Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@07:39:27 GMT

جهانپور: وجود ۳۰۰ منطقه سفید کرونایی در کشور

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۰۳۷

جهانپور: وجود ۳۰۰ منطقه سفید کرونایی در کشور

خبرگزاری مهر:کیانوش جهانپور، بعد از ظهر یکشنبه در نشست خبری مجازی، در پاسخ به این سوال که چرا آمار‌ها در مناطق مختلف دنیا تفاوت دارد، گفت: آمار مبتلا در برخی کشور‌ها قابل اعتنا نیست.

وی افزود: در واقع، برخی کشور‌ها یک ساختار منسجم وسیع و گسترده برای انجام تعداد مناسب تست‌ها را ندارند. این قبیل موارد در کشور‌های در حال توسعه و توسعه نیافته و منطقه‌ای که ایران در آن قرار دارد، بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی وزارت بهداشت، ادامه داد: دولت‌ها اساساً توان مالی برای ثبت داده‌ها را نداشته و لذا، نمی‌توان به این قبیل آمار‌ها استناد کرد.

وی گفت: البته مواردی از این نوع آمار‌ها ممکن است با تأخیر و کتمان همراه باشد.

جهانپور افزود: نکته دیگری که می‌تواند موجب تفاوت آماری در بین کشور‌ها باشد، تفاوت میانگین سنی جوامع است. به طوری که در اروپا گروه‌های سنی بالاتر است و موارد ابتلاء بیشتر گزارش می‌شود.

وی گفت: البته یک موضوع نیز مطرح است و اینکه گفته می‌شود در کشور‌های در حال توسعه به دلیل اینکه واکسن ب ث ژ مورد توجه قرار گرفته است، می‌تواند شدت بیماری زایی در این قبیل کشور‌ها کمتر از کشور‌های توسعه یافته باشد.

سخنگوی وزارت بهداشت، در ادامه به وضعیت کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: یکی از برنامه‌های وزارت بهداشت برای ارائه آمار، استفاده از برچسب سفید، زرد و قرمز بر اساس آمار استانی است که توسط معاونتی بهداشت وزارت بهداشت اعلام خواهد شد.

جهانپور تاکید کرد: آنچه مسلم است، اینکه در حال حاضر بیش از ۳۰۰ منطقه سفید کرونایی در کشور داریم.

وی در مورد آثار بازگشایی بوستان‌ها و پارک‌ها در افزایش موارد کرونا، گفت: نکته‌ای که نباید فراموش کنیم، این است که تجمع در بوستان‌ها و پارک‌ها آزاد نشده است، فقط با هدف حضور انفرادی افراد، این مکان‌ها بازگشایی شده‌اند و با موارد تجمعی برخورد خواهد شد.

تکمیل می‌شود…

منبع: فردا

کلیدواژه: بوستان ها جهانپور وزارت بهداشت وزارت بهداشت کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل

به گزارش خبرنگار مهر، حسن محمدی ادیب ظهر یکشنبه در دیدار با فرماندار و اعضای تشکل‌های گردشگری شهرستان سرعین اظهار کرد: همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی در راستای پیشبرد اهداف و توسعه گردشگری استان اردبیل لازم و ضروری است.

وی خواستار فعال بودن تشکل‌های حوزه گردشگری در راستای معرفی ظرفیت‌ها و اقدامات تبلیغی شد و گفت: بدون معرفی ظرفیت‌ها نمی‌توانیم انتظار افزایش گردشگران ورودی به استان را داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به برخی از مشکلات حوزه گردشگری مانند فعالیت غیرقانونی جارچی‌ها در ورودی شهرها، فعالیت بدون پروانه تأسیسات گردشگری و تغییر کاربری برخی از تأسیسات اشاره کرد و ادامه داد: برای این موارد پیگیری‌های لازم در جلسه‌های متعدد در سطح استانی و ملی انجام می‌شود و انتظار داریم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به نتیجه مطلوب دست یابیم.

محمدی ادیب با اشاره به مشکل تخصیص تسهیلات حمایتی برای تأسیسات گردشگری استان از سوی بانک‌ها، خاطرنشان کرد: برای رفع این مشکل به صورت مستقیم در حال رایزنی با بانک‌ها و پیگیر هستیم.

وی با بیان اینکه مدیریت عالی استان توجه ویژه‌ای به صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: با پیگیری کوچک‌ترین موارد در این حوزه به منظور تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران و فعالان، حمایت همه جانبه‌ای از صنعت گردشگری انجام می‌شود.

کد خبر 6091048

دیگر خبرها

  • لزوم همکاری نهادهای دولتی و بخش خصوصی برای توسعه گردشگری اردبیل
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • پلمب یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • آمریکا: اسرائیل مرتکب نسل کشی در غزه نشده است!
  • وزیر بهداشت: مراکز دندانپزشکی دولتی افزایش می‌یابد