Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان‌جنوبی به دیدارش با وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: «نمکی» در این دیدار قول کمک‌های شایانی در راستای توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان را داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از استانداری خراسان‌جنوبی، محمدصادق معتمدیان با اشاره به ملاقات هفته گذشته با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: در این دیدار، گزارشی از وضعیت بهداشت و درمان استان ارائه شد و وزیر بهداشت از زحمات همه اعضای ستاد استانی کرونا در استان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: وزیر بهداشت، خراسان‌جنوبی را جزو استان‌هایی برشمرد که با هم‌افزاییِ دستگاه‌های اجرایی در مدیریت بیماری کرونا موفق عمل کرده است.

استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: در پی درخواست‌هایی که به وزیر بهداشت ارائه کردیم، دستورات خوبی صادر شد و به‌زودی یک دستگاه سی تی اسکن به شهرستان طبس اختصاص خواهد یافت.

معتمدیان ادامه داد: بیمارستان ایرانمهر نیز که یکی از بزرگترین مراکز درمان بیماران سرطانی در شرق کشور است و با کمک خیرین راه اندازی شده، نیاز به دستگاه کمیاب و گران‌قیمت «شتاب‌دهنده خطی» داشت که با دستور وزیر بهداشت این دستگاه در اختیار استان و بیمارستان ایرانمهر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: همچنین طی چند ماه آینده، دستگاه ام. آر. آی مورد نیاز شهرستان‌های قاین، فردوس و طبس نیز تأمین می‌شود که مجموع این موارد در شرایط دشوار کنونی، کمک شایانی در راستای توسعه و تجهیز مراکز بهداشتی و درمانی استان است.

استاندار خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌های استان به‌زودی توسط هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت تأمین و تحویل استان خواهد شد مطرح کرد: در دولت یازدهم و دوازدهم، توجه ویژه‌ای به حوزه بهداشت و درمان استان شد.

معتمدیان با بیان اینکه در بخش تعداد تخت‌های ویژه، علی‌رغم اینکه استاندارد جهانی ۷ الی ۸ تخت می‌باشد، این عدد در استان به ۱۰.۵ رسید، اضافه کرد: تعداد تخت‌های معمولی نیز از ۹۰۰ به هزار و ۶۰۰ تخت افزایش پیدا کرد و از هشت بیمارستان به ۱۴ بیمارستان رسیدیم.

وی خاطرنشان کرد: این در شرایطی است که مبنای توزیع امکانات و تجهیزات براساس شاخص جمعیتی است اما با توجه به توجیهات و پیگیری‌های صورت گرفته، دولت نگاه ویژه‌ای به استان خراسان‌جنوبی داشته است.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: وزیر بهداشت خراسان جنوبی درمان توسعه خراسان جنوبی وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در مراسم  آغاز ادغام تزریق واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان که در پایگاه ضمیمه مرکز خدمات جامع سلامت نجفی گل شهرستان بیرجند برگزار شد  با اشاره به اهمیت تزریق واکسن پنوموکوک در پیشگیری از عفونت‌های ناشی از باکتری پنوموکوک مثل عفونت مغز و ریه گفت: در استان خراسان جنوبی همزمان با استان‌های خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام و بوشهر، در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، پایگاه‌های بهداشتی و خانه‌های بهداشت سراسر استان تزریق واکسن آغاز شد.

شایسته با بیان اینکه این واکسن از سن دو ماهگی و در سه نوبت دوماهگی، ۴ ماهگی و یک سالگی به کودکان استان تزریق خواهد شد.، افزود: بخش اول واکسن از وزارت بهداشت تحویل و در مراکز بهداشت سراسر استان توزیع شده است.
وی با بیان اینکه هر سال حدود ۴۰۰۰۰۰ کودک زیر ۵ سال در دنیا به علت ابتلا به بیماری پنوموکوک جان خود را از دست می‌دهند، گفت:  کودکانی که به انواع شدید بیماری مبتلا می‌شوند و زنده می‌مانند، اغلب مبتلا به عوارض فلج دائمی، ناشنوایی یا آسیب‌های مغزی می‌شوند و استرپتوکوک پنومونیه (پنوموکوک) سبب سینوزیت، مننژیت، اوتیت مدیا، پنومونی، عفونت خون و سایر بیماری‌ها می‌شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: با واکسیناسیون کودکان از میزان بروز این عفونت‌ها در سنین بالاتر (سالمندان، بیماران قلبی ریوی مزمن، نقائص سیستم ایمنی) به علت کاهش مواجه شدن با بیماری کاسته خواهد شد همچنین واکسیناسیون با کاستن از بار بیماری سبب کاهش مصرف آنتی بیوتیک‌های وسیع  در مراکز درمانی کشور شده و از گسترش مقاومت دارویی در کشور نیز جلوگیری می‌کند.

دیگر خبرها

  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • چند طرح درمانی در خراسان شمالی افتتاح شد
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۲۵ هزار نیروی جدید در وزارت بهداشت جذب می‌شوند
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • طرح های بهداشت ودرمان خراسان شمالی افتتاح و کلنگ زنی می شود