Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت‌های مذهبی استان گلستان نیز همراه با سایر نهادهای مردمی و خیران برای حمایت از نیازمندان و محرومان در قالب رزمایش کمک مومنانه پیش‌قدم شده‌اند. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، ماه مبارک رمضان امسال حال و هوای دیگری دارد؛ هر سال پیش از فرا رسیدن ماه مهمانی خداوند خیران دست‌گیر نیازمندان می‌شدند اما امسال با تأکیدات رهبر معظم انقلاب کمک‌های مومنانه مردم به نیازمندان در قالب رزمایشی گسترده به اجرا درآمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیئت‌های مذهبی استان گلستان نیز علاوه بر برگزاری و پخش مراسمات مذهبی در ایام ماه مبارک رمضان در فضای مجازی همت خود را برای کمک به محرومان و نیازمندان به کار گرفته‌اند.

تهیه و توزیع بسته‌های غذایی بین اقشار آسیب‌دیده در اثر شیوع بیماری کرونا و نیازمندانی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی نیستند، در اولویت اقدامات هیئتی‌ها قرار دارد.

ظریف به پویش همدلی مومنانه پیوستتوزیع 3 میلیون و 500 هزار بسته غذایی در رزمایش مومنانه توسط سپاهتسنیم گزارش می‌دهد؛ کمک 7 میلیاردی بابلسری‌ها در رزمایش کمک مومنانه

حجت‌الاسلام نورالله ولی‌نژاد مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با اشاره اجرای رزمایش مواسات و کمک مومنانه در استان گفت: امسال ماه رمضان متفاوتی داریم با این حال نباید نیازمندان و محرومان را فراموش کنیم. رزمایش همدلی و کمک مومنانه نیز که در پی فرمایشات رهبر انقلاب آغاز شده، به خاطر حمایت از برخی از اقشار مردم در این شرایط اقتصادی است که با شیوع بیماری کرونا مشکلات مردم را بیشتر کرده است.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای اجرای این رزمایش بهره گرفت، افزود: هیئت‌های مذهبی برخاسته از متن مردم هستند و همواره نشان داده‌اند که در یاری رسانی به مردم، کم نمی‌گذارند. بسیاری از این موکب‌ها که در ایام اربعین فعال می‌شود با مشارکت همین هیئت‌های مذهبی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گفت: این روزها هیئت‌های مذهبی استان نیز با جمع‌آوری کمک‌های مومنانه مردم، بسته‌های غذایی را تهیه و بین نیازمندان توزیع می‌کنند.

علی اسدی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان نیز در این باره اظهار داشت: امسال شرایط متفاوتی داریم و اجرای برنامه‌های مذهبی به علت شیوع بیماری کرونا محدود شده و بیشتر به سمت فضای مجازی رفته است.

وی افزود: اما این موضوع سبب نشد تا هیئت‌های مذهبی، نقش مردم‌یاری خود را فراموش کنند. در این روزها که بسیاری از مردم وضعیت اقتصادی خوبی ندارند، اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه چراغ امید را دل نیازمندان روشن و سفره‌های کوچک‌شان را رونق داده است.

اسدی گفت: هیئت‌های مذهبی استان که همه ساله مراسمات افطاری در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کردند، امسال هزینه‌های آن را به تهیه بسته‌های غذایی ویژه نیازمندان اختصاص دادند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان با بیان اینکه برآورد دقیقی از کمک‌های انجام شده از سوی هیئت‌ها به نیازمندان وجود ندارد، افزود: فقط یکی از هیئت‌های استان تاکنون بیش از یک و نیم میلیارد تومان اقلام غذایی تهیه و بین نیازمندان توزیع کرده است. با توجه به گستردگی فعالیت‌ها و حجم کمک‌های جمع‌آوری شده، امکان برآورد دقیق وجود ندارد.

وی به توزیع رایگان نان (نان مهربانی) در محله‌های مختلف شهر گرگان اشاره کرد و گفت: این کار روزانه در ایام ماه مبارک رمضان در 33 نقطه شهر گرگان اجرا می‌شود و هر روز یک هزار کیسه آرد برای پخت نان و توزیع بین خانواده‌های نیازمند تهیه شده است.

انتهای پیام/582/ح

R41471/P/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هیئت های مذهبی استان هیئت های مذهبی ماه مبارک رمضان کمک مومنانه هیئت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟

یک روان‌شناس گفت: در دنیای امروز به آسانی گرفتار انتقاد از خود و سرزنش خود هنگام اشتباه یا ناکامی می‌شویم، اما چه می‌شود، اگر به جای این سختی، با خودمان مهربان باشیم و با شفقت به خودمان نگاه کنیم؟ اینجاست که مفهوم خودشفقت معنا پیدا می‌کند.

