرسنگی و بی حالی ایجاد می شود.
خانم عبداللهی افزود: مصرف غذاهای پرپروتئین و پرادویه در وعده سحر نیز می تواند احساس تشنگی و خشکی گلو را در طول روز افزایش دهد.
مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت در خصوص اصول تغذیه صحیح در وعده افطار گفت: بسیار مهم است که ابتدا با مصرف مایعات گرم شروع کنیم سپس برای برگردان قند خون به حالت عادی مواد قندی مصرف کنیم که بهترین و سالمترین آن ها خرماست و سپس مصرف یک غذای ساده و سبک توصیه می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، خانم عبداللهی افزود: از افطار تا سحر نیز مصرف آب ، انواع مایعات و میوه جات به جبران کم آبی بدن کمک می کند تا از احساس خشکی و تشنگی بدن در ایام روزه داری پیشگیری شود و بدن سلامت و عملکرد طبیعی خود را بازیابد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: پیشگیری کرونا سیستم ایمنی خوراکی ها وعده سحر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند

یک مقام درمانی در غزه با اشاره به شرایط سخت و دشوار در این منطقه، اعلام کرد که کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه جان باختند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، مدیر بخش کودکان بیمارستان کمال عدوان در شمال نوار غزه تاکید کرد که نظام سلامت در این باریکه به کلی فرسوده شده و فروپاشیده است و اکنون شرایط بسیار سخت و دشواری برقرار است.

حسام ابو صفیه اظهار داشت: علی رغم درخواست‌های فراوان، کودکان زیادی را در نوار غزه به سبب سوء تغذیه از دست دادیم.

ابو صفیه تصریح کرد که شمال نوار غزه کاملا محاصره است و هیچگونه تجهیزات پزشکی در آنجا یافت نمی‌شود.

وی گفت لازم است فورا مقایر کافی سوخت برای همه بیمارستان‌ها ارسال شود و اجازه داده شود که تجهیزات لازم و کادر پزشکی به این منطقه اعزام شود.

صهیونیست‌ها ستون بهداشت غزه را تبدیل به قبرستان کردند

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • رژیم غذایی سالم برای جلوگیری از انواع سرطان
  • وعده صبحانه را با این مواد غذایی شروع کنید
  • کودکان زیادی بر اثر سو تغذیه در غزه جان باختند
  • ابتلا به بیماری‌های کبدی با مصرف این نوشیدنی شیرین
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • روش‌های پیشگیری و قطع ریزش موی سر، ابرو و مژه
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • احساس غرور بیش از ۷۰ درصد مردم از عملیات وعده صادق