Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@08:24:06 GMT

داروی جدید درمان و کنترل صرع با اثر بخشی بالا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۶۰۹۹

داروی جدید درمان و کنترل صرع با اثر بخشی بالا

شرکت کوبل دارو پیشرو در ارائه راهکارهای نوین درمانی برای افراد مبتلا به صرع است. همچنین این شرکت برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ داروی لوبل – Levebel را تولید کرده است و اینک محصول جدید یونیماید را در داروسازی دکتر عبیدی تولید و در اختیار افراد مبتلا به صرع قرار داده است.

مزایای یونیماید - Unimide

یونیماید دارویی خوراکی است که در افراد بالای ۴ سال، برای درمان آن دسته از تشنج‌های کانونی (فوکال) تجویز می‌شود که ممکن است به حالت فراگیر (ژنرالیزه) نیز گسترش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونیماید می‌تواند با کنترل مضاعف حملات تشنج‌های کانونی، حتی در مواردی که فرد چندین داروی ضد صرع را مصرف کرده یا می‌کند، بدون نیاز به تغییر داروهای قبلی، تجویز شده و تعداد حملات تشنج را بیشتر از ۵۰ درصد کاهش داده و  با کنترل تشنج، به درمان صرع او کمک کند.

چگونگی تجویز یونیماید - Unimide

یونیماید معمولاً به‌صورت دو بار در روز تجویز می‌گردد و می‌توان آن را همراه و یا بدون غذا مصرف نمود. همچنین قرص یونیماید باید به‌صورت کامل و با مایعات مصرف شود و هرگز نصف نگردد. افرادی که یونیماید را مصرف می‌کنند، ممکن است عوارضی را تجربه نمایند که طبق گزارش‌ها شدت این عوارض خفیف تا متوسط بوده‌اند. بنابراین یونیماید می‌تواند با کنترل تشنج به مدیریت بهتر بیماری صرع  کمک کرده و کیفیت زندگی افراد مبتلا را ارتقا دهد.

صرع چیست؟

تجربه زندگی با صرع برای هر کس متفاوت است. بیماری صرع یک اختلال سیستم عصبی مرکزی است که در آن فعالیت سلول‌های عصبی در مغز بیش از حد طبیعی شده، منجر به تشنج می‌گردد که طی آن، رفتار، علائم و یا احساسات غیرطبیعی از جمله از دست رفتن هوشیاری می‌تواند رخ دهد. چنانچه فردی با فواصل حداقل ۲۴ ساعت دو یا چند بار دچار حملات تشنجی شود، مبتلا به صرع تشخیص داده می‌شود.

 در نیمی از موارد ابتلا به صرع، تشنج به دنبال عوامل مختلفی از جمله ضربه به سر، تومور،  بیماری‌های عفونی مغزی، آسیب‌های مادرزادی در دوران جنینی و یا علل ژنتیکی بروز می‌کند، این در حالی است که در سایر موارد، بیماری صرع هیچ علت مشخصی ندارد.

تقریباً ۳/۱ میلیون نفر در ایران به صرع مبتلا بوده و سالانه حدود ۱۳ هزار بیمار جدید به آن‌ها افزوده می‌شوند. شیوع بیماری صرع در مردان کمی بیشتر از زنان بوده و ابتلا به آن محدوده سنی خاصی نداشته و می‌تواند تمام طول مدت زندگی را از بدو تولد شامل شود. در بسیاری از موارد، حملات صرع را می‌توان با انتخاب درمان صحیح و دوز مناسب دارو کنترل نمود.

کنترل تشنج در صرع

تشنج در تقریباً ۷۰ درصد مبتلایان به صرع با مصرف داروهای مناسب ضدتشنج که داروهای ضد صرع هم نامیده می‌شوند، درمان و یا کاملاً کنترل می‌شود. ازاین‌رو انتخاب داروی مؤثر و تجویز دوز مناسب آن کار بسیار پیچیده‌ای است. یونیماید با بستن کانال‌های سدیمی سلول‌های مغز با مکانیسمی منحصربه‌فرد، منجر به کاهش فعالیت‌های غیرطبیعی مغز شده و تشنج فرد را کنترل می‌کند.

داروی یونیماید به عنوان یک داروی جدید توانسته در کنترل صرع افرادی که علی‌رغم استفاده از سایر داروهای ضد تشنج، به نتیجه موردنظر نرسیده و کنترل نشده‌اند، امید تازه‌ای را ایجاد کند.

لاکوزامید از سال ۲۰۰۸ میلادی مورد تائید اداره نظارت بر غذا و داروی ایالات متحده آمریکا (FDA) و آژانس دارویی اروپا (EMA) بوده و تجویز و مصرف آن روند رو به رشدی در دنیا داشته است.

داروی یونیماید که در داروسازی دکتر عبیدی تولید می‌شود، مورد تائید سازمان غذا و داروی ایران است. این دارو فقط با نسخه پزشک قابل تهیه بوده و دوزهای مختلف آن در داروخانه‌های سراسر کشور به زودی موجود خواهد شد.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این محصول و عوارض یا موارد منع مصرف آن می‌توانید از صفحه داروی یونیماید در وب‌سایت داروسازی دکتر عبیدی بازدید کنید.

۲۱۲۱

کد خبر 1381392

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: بیماری صرع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت گفت: تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان انجام شود.

به گزارش مشرق، زهرا جهانگرد با تاکید بر اینکه تزریق آنتی‌بیوتیک "سفتریاکسون" فقط باید با تجویز پزشک و صرفاً در بیمارستان (در مکان مجهز به تجهیزات احیاء و تیم متبحر برای انجام عملیات احیاء) انجام شود، اظهار کرد: در صورت مصرف دارو در مراکز فاقد تجهیزات، منجر به عوارض دارویی شده، جان بیمار در خطر خواهد بود.

وی افزود: به‌منظور پایش علائم بالینی و تحت‌نظر به‌منظور پایش وقوع عوارض ناخواسته احتمالی، بیماران باید حداقل ۳۰ دقیقه پس از تزریق تحت نظر باشند و در صورت بروز هرگونه علائم و نشانه‌های ازدیاد حساسیت، تزریق دارو قطع و اقدامات حمایتی و درمانی لازم بر اساس علائم بالینی انجام گیرد.

سرپرست دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت توصیه کرد: از تجویز و مصرف داروی سفتریاکسون در موارد مصرف تایید نشده و فاقد اندیکاسیون‌های تایید شده و همچنین مصرف خودسرانه و غیرمنطقی داروهای آنتی‌بیوتیک از جمله داروی سفتریاکسون اجتناب شود.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • هشدار؛ تزریق این دارو فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • «آموزش، کنترل آسم را بهبود می‌دهد»؛ شعار راهبردی روز جهانی آسم در سال ۲۰۲۴
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • لزوم پرهیز تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • لزوم اجتناب از تجویز و مصرف سرپایی داروی سفتریاکسون
  • پرِگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟
  • هشدار! این دارو معتادتان می‌کند
  • پرگابالین چیست و چرا می‌تواند خطرناک باشد؟