Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:08:16 GMT

آرامکو کاهش تولید نفت را آغاز کرد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۵۴۶۴

آرامکو کاهش تولید نفت را آغاز کرد

شرکت نفتی آرامکوی عربستان کاهش تولید نفت خود را جلوتر از زمان رسمی اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس در اول ماه مه، آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛شرکت آرامکوی سعودی کاهش تولید نفت خود را جلوتر از زمان رسمی اجرای توافق کاهش تولید اوپک پلاس در اول ماه مه، آغاز کرد.

یک مقام سعودی آگاه گفت: آرامکو کاهش تولید نفت را از ۱۲ میلیون بشکه در روز آغاز کرده است تا سطح تولیدش را به ۸.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵ میلیون بشکه در روز برساند. این شرکت احتمالا تولید نفت خود را زودتر از اول ماه مه به ۸.۵ میلیون بشکه در روز کاهش خواهد داد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کویت هم اعلام کرد که کاهش عرضه به بازارهای بین المللی را زودتر آغاز می‌کند و منتظر شروع رسمی توافق اوپک پلاس نمی‌ماند. این کشور که چهارمین تولیدکننده بزرگ عضو اوپک است، نخستین تولیدکننده نفت منطقه خاورمیانه بود که اعلام کرد تولیدش را زودتر از برنامه کاهش خواهد داد.

تحت توافق گروه اوپک پلاس، اعضای این گروه با هدف محدود کردن اشباع عرضه در برابر تقاضای ضعیف بحران شیوع کرونا، قرار است از ماه مه تولیدشان را ۹.۷ میلیون بشکه در روز کاهش دهند.

در جمهوری آذربایجان، پروژه چراغ گونشلی که توسط شرکت BP اداره می شود باید تولیدش را از ماه مه به میزان چشمگیری کاهش دهد. غولهای نفتی که در آذربایجان و قزاقستان فعالیت داشتند سابق بر این از محدودیتهای تولید وضع شده توسط دولت این کشورها معاف بودند اما ابعاد بحران نفت که ناشی از شیوع ویروس کرونا است، کاهش تولید بدون مشارکت شرکت BP و شرکایش را غیرممکن کرده است.

در خارج از گروه اوپک پلاس هم شرکت‌های نفتی کانادا با ادامه کاهش قیمتها، تعطیلی تولید پروژه‌های ماسه نفتی را آغاز کرده‌اند. قیمت وسترن کاناداین سلکت که شاخص قیمت نفت سنگین کانادا است، در ۱۰ روز گذشته پایین ۱۰ دلار در هر بشکه بود و روز جمعه به منفی صفر رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: میلیون بشکه در روز کاهش تولید نفت اوپک پلاس ماه مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۵۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام گفت: از اواخر وقت امشب پنجشنبه از شدت وزش باد در سطح استان کاسته می‌شود و اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

ساسان رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در ایلام، اظهار کرد: طی دو روز گذشته وزش باد شدید در استان ایلام باعث آسیب به سازه‌های سبک و درختان شد.

وی افزود: با کاهش شدت وزش باد در روزهای آینده شاهد افزایش دما خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی استان ایلام خاطرنشان کرد: فردا هوا در سطح استان صاف تا کمی ابری و در بعضی اوقات با وزش باد همراه خواهد بود و در اوایل هفته آینده نیز شاهد بارش‌های پراکنده در بعضی نقاط استان هستیم.

کد خبر 747767

دیگر خبرها

  • آرامکو عربستان شریک تجاری فیفا در جام جهانی ۲۰۲۶
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏
  • ‏عربستان اسپانسر اصلی فیفا شد!‏ + جزئیات قرارداد
  • آرامکوی عربستان حامی مالی فیفا شد
  • عربستان اسپانسر فیفا شد!‏
  • کاهش شدت وزش باد در ایلام/آغاز بارش‌ها از هفته آینده
  • قیمت رانا در بازار امروز ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • قیمت روز انواع خودرو در بازار +جدول
  • قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