سارا محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خودشفقت به معنای رفتار دوستانه و درک‌کننده با خودمان در لحظات سختی و چالش است؛ این به معنای نادیده گرفتن اشتباهات یا ضعف‌هایمان نیست، بلکه به معنای پذیرش آنها به عنوان بخشی از تجربه انسانی و ارائه حمایت و تشویق به خودمان برای حرکت به جلو است.

وی افزود: تفاوت های ظریفی بین خود شفقت، عزت نفس و خودباوری وجود دارد؛ عزت نفس به ارزیابی کلی شما از خودتان اشاره دارد و احساسی است که شما در مورد ارزش و لیاقت خود دارید؛ خودباوری به این معنا است که شما به توانایی‌های خود برای رسیدن به اهدافتان و غلبه بر سختی‌ها ایمان دارید، اما «خود شفقت» به مهربانی و درک شما نسبت به خود، به خصوص در زمان‌های سختی گفته می‌شود.

مدیرعامل انجمن صنفی مراکز مشاوره و روان‌شناسی استان اصفهان بیان کرد: در واقع «خود شفقت» به معنای بخشش خود برای اشتباهاتتان، پذیرش نقص‌هایتان و مراقبت از خودتان در سطح عاطفی است، از این رو خود شفقت به شما کمک می‌کند تا با احساسات دشوار کنار بیایید، تاب‌آوری خود را افزایش دهید و روابط سالم‌تری ایجاد کنید.

وی اضافه کرد: خودشفقت‌ورزی بر سه عنصر اصلی «مهربانی با خود»، «انسانیت مشترک» و «ذهن‌آگاهی» بنا شده است؛ مهربانی با خود به این معنی است که با خودتان همان طور که با یک دوست رفتار می‌کنید، رفتار کنید؛ این شامل صحبت‌های مثبت با خود، بخشش اشتباهات خود و مراقبت از نیازهای عاطفی و جسمی خود می‌شود.

محمدی گفت: انسانیت مشترک به این معنی است که به یاد داشته باشید که همه انسان‌ها اشتباه می‌کنند و رنج می‌برند، این به شما کمک می‌کند تا احساس شرم و انزوا را که ممکن است در زمان‌های سخت تجربه کنید، کاهش دهید.

وی افزود: همچنین ذهن‌آگاهی به این معنی است که توجه خود را به لحظه حال معطوف کنید و افکار و احساسات خود را بدون قضاوت مشاهده کنید و این امر موجب می‌شود تا از خود انتقادی و افکار منفی خود آگاه شوید و با آنها مقابله کنید.

این روان‌شناس در خصوص راه‌های افزایش خودشفقت‌ورزی بیان کرد: به جای تمرکز بر نقاط ضعف و اشتباهات خود، بر نقاط قوت و دستاوردهای خود تمرکز کنید؛ وقتی مرتکب اشتباه می‌شوید، خود را ببخشید و به جای سرزنش خود، از آن درس بگیرید، همچنین به نیازهای جسمی و عاطفی خود مانند خواب کافی، تغذیه سالم و ورزش منظم توجه کنید، بنابراین اجازه دهید احساساتتان را تجربه کنید، بدون اینکه آنها را سرکوب یا قضاوت کنید.

وی ادامه داد: تکنیک‌هایی مانند مدیتیشن و یوگا می‌توانند به شما کمک کنند تا ذهن‌آگاهی خود را افزایش دهید؛ اگر برای تمرین خودشفقت‌ورزی به تنهایی مشکل دارید، صحبت با یک دوست یا درمانگر حامی می‌تواند مفید باشد؛ لازم به ذکر است که هیچکس کامل نیست، همه ما اشتباه می‌کنیم و به زمان برای یادگیری و رشد از تجربیاتمان نیاز داریم.

محمدی خاطرنشان کرد: مطالعات نشان داده اند که خودشفقت می تواند موجب کاهش سطح استرس و اضطراب شود و به ما کمک می کند تا با چالش ها و مشکلات زندگی بهتر کنار بیاییم، بنابراین زمانی که با خودمان مهربان هستیم، با دیگران نیز مهربان تر خواهیم بود.

کد خبر 749559

دیگر خبرها

  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در میان فقرا و نیازمندان کردستانی
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • توزیع ۵۰۰ بسته پوشاک در بین فقرا و نیازمندان کردستانی
  • توزیع روزانه میوه و صیفی در میدان مرکزی به ۲۲ هزار تن رسید
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی برای کشت برنج در مازندران
  • اهمیت توجه به خودشفقتی در چیست؟
  • توزیع روزانه ۴ تن گوشت قرمز در بازار روزهای کرج
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی
  • بازدید و رایزنی تجاری ۱۲ هیات خارجی از غرفه گلستان در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