Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@04:34:35 GMT

اخبار مشروح ۱۳، یکشنبه ۷ اردیبهشت ۹۹

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۶۴۱۷

سخنان رئیس جمهور، درباره بازگشایی تدریجی و مشروط کسب و کار‌ها، جاری شدن دوباره‌ی زندگی در تالاب بین المللی هامون پس از خشکسالی‌ های چند ساله، از مهمترین عناوین این بخش خبری است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، رئیس جمهور در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا، همچنان بر محدودیت‌های اجتماعی و اجرای فاصله‌گذاری هوشمند تأکید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای روحانی گفت: بازگشایی کسب و کار‌ها نباید موجب شود مردم فکر کنند کرونا تمام شده است. آقای روحانی افزود: نمی‌توانیم بگوییم کرونا چه زمانی تمام می‌شود و باید به زندگی کردن با آن عادت کنیم. رئیس جمهور افزود: کشور از نظر ابتلا و شیوع کرونا به مناطق سفید، زرد و قرمز تقسیم شده و در هر منطقه‌ای که وزارت بهداشت سفید اعلام کند، فعالیت اماکن مقدس و نماز جمعه امکان پذیر خواهد بود.

*رئیس اداره مراقبت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت گفت: مردم نباید فکر کنند، کرونا پایان یافته و می‌توانند آزادانه در شهر تردد کنند. دکتر عرفانی افزود: فاصله‌گذاری اجتماعی و اعمال مجوز فعالیت برخی صنوف تنها ۴۰ درصد از احتمال ابتلا را کاهش می‌دهد و بقیه احتمالات ابتلا به رعایت فردی و اجتماعی مردم بستگی دارد.

*دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا هم گفت: در برخی استان‌ها آمار ابتلا به کرونا کاهشی و در برخی استان‌ها روند افزایشی است. دکتر جمشیدی تاکید کرد: اگر اندکی غفلت کنیم، اوضاع نتیجه معکوس خواهدداشت. دبیر ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا افزود: اگر روند اعلامِ آمارِ ابتلا، از دهم تا ۱۵ اردیبهشت نزولی شود، می‌توانیم گام دوم را برای بازگشایی‌های بیشتر برداریم، اما اگر آمار افزایشی شود، مجبوریم ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها را برگردانیم. دکتر جمشیدی با بیان اینکه باید به زندگی کردن با کرونا عادت کنیم، تصریح کرد: اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند می‌توان به شکست کرونا و ایجاد بستری امن برای از سرگیری فعالیت‌های اجتماعی امیدوار بود.


*تردد در سطح شهر‌ها، همچنان با رعایتء محدودیت‌های طرحء فاصله گذاری اجتماعی، امکان پذیر است. چه در جایگاه شهروند، چه در جایگاهء خدمات دهنده، برخی جدی رعایت میکنند و برخی، خود را مصون از ابتلا میدانند.   کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*سخنگوی ستاد تسهیلات کرونایی گفت: تسهیلات یک میلیون تومانی افرادی که تا امشب کد‌ملی خود را به ۶۳۶۹ پیامک کنند، ۱۱ اردیبهشت واریز می‌شود. افرادی هم که از فردا تا ۱۸ اردیبهشت پیامک ارسال کنند، اواخر ماه رمضان وام را دریافت می‌کنند.

*مجری طرح ارسال سیم کارت‌های شرکت ملی پست گفت: تا امروز حدود ۲۲۰ هزار سیم کارت به نشانی سرپرستان خانوار متقاضی وام یک میلیون تومانی کرونا ارسال شده است. مقصودی افزود: به همه واحد‌های اجرایی پست تاکید شده است ارسال این سیم کارت‌ها در اولویت باشد.

*دبیر کمیته امنیت اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ماه رمضان برگزاری هرگونه مراسم اعم از رسمی و غیر رسمی همچنان ممنوع است.

*خطر بازگشت بحران کرونا استان گیلان را تهدید می‌کند. نماینده وزیر بهداشت در گیلان گفت: به علت افزایش تردد‌ها زنگ خطر شیوع موج دوم کرونا در استان گیلان به صدا درآمده است. به گفته آقای قربانی، آمار ابتلای خانوادگی به کرونا در استان و گزارش‌هایی که در این مورد می‌رسد، نگران‌کننده است   *مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت توصیه کرد روزه داران برای تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر ابتلاء به کرونا در وعد‌های سحری و افطاری از سبزی، سالاد و میوه و صیفی جات استفاده کنند. خانم عبداللهی گفت: مصرف نوشیدنی‌های خیلی شیرین و غذ‌های چرب توصیه نمی‌شود.

*پویش کمک مومنانه، در حال پر رونق شدن در سراسر کشور است. پویشی با هدف متمرکز کردن کمک‌های مردمی، برای برطرف کردن نیاز خانواده‌های کم برخوردار. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
*مدیرعامل سازمان بیمه سلامت گفت: بیماران روی تخت بیمارستان هم می‌توانند از پوشش بیمه‌ای این سازمان برخوردار شوند. آقای موهبتی در نشست خبری افزود: در حال حاضر ۹۰ درصد تعرفه بخش بستری در بیمه سلامت پرداخت می‌شود و همه آزمایشات و دارو‌ها تحت پوشش این بیمه است. آقای موهبتی با بیان اینکه اکنون در ۹۶ درصد از بیمارستان‌های دولتی، اسناد به صورت الکترونیکی رسیدگی می‌شود گفت: امسال در تمامی بیمارستان‌های غیر دولتی هم رسیدگی به اسناد، الکترونیکی انجام خواهد شد. به گفته مدیرعامل بیمه سلامت، پوشش بیمه‌ای معتادان از ۱۵ اردیبهشت برای ۴۳ هزار نفر برقرار می‌شود و از این تاریخ می‌توانند در ۱۵۹ مرکز درمان اعتیاد دولتی و ۲۷۴ مرکز خصوصی ۹ خدمت مختلف را از جمله سم زدایی، درمان نگهدارنده و مشاوره روانشناسی با پوشش ۷۰ درصدی بیمه دریافت کنند.

