Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@01:16:02 GMT

شکر مورد نیاز قنادان نایاب شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۳۷۰

شکر مورد نیاز قنادان نایاب شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمد ارغوان با تأکید هر چه بیشتر بر رعایت موارد بهداشتی مطرح کرد: باهدف سلامت شهروندان به کلیه قنادی‌ها ابلاغ‌شده است که زولبیا و بامیه در همان بخش تولیدی در وزن‌های گوناگون کاملاً بسته‌بندی شود سپس پشت ویترین قرار گیرد و همانند سوابق گذشته کار بسته‌بندی در فروشگاه و محله عرضه انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان با توجه به شیوع کرونا ویروس به مردم توصیه کرد که در ایام ماه مبارک رمضان از قنادی‌هایی که تولید و عرضه مستقیم دارند، خرید انجام دهند چراکه در اوج مصرف اقلام غذایی مختص ماه رمضان کارگاه‌های زیرزمینی تولیدی فعال می‌شوند و مشکل عدم دسترسی به واحدهای غیرمجاز وجود دارد.

ارغوان درباره بهای این محصولات اضافه کرد: در قنادی‌های درجه‌یک برای محصول زولبیا و بامیه هر کیلو مبلغ ۲۱ هزار تومان و برای قنادی‌های درجه‌دو هر کیلو ۱۹ هزار تومان، انگشت‌پیچ با رقم ثابت ۱۵ هزار تومان و حلوازرده درجه‌یک مبلغ ۲۸ هزار تومان و درجه‌دو ۲۴ هزار تومان تعیین‌شده است که با توجه به معیشت مردم در ایام کرونا از واحدهای صنفی درخواست شده برای رعایت حال مشتریان تخفیف درب‌های تمام‌شده در نظر بگیرند.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر قنادی پلمب شده نداریم اما در سال گذشته با تغییر مدیریت مرکز بهداشت استان گشت و بازرسی جدی در تمام سطوح بازار اتفاق افتاد که منجر به اقدامات بسیار خوبی شد که می‌توان به استفاده از روپوش‌های مناسب و پیگیری دریافت کارت بهداشت کارکنان واحدها اشاره کرد و البته قنادی‌هایی که دستورالعمل‌های لازم را اجرا نکردند با نظر معاونت بهداشت پلمب شدند.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان گفت: قنادی‌های فعال دارای تأییدیه معاونت بهداشت هستند و با توجه به رسته فعالیت خود ملزم به دریافت و تمدید کارت بهداشت در زمان‌های تعیین‌شده هستند، همه‌روزه گشت مشترک به‌اتفاق اتاق اصناف، سازمان صمت و مرکز بهداشت در دو شیفت از واحدهای صنفی در سطح شهر به‌ویژه قنادی‌ها بازدید می‌کنند و کمیسیون بازرسی اتحادیه هم به‌صورت مرتب بر فعالیت واحدهای قنادی نظارت و بازدید دارد همچنین شهروندان در صورت مشاهده موردی می‌توانند با شماره ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت و یا شماره ۰۳۸۳۲۱۱۲۷ اتحادیه اعلام تخلف کنند.

ارغوان با اعلام کاهش چشمگیر مراجعه مردم به قنادی‌ها به علت شیوع کرونا ویروس اظهار کرد: هر قنادی به‌طور میانگین چهار تن روی محصول شیرینی متضرر شد که محصولات تولیدی به‌طور رایگان در بین مراکز خیریه، سالمندان و مراکز ترک اعتیاد توزیع شد اما به‌طورکلی در روزهای ابتدایی بازگشایی قنادی‌ها در نیمه دوم فروردین امسال استقبال بسیار ضعیف بود که از روز گذشته با مراجعه مردم برای خرید زولبیا و بامیه خریدها بیشتر بود به‌طوری‌که ویترین‌ها خالی از این محصول شد.

وی درباره حمایت از قنادان توضیح داد: پیش از تعطیلات نوروزی درزمینهٔ خرید شکر حمایت‌های لازم به عمل آمد اما در حال حاضر شکر موردنیاز برای خریداری موجود نیست که مکاتباتی انجام‌شده است که فعلاً موقت مقداری در اختیار ما قرار گیرد تا مجدداً شکر در بازار آزاد قابل تهیه باشد.

رئیس اتحادیه قنادان و آجیل‌فروشان همدان در پایان تعداد واحدهای فعال قنادی و شیرینی‌پزی در سطح استان همدان را ۱۷۳ عضو، کلوچه‌پزی ۱۶ عضو، خشکِ پزی ۱۱ عضو، کماج پزی ۲۲ عضو، تولیدی نبات و آب‌نبات ۲۱ عضو، کیک پزی هشت عضو و نان‌روغنی پزی را یک عضو اعلام کرد.

کد خبر 505293 برچسب‌ها استان همدان شیرینی‌جات

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان شیرینی جات هزار تومان قنادی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است

وی امروز یکشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض تاکید کرد: ما باید به یک دنیای جدید عادت کنیم. ما باید نسبت به امنیت خودمان بیشتر مسئول باشیم. اروپایی‌ها باید متحدتر باشند زیرا آنها خیلی کوچک هستند که از یک جهان با قدرت‌های بزرگ نجات پیدا کنند.

بورل همچنین امروز در دیدار با سامح شکری وزیر خارجه مصر به طور فشرده در مورد وضعیت منطقه غرب آسیا گفتگو کرد.

وی در حساب ایکس خود نوشت که با شکری در مورد لزوم پایان جنگ غزه، تضمین دسترسی کامل کمک بشردوستانه و اقدام‌های جدی به سمت اجرای راه حل دو دولتی توافق کرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • قیمت سکه امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • قیمت سکه امروز ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بورل: جعبه جنگ جهانی نباید دوباره باز شود
  • بورل: نشانه‌های جنگ جهانی دوباره بازگشته
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: نشانه‌های یک جنگ جهانی دوباره ظاهر شده است
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال