Web Analytics Made Easy - Statcounter

با رای اعضای شورای شهر اصفهان میزان کمک و مساعدت به متقاضیان اخذ پروانه ساختمان و گواهی پایان کار در سال ۹۹ به تصویب رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با توجه به مشکلات و محدودیت‌های به وجود آمده برای شهروندان در پایان سال گذشته و به مناسبت حلول ماه مبارک و فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان، لایحه دوفوریتی کمک و مساعدت به متقاضیان اخذ پروانه ساختمان و گواهی پایان کار در یکصد و بیستمین حلسه علنی شورای شهر اصفهان مطرح و به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا نصراصفهانی، رئیس شورای شهر اصفهان دلیل دو فوریتی بودن این لایحه را بلاتکلیفی برخی از شهروندان دانست و افزود: با تصویب هرچه سریع‌تر لایحه، پرداخت عوارض تعیین تکلیف شده و تا پایان سال به صورت پلکانی و نزولی این مساعدت‌ها پیش خواهد رفت.

پس از رای اعضای شورا به دو فوریت این لایحه، جدول مبالغ اهدایی در رابطه با افزایش محاسباتی مصوبات مربوط به سال ۹۹ صدور پروانه به شرح زیر اعلام شد:

به افرادی که تا ۱۵ خردادماه اقدام به پرداخت عوارض خود کنند، به میزان ۱۰۰ درصد مبلغ رشد ردیف دفترچه ارزش افزوده تجاری و تراکم مسکونی به آن‌ها اهداء خواهد شد.

این میزان اهداء از ۱۶ خردادماه تا ۱۵ تیرماه، ۵۰ درصد، از ۱۶ مردادماه تا ۱۵ مهرماه ۴۰ درصد، از ۱۶ مهرماه تا ۱۵ آذرماه ۳۰ درصد، از ۱۶ آذرماه تا ۱۵ بهمن‌ماه ۲۰ و از ۱۶ بهمن‌ماه تا پایان سال ۱۰ درصد نسبت به سال ۹۸ خواهد بود. این مساعدت‌ها مربوط به پرداخت نقدی خواهد بود.

همچین بنابراین لایحه، عوارض عدم خلاف در پایان کار نیز اگر تا پایان خردادماه پرداخت شود، ۵۰ درصد قیمت تراکم مسکونی ارزش افزوده محاسبه به صورت ۲۰ دصد اهدایی نقدی و ۳۰ درصد اهدایی خواهد شد.

پرداخت تا پایان تیرماه، قیمت اهدایی را برای محاسبه ۴۰ درصد قرار خواهد داد که ۲۰ درصد آن اهدایی نقدی و ۲۰ درصد دیگر اهدایی خواهد بود.

طبق این لایحه، میزان اهداء در صورت پرداخت تا پایان مردادماه ۳۰ درصد (۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۱۰ درصد اهدایی) و در صورت پرداخت تا پایان شهریورماه ۲۵ درصد (۲۰ درصد اهدایی نقدی و ۵ درصد اهدایی) خواهد بود.

میزان مساعدت‌ها منوط به تسویه حساب کامل نقدی و اقساطی است.

رئیس شورای شهر اصفهان پس از تصویب این لایحه، آن را انگیزه‌ای برای مشارکت شهروندان برای ادامه حیات مدیریت شهری دانست و اظهار کرد: متقاضیان بنابر عادت شرطی شده بودند که‌پرداخت عوارض را به پایان سال موکول کنند اما با لایحه مصوب، این عادت تغییر کرده و افرادی که زودتر اقدام به مرداخت عوارض کنند، بیشتر بهره‌مند خواهند شد.

وی اهداء درصدی از مبالغ عوارض عدم خلاف در پایان کار را نیز سبب‌ساز حل مشکلات موجود در خصوص ماده ۱۰۰ اعلام کرد.

نصراصفهانی خاطرنشان کرد: از مدیران شهرداری می‌خواهیم که لایحه را با شفافیت لازم ابلاغ کنند تا جای هیچ تفسیری باقی نماند.

وی ادامه داد: به‌طور جدی خواهان آن هستیم که توافق در شهرداری منتفی شده و از بروز فساد در این رویه جلوگیری به عمل آیند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: باید اطلاع‌رسانی‌های لازم نیز برای اجرای این لایحه انجام شود تا شهروندان با آگاهی کامل از فرصت‌های پیش آمده استفاده کنند.

کد خبر 420812

منبع: ایمنا

کلیدواژه: جلسه علنی شورای شهر اصفهان پرداخت عوارض صدور پروانه کار شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای شهر اصفهان اهدایی نقدی درصد اهدایی پایان کار پایان سال تا پایان ۲۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رییس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران گفت: این اقدام به منظور رفاه حال مالکان ابنیه تاریخی بر اساس مصوبه جامع احیای بنا‌های تاریخی صورت گرفته است چرا که بازگشت سرمایه در کاربری‌های با زیرساخت گردشگری طولانی‌تر از کاربری‌های تجاری یا مسکونی در بنا‌های تاریخی است.

سیدعلیرضا علوی افزود:ابنیه تاریخی که در مناطق بازار، یک، ۱۱ و ۲۰ بنا شده‌اند ارزشمند هستند و در اولویت احیا قرار دارند.

این عضو شورای شهر یادآور شد: بر اساس طرح جامع احیای بنا‌های تاریخی، مرمت و نوسازی خانه‌های قدیمی تاریخی که به ثبت میراث فرهنگی رسیده باشند نیاز به پرداخت عوارض ندارند و مالکان آنها لازم نیست بهای کسر پارکینگ بپردازند.

علوی تاکید کرد: علاوه بر این، مالکان بنا‌های تاریخی اجازه دارند در ملک خود بدون اخذ عوارض و کسر پارکینگ تا ۲۰ درصد بنای پشتیبان بسازند.

دیگر خبرها

  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • تعیین تکلیف عوارض و کمیسیون‌های ماده ۵، ۷ و ۱۰۰ در سال ۱۴۰۳
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • پایان کف‌سازی و دفع آب‌های سطح ۹۰ درصد بافت تاریخی بوشهر
  • صدور پروانه‌های ساختمانی ظرف مدت ۶ماه انجام می‌شود
  • میزان افزایش حق‌الزحمه مهندسان هفته آینده اعلام می‌شود
  • اخذ پیش پروانه شهرک پرنیان ۳ قم
  • وام ازدواج ۸۸.۵ درصد متقاضیان قمی پرداخت شده است
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • پرداخت 20 میلیارد تومانی زکات فطره در هرمزگان