*تداوم بارش‌های بهاری در بیشتر مناطق کشور.
بارش‌ها امروز هم بیشتر مناطق کشور به جزء نوار شرقی را فرا گرفته. در ارتفاعات و مناطق کوهستانی هم برف می‌بارد. اما بارش بهاری که از دیروز در برخی مناطق اصفهان آغاز شده طراوت و شادابی خاصی به طبیعت بهاری منطقه بخشیده است.

همچنین، بارش‌های خوبی که از پارسال آغاز شده و امسال هم تداوم یافته، موجب شده، تالاب بین المللی هامون، همچنان پرآب بماند و حالا دیگر، ثمرات شیرین این پرآبی را، کشاورزان و دامداران در سیستان و بلوچستان، به خوبی احساس کنند.

*توسعه و افزایش تولید در سال جهش تولید.
تلاشگران صنعت فولاد کشور دست به کار شده اند و تولید شمش آلومینیوم را در کارخانه المهدی بندرعباس، در فروردین امسال ۲۴۵ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش دادند.
*ساکنان شهر عدن در جنوب یمن در اعتراض به عملکرد نیرو‌های رئیس جمهور مستعفی یمن و «شورای انتقالی جنوب یمن» تظاهرات کردند.
معترضان درگیری نیرو‌های منصور هادی وابسته عربستان و شورای انتقالی وابسته به امارات را عامل وخامت اوضاع در عدن دانستند

*شورای انتقالی جنوب یمن که تحت حمایت امارات است بامداد امروز خودمختاری و وضعیت فوق العاده اعلام کرد. این اقدام به علت اختلاف شورای انتقالی جنوب یمن با نیرو‌های منصور هادی رییس جمهور مستعفی و فراری و مورد حمایت عربستان صورت گرفت.

*دولت مستعفی یمن اعلام خودگردانی در جنوب یمن را شورش مسلحانه خواند و موضع جدی عربستان را در قبال آن خواستار شد.

*شورای انتقالی جنوب یمن در سال ۲۰۱۷ پس از برکناری استاندار پیشین عدن با حمایت امارات تشکیل شد. پس از ماه‌ها کشمکش و برخورد مسلحانه میان شبه نظامیان وابسته به امارات و نیرو‌های منصور هادی، آبان پارسال توافقی میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب با میانجیگری سعودی‌ها در ریاض امضا شد، اماهیچیک از طرفین به این توافق پایبند نبوده اند.

*رئیس کمیته عالی انقلاب یمن در واکنش به اعلام خود مختاری شبه نظامیان وابسته به امارات در جنوب یمن، توافق ریاض را به سخره گرفت. محمد الحوثی گفت: توافق ریاض را اجرایی کنید تا گفته ما درباره آن درست از آب درنیاید. محمد الحوثی پیش از این توافق ریاض را "توخالی " خوانده بود

تأکید رئیس مجلس عراق و رئیس جریان حکمت این کشور بر تشکیل سریع کابینه جدید.
در دیدار محمد الحلبوسی و سید عمار حکیم، دو طرف بر انتخاب سریع وزیران پیشنهادی کابینه به منظور حل مشکلات و اجابت خواسته‌های مردم تأکید کردند.

*گفتگو‌های مصطفی الکاظمی مامور تشکیل دولت جدید عراق با احزاب و فراکسیون‌های سیاسی برای تشکیل کابینه ادامه دارد. پس از نهایی شدن فهرست کابینه مصطفی الکاظمی زمان برگزاری جلسه رأی اعتماد مجلس تعیین می‌شود.

*در پی کناره گیری «عدنان الزرفی» از نامزدی نخست وزیری، مصطفی الکاظمی ۲۱ فروردین با حکم «برهم صالح» رییس جمهوری، مامور تشکیل دولت جدید عراق شد. او طبق قانون اساسی عراق یک ماه مهلت دارد کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به مجلس معرفی کند.

*پس از حمله نظامی آمریکا به افغانستان و اشغال این کشور، فعالیت سازمان سیا هم در افغانستان تشدید شد. به دنبال توافق آمریکا با طالبان، آمریکا قصد دارد برخی از نیرو‌های سیا را از افغانستان خارج کند. این تصمیم در حالیست که
سازمان سیا نیرو‌های شبه نظامی زیادی را در افغانستان به کار گرفته است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: اخبار مشروح عناوین شورای انتقالی جنوب یمن مقابله با کرونا رئیس جمهور ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فهرست پرواز‌های فرودگاه اصفهان روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ برای اطلاع ازتاخیرات وتغییربرنامه پروازی باتلفن ۱۹۹ از اصفهان وشماره ۳۵۲۷۷۵۲۰۰ ازشهرستان‌ها تماس گرفته و یابه سایت فرودگاه به آدرس https://esfahan.airport.ir مراجعه کنید.

دیگر خبرها