Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در رفسنجان و انار بیش از ۸ هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی مورد بازدید قرار گرفت که از این تعداد ۱۸۳ مورد تعطیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رفسنجان دکتر احمد جمالی زاده امروز یکشنبه ( 7 اردیبهشت ) در نشست خبری اظهار کرد: برای مقابله با کرونا کمیته های مبارزه با کرونا شهری و روستایی را تشکیل دادیم و در روستا ها هم این کمیته با عضویت بهورز روستا، دهیار و رئیس شورای اسلامی روستا تشکیل شد تا اقداماتی شامل ضدعفونی محیط و اماکن روستایی و نیز روند بهداشتی تولید در کارگاه های تولید ماسک زیر نظر این کمیته انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بیان کرد: در این راستا به نیروهای خودجوش و بسیجی که اقدام به ضدعفونی کردن معابر می کردند آموزش داده می شد.

 

 

وی ادامه داد: توسط نیروهای معاونت بهداشتی، نیروهای بسیجی آموزش دیده و کارشناسان کارگروه بهداشت محیط و حرفه ای این معاونت، بازرسی هایی در شهرستان های رفسنجان و انار انجام طی 2 ماه گذشته انجام و دو هزار 639 اماکن عمومی شامل مساجد، پارک ها و جاهایی که تردد عمومی زیاد است مورد بازرسی قرار گرفت که از این تعداد 120 مورد تعطیل شد.

 

 

دکتر جمالی زاده عنوان کرد: همچنین از 8 هزار مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی در این دو شهرستان بازدید به عمل آمد که 183 مورد تعطیل شد ضمن اینکه مراکز قلیان سراها هم که 30 مورد بود تعطیل شدند.

 

 

وی با اشاره به اینکه برخی صنایع در این دوران نمی توانستند تعطیل باشند و از 3 هزار کارگاه کوچک و بزرگ بازدید شد که از این تعداد 73 کارگاه تولید ماسک مورد بازرسی قرار گرفتند که خیّرین، موکب خاتم الانبیا، بسیجیان و ... تولید ماسک می کردند و 56 کارگاه تولید ماسک در این بازرسی ها تأییدیه بهداشتی دریافت کردند.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی از دیگر اقدامات انجام شده در زمینه کرونا را تدفین بهداشتی متوفیان ناشی از بیماری کرونا و متوفیانی که به این بیماری مشکوک بودند؛ عنوان و به تشکیل تیم واکنش سریع با اعضای کارشناس بیماری ها، کارشناس بهداشت محیط و کارشناس درمان در راستای پیگیری بیماران مبتلا به کرونا اشاره و تصریح کرد: این کارشناسان شخص مبتلا و سایر افراد خانواده این شخص را مورد بررسی قرار می دهند و سابقه ابتلا را بررسی می کنند و به آن ها خدمات ارائه می شود.

 

 

دکتر جمالی زاده عنوان کرد: در این طرح 68 مورد مبتلا به کرونا در رفسنجان و انار داشتیم که خانواده های آن ها مورد بررسی قرار گرفتند و تعداد خانواده های مشکوک 203 مورد بودند و از این تعداد 36 مورد با بررسی ها توسط این تیم مشخص شد که مبتلا هستند لذا اقدامات درمانی برای آنها آغاز شد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: راه اندازی مرکز 16 ساعته در کریم آباد محقق با استقرار 3 پزشک جهت بررسی بیماران تب دار و دارای علائم تنفسی از اقدامات این معاونت برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا بود؛ در بحث کنترل و بیماریابی خانه به خانه هم 350 هزار نفر در رفسنجان و انار در قالب 102 هزار خانوار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان هستند که مرحله اول غربالگری و بیماریابی خانه به خانه، عوامل معاونت بهداشتی با 92 درصد از این خانوارها یعنی 330 هزار نفر در قالب 99 هزار خانوار تماس گرفتند و ضمن شناسایی بیمار، آموزش هایی در راستای نحوه صحیح استفاده از مواد ضدعفونی کننده در منزل و خرید وسایل مورد نیاز از بیرون را توضیح می دادند.

 

 

جمالی زاده افزود: مرحله دوم این طرح از  23 فروردین آغاز شده و در این مرحله همه خانوارها مجدداً بیماریابی و غربالگری می شوند که تا کنون در روستاها به طور 100 درصد و در شهرها 40 درصد تماس ها انجام شده است.

 

 

وی با اشاره به راه اندازی 8 ایستگاه تب سنجی و کنترل ورود و خروج خودروها در کبوترخان، جوادیه نوق، احمدآباد ، انار و ... و نیز خود اظهاری 45 هزار نفر از رفسنجانی ها در سامانه خوداظهاری وزارت بهداشت گفت: با کمک معاونت غذا و دارو 8 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده تهیه و در اختیار ادارات و سازمان ها جهت گندزدایی سطوح قرار داده شد.

 

 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان با ابراز نگرانی از وضعیت آینده؛ تأکید کرد: مردم باید همچنان رعایت کنند اگر همکاری مردم در این دو ماه نبود این بیماری کنترل نمی شد لذا به همکاری آن ها در زمینه رعایت نکات بهداشتی نیاز داریم همچنین بیماران غیرواگیر از جمله بیماران فشارخونی، دیابتی ها، سرطانی ها و ... تغذیه سالم داشته باشند و به انجام ورزش بپردازند تا در برابر این بیماری کرونا سیستم ایمنی آنها ضعیف نشود.

 

پایان پیام/605

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا مراکز بازدید معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان رفسنجان و انار بیماری کرونا تولید ماسک جمالی زاده تعطیل شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن مددی در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، گفت: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در اراضی کلوان بخش آسارا و منطقه خدایار خان ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با اعلام اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، اضافه کرد: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بودند که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

وی با اشاره به اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان است، در خصوص اقدامات قانونی انجام شده است، بیان کرد: در این عملیات تفکیک، ۵۷ مورد قطعه بندی و دیوارکشی، ۱۰ مورد بنا و ویلای غیرمجاز، ۲۶ مورد محوطه سازی، ۱۳ مورد دپوی مصالح و همچنین موارد متعددی از ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی ضمن یادآوری دستاوردهای سند تحول و تعالی در پیگیری جهت جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» نیز با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و قطعاً اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 6090680

دیگر خبرها

  • حل بحران سالمندی جمعیت، عزم ملی را می‌طلبد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی زابل تغییر کرد
  • ارائه خدمات درمانی بهداشتی به اتباع مجاز و غیرمجاز در سیستان و بلوچستان
  • جلسه هم اندیشی ساماندهی خدمات بهداشتی و درمانی اتباع خارجی در سیستان و بلوچستان
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز به وسعت ۱۱۰ هکتار در کرج