Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: نمی دانیم انسان‌ ها دوباره به این ویروس مبتلا می شوند یا خیر؟ آیا عارضه ای بر جای خواهد گذاشت یا خیر؟ هنوز فرصت‌ بررسی عوارض این بیماری به دست نیامده و به هیچ وجه این بیماری هنوز تمام‌ نشده و مردم از شستن‌ دست ها، صورت و رعایت نکات بهداشتی غفلت نکنند و باید به این ویروس عادت کرد تا در آینده رفتار این ویروس مشخص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده برای مقابله با کرونا در شهرستانهای رفسنجان و انار، گفت: ۹۹ هزار خانوار در شهرستان‌ های رفسنجان و انار از نظر کرونا غربالگری و بیماریابی شدند.

دکتر "علی اسماعیلی ندیمی" ظهر امروز 7 اردیبهشت ماه در نشست خبری به مناسبت هفته سلامت، اظهار کرد: در رفسنجان و انار بهترین‌ وضعیت در تأمین وسایل حفاظتی داشتیم‌ و بعد از هفته دوم‌ دسترسی مردم‌ به مواد شوینده، ضدعفونی کننده دست و ماسک تسهیل شد.

وی افزود: وضعیت بحران کرونا در اسفندماه بسیار سخت و طاقت ‌فرسا بود و در فروردین مردم برای رعایت نکات بهداشتی بهتر ترغیب می شدند. ضمن اینکه اسفند ماه بازار شایعات کرونا زیاد بود و مردم سردرگم‌ بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان ادامه داد: شبکه بهداشت انار در کنترل بیماری کرونا در شمال استان پست قرنطینه ای در شهرستان انار راه اندازی کرد که در آنجا ورود و خروج خودروها کنترل و سرنشینان تب سنجی می شدند به طوری که در اوایل فروردین روزانه از ورود ۵۰۰ خودرو ممانعت و برگردانده می شد.

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار نفر در قالب ۱۰۲ هزار خانوار در رفسنجان و انار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هستند، تصریح کرد: پرسنل حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه، با بیش از ۳۳۰ هزار نفر در قالب ۹۹ هزار خانوار از ۳۵۰ هزار نفر تحت پوشش، تماس گرفتند و ضمن بیماریابی خانه به خانه از آنان خواستند که جهت پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مقررات بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: از زمانی‌ که جنگ پایان یافت شاید کشور با چنین بحرانی مواجه نشده بود لذا همه پتانسیل ها اعم‌ از بسیج، اصناف، سپاه و .... تحت توصیه های وزارت بهداشت یکپارچه به جنگ با این بحران شتافتند تا سلامت جامعه حفظ شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان عنوان کرد: در مدت زمان کوتاهی پتانسیل های نهفته بکارگیری شد و تولید ماسک، مواد و ژل ضدعفونی کننده، الکل، گان و وسایل حفاظتی توسط شرکت های دانش بنیان، بسیج جامعه پزشکی، خیّرین، موکب ها و ... آغاز شد.

اسماعیلی ندیمی افزود: نمی دانیم انسان‌ ها دوباره به این ویروس مبتلا می شوند یا خیر؟ آیا عارضه ای بر جای خواهد گذاشت یا خیر؟ هنوز فرصت‌ بررسی عوارض این بیماری به دست نیامده و به هیچ وجه این بیماری هنوز تمام‌ نشده و مردم از شستن‌ دست ها، صورت و رعایت نکات بهداشتی غفلت نکنند و باید به این ویروس عادت کرد تا در آینده رفتار این ویروس مشخص شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رعایت نکات بهداشتی رفسنجان و انار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۶۸۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست

به گزارش قدس خراسان، حسن عبدالله‌زاده با بیان اینکه در راستای افزایش دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی، اتمام طرح‌های بهداشتی از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است، اظهار کرد: این طرح‌های بهره‌برداری شده شامل هفت خانه بهداشت، یک پایگاه سلامت، سه مرکز خدمات جامع سلامت و یک ستاد شبکه در شهرستان خواف است.

مدیر توسعه و ارتقا شبکه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ۷۳ طرح بهداشتی دیگر نیز در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حال ساخت است که در صورت تامین اعتبار، ۴۳ پروژه دیگر در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: پروژه‌های بهداشتی با همکاری این دانشگاه و فرمانداری ساخته خواهد شد تا عموم مردم دسترسی خوبی به خدمات حوزه بهداشت و درمان داشته باشند.

دیگر خبرها

  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • ۱۲ طرح نیمه تمام بهداشتی در خراسان رضوی به ثمر نشست
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی در تمام شهرها اجرا شود
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است