Web Analytics Made Easy - Statcounter

به نقل از پایگاه خبری المعلومه، منبعی امنیتی درباره حضور نیرو‌های آمریکایی در برخی مناطق استان الانبار هشدار داد و گفت در روز‌های اخیر شاهد افزایش تعداد نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد بوده‌ایم.

این منبع افزود: نیرو‌های آمریکایی مدعی عقب‌نشینی جزئی از برخی پایگاه‌ها در استان الانبار و در کل عراق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها با این کار تلاش می‌کنند امنیت را برهم زده و شایعاتی را درباره ویروس کرونا منتشر کنند.

به گفته این منبع امنیتی، نیرو‌های آمریکایی شایعه کرده‌اند که عقب نشینی الحشد الشعبی از برخی مناطقی که نیرو‌های آمریکایی در آنجا بوده‌اند به علت شیوع ویروس کرونا بوده است.

منبع امنیتی عراقی که نخواست نامش فاش شود، گفت: آمریکا اقدامی خبیثانه انجام داد تا از این طریق اقتصاد جهان و به ویژه کشور‌های اسلامی را از طریق جنگ بیولوژیک خود و انتشار بیماری در جهان به ورطه سقوط بکشاند.

این منبع عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از پایگاه‌های نظامی در استان الانبار به ویژه عین الاسد را دروغ دانست و تاکید کرد که حتی تعداد نیرو‌های نظامی آمریکا در این پایگاه‌ها بیشتر شده است.

روز گذشته نیز منابعی از ورود کامیون‌های حامل مواد ساختمانی به پایگاه عین الاسد خبر داده و احتمال دادند که این مواد برای توسعه و به روز رسانی بخش ویژه نیرو‌های آمریکایی بوده است.

مسئول رسانه‌ای الحشد الشعبی عراق نیز اعلام کرد تحرکات اخیر داعش در استان الانبار تحت پوشش آمریکا بوده است چرا که این عناصر ابزاری در دست واشنگتن برای برهم زدن امنیت عراق هستند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: نیرو های آمریکایی استان الانبار عین الاسد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد

به گزارش خبرنگار مهر، احسان ایزدپناه صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در استان بوشهر ۲۰ پایگاه امداد هلال احمر شامل پایگاه‌های امداد جاده‌ای، کوهستان، سگ‌های جست‌وجو و نجات و امداد دریایی فعال است.

وی با اشاره به فعالیت ۱۳۴ خانه هلال در سطح استان اضافه کرد: ۲ هزار و ۵۸۱ نفر در ۵۲ خانه هلال شهری و ۸۲ خانه هلال روستایی مستقر بوده و در عرصه‌های آموزش و رسیدگی به حوادث فعال هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با اشاره به اینکه یک ششم روستاهای استان بوشهر دارای خانه هلال باشند تاکید کرد: چهار خانه هلال استان برای راه‌اندازی بانک امانات تجهیزات پزشکی پیش قدم شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت یکی از چالش‌ها را نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه عنوان کرد و افزود: احداث آشیانه بالگرد هلال احمر با وجود داشتن مجوز و اعتبار مصوب ۴۰ میلیارد ریالی طی چهار سال متوقف مانده است.

گناوه پایگاه دریایی ندارد

ایزدپناه خاطرنشان کرد: به منظور راه‌اندازی مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر پیگیری شده و استان بوشهر با داشتن امکانات مناسب زیرساختی و نیروی انسانی مجرب شرایط خوبی در این زمینه دارد.

وی با اشاره به نیاز استان بوشهر به ایجاد پنج پایگاه امدادی ساحلی بیان کرد: استان بوشهر با هشت شهرستان ساحلی و داشتن ۸۰۰ کیلومتر ساحل میزبان خیل عظیم گردشگران است و باید پایگاه‌های لازم ایجاد شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: گناوه با وجود اینکه قطب گردشگری استان بوشهر است، از داشتن پایگاه امداد ساحلی بی‌بهره است؛ این در حالی است که این شهرستان دارای نیروی انسانی مجرب و امکانات و تجهیزات خوبی است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته نجات‌گران در ۳۱ عملیات ۳۹ نفر از غرق‌شدگی نجات دادند افزود: زمین ایجاد پایگاه دریایی امدادی در گناوه در بستر دریا است و امکان ساخت در این زمین وجود ندارد.

کد خبر 6097214

دیگر خبرها

  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • مقام سابق آمریکایی: فرانسه اولین نظامیان خود را به اوکراین فرستاده است
  • افزایش تلفات عملیات ضدصهیونیستی کرم ابوسالم
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • هشدارها نسبت به فاجعه پزشکی بی‌سابقه در غزه
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • حوادث ناشی از بی‌توجهی به هشدارها در کهگیلویه