Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@10:08:39 GMT

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم مدرسه تلفنی تفسیر قرآن‌کریم

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۶۷۵۲

آغاز ثبت‌نام مرحله دوم مدرسه تلفنی تفسیر قرآن‌کریم

مدیر اجرایی سازمان دارالقرآن خانه کارگر کشور گفت: پیرو مصوبه مرکز آموزش‌های غیرحضوری قرآن‌کریم، ثبت‌نام مرحله دوم مدرسه تلفنی تفسیر قرآن‌کریم آغاز شد.

خبرگزاری شبستان، گروه قرآن و معارف: محمد صادق محسنی کبیر اعلام کرد: پیرو مصوبه مرکز آموزش‌های غیرحضوری قرآن‌کریم، ثبت‌نام مرحله دوم مدرسه تلفنی تفسیر قرآن‌کریم آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر اجرایی سازمان دارالقرآن خانه کارگر کشور  توضیح داد: فعالیت این مدرسه به گونه ای طراحی شده که تمامی سنین می‌توانند به صورت کاملا غیرحضوری و تلفنی، در مدت ۲ سال نسبت به مباحث تفسیر قرآن‌کریم مسلط شوند. شکل اجرای این طرح به این حالت هست که ابتدا یک آزمون تعیین سطح از افراد گرفته می‌شود.

 

محسنی کبیر گفت: برای هر فرد یک استاد پشتیبان در نظر گرفته می‌شود که در طول سال تحصیلی شبیه یک معلم خصوصی و به صورت منظم هفتگی یعنی هفته ای دو مرتبه از طریق تماس تلفنی به این افراد آموزش می‌دهند و طبق برنامه جامعی که در نظر گرفته شده با این افراد کار می‌کنند و نقاط ضعف و قوت این افراد را جویا می‌شوند و کمک می‌کنند که راحت تر تفسیر قرآن را یاد بگیرند.

 

وی در خصوص بسته‌های آموزشی این مدرسه افزود: در کنار آموزش‌های تلفنی استاد، یک بسته شامل ۶ جلد کتاب تفسیر ذکر مبارک، یک دفتر برنامه ریزی، و جزوه راهنمای تحصیل در نظر گرفته شده که در کنار آموزش تلفنی اساتید پشتیبان و برنامه جامع تحصیلی طی ۲ سال در سراسر کشور بدون مراجعه به کلاس حضوری  می توانند نسبت به تفسیر قرآن کریم مسلط شوند.

 

وی در پایان تاکید کرد: علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی www.ketabequran.ir  و یا کانال این دارالقرآن در پیام رسان سروش  به آدرس sapp.ir /ketabequran مراجعه کنند همچنین جهت ثبت‌نام می‌توانند تا ۲۹ اسفند عدد ۲ را به سامانه  ۱۰۰۰۰۱۰۰۱۰۰ پیامک کنند و یا اینکه با شماره تلفن   ۶۶۹۷۸۰۰۱-۰۲۱تماس بگیرند.

پایان پیام/9

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدرسه تلفنی تفسیر قرآن کریم دارالقرآن خانه کارگر تفسیر قرآن کریم ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با شورای معاونین و رؤسای نواحی آموزش و پرورش استان که به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم، به میزبانی دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از تکالیف بزرگ آموزش و پرورش در استان این است که جریان تعلیم و تربیت به صورت همزمان مدیریت شود. امروزه اگرچه برنامه‌هایی با اهمیت و مؤثر در دستورکار قرار می‌گیرد اما هنوز هم این ظرفیت وجود دارد که به‌موازات رویکردهای آموزشی، در عرصه پرورش و تربیت نیز اقداماتی انجام شود که جامعه مخاطب آن به طور مستقیم، متوجه فرزندان دلبند ما در مدارس باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی افزود: این یک حقیقت است که تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود. بر همین اساس، توجه کنید در فرآیند گزینش آموزش و پرورش عناصری برگزیده شوند که جوان، متدین، توانمند و دلسوز نسل آینده ساز این کشور باشند زیرا اینها عهده‎دار تربیت فرزندان مردم هستند. علاوه بر این، در فرآیند گزینش باید به موضوع بازنشستگی دبیران و فرهنگیان نیز توجه ویژه صورت بگیرد تا چالش‌هایی همچون کمبود معلم در مدارس، دوباره تکرار نشود.

ترویج حجاب، نیازمند مزج اجتماعی و منطق تبیین

وی خاطرنشان کرد: یکی از عرصه‌هایی که باید از سطح آموزش و پرورش موردتوجه قرار بگیرد، مسئله حجاب است. باید فضایی ایجاد شود تا بتوان مساله حجاب و فرهنگ عفاف را از سطح مدارس و دبیرستان‌ها در دل و ذهن دختران عزیز دبیرستانی نهادینه شود. این‌ها آینده‌ساز کشور و امانت مردم هستند بنابراین با مزج اجتماعی و منطق تبیین، می‌توان حجاب را به صورت ایجابی از سطح دبیرستان‌ها فرهنگ‌سازی کرد.

گفتنی است؛ در ابتدای این دیدار، جمعی از اعضای شورای آموزش و پرورش استان به ارائه گزارشی از برنامه‌های فرهنگی تربیتی در سال تحصیلی جاری و انعکاس چالش‌های موجود پرداختند.

کد خبر 6093129

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • برگزاری آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن در ۸۵ حوزه امتحانی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل