Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از رد درخواست آتش‌بس از سوی طالبان، کاخ ریاست جمهوری افغانستان با انتقاد از عملکرد طالبان، اعلام کرد این گروه در ماه مبارک رمضان هم بر مسلمان کشی تاکید دارد.

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، به دنبال رد درخواست آتش‌بس در ماه رمضان توسط گروه طالبان، «صدیق صدیقی»، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان گفت که این گروه همچنان به جنگ در برابر مردم «مسلمان افغانستان» تأکید دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیقی امروز (یک‌شنبه، 7 اردیبهشت) در حساب توئیتری خود نوشت: علی‌رغم درخواست‌های پی‌درپی دولت و علمای افغانستان، سازمان کشورهای اسلامی، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا، ناتو و آمریکا برای تأمین آتش‌بس در ماه رمضان، گروه طالبان همچنان بر داوم جنگ تأکید دارد.

به گفته صدیقی، دولت افغانستان به این درخواست‌ها لبیک گفته و اما طالبان برعکس حملات خود بر مردم و نیروهای امنیتی افغانستان را در روزهای اخیر افزایش داده است.

وی تأکید کرد که این اقدام طالبان نشان‌دهنده‌ آن است که این گروه «نه‌تنها به کاهش خشونت پایبند نیست، بلکه به خشونت‌های خود در برابر مردم و دولت افغانستان ادامه می‌دهد».

این در حالی است که طالبان گفته است که مسئولیت خود را برای تأمین صلح و پایان‌دادن به جنگ افغانستان انجام داده است.

ذبیح‌الله مجاهد، از سخنگویان طالبان امروز گفت که دولت افغانستان با ایجاد موانع در راستای اجرای توافق‌نامه صلح میان این گروه با آمریکا از جمله آغاز مذاکرات بین‌الافغانی، مانع کاهش خشونت‌ها شده است.

وی افزود در صورتی که دولت افغانستان تمامی تلاش‌های خود برای آغاز این مذاکرات از جمله آزادی زندانیان و تشکیل یک هیأت مذاکره‌کننده را انجام می‌داد، اکنون دوطرف به پیشرفت‌های زیادی می‌رسیدند.

وی همچنین تاکید کرد که آمریکا و ناتو نیز مسئولیت‌ها‌ی خود را مطابق با توافق‌نامه طالبان با آمریکا به انجام نرسانده‌اند.

این در حالی است که ارگ اعلام کرده دولت افغانستان تمامی اقدامات لازم از جمله ایجاد تیم مذاکره‌کننده برای آغاز گفت‌وگوهای مستقیم و صدور فرمان آزادی بخشی از اعضای طالبان را عملی کرده است.

این گفته‌ها در حالی مطرح می‌شود که در چند روز گذشته سازمان ملل متحد، ناتو، سازمان همکاری‌های اسلامی، اتحادیه اروپا، آمریکا و حکومت افغانستان از گروه طالبان خواسته بودند تا در ماه رمضان خشونت‌هایش را کاهش دهد.

گروه طالبان اما تأمین آتش‌بس و کاهش خشونت‌ها را رد کرده و این درخواست‌ها را «غیرمنطقی» و «غیرمعقول» خوانده است.

انتهای پیام/ ر

منبع: فارس

کلیدواژه: ارگ طالبان دولت افغانستان ماه رمضان گروه طالبان خشونت ها آتش بس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 

سید روح‌الله حسینی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل، با مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی طالبان دیدار و درباره آخرین وضعیت روابط سیاسی و فرهنگی دو کشور بحث کردند.

حسینی به نقاط مشترک فراوانی که میان ایران و افغانستان از جمله دین، زبان، فرهنگ، تاریخ، ادبیات، جغرافیا، نژاد، مرز و ... وجود دارد، به وجود منافع مشترک ناشی از این نقاط اشتراک اشاره کرد و افزود: متاسفانه باید اعتراف کرد که با این حد از نقاط اشتراک، میزان حضور ایران در عرصه‌های فرهنگی و علمی در مقایسه با برخی دیگر از کشورها از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.

رایزن فرهنگی ایران در پایان ضمن تأکید دوباره بر ضرورت نگاه عمیق به مقوله فرهنگ، خواهان تعیین تکلیف اتاق‌های ایران‌شناسی در دانشگاه‌های «کابل»، «ابوریحان»، «پروان» و «تعلیم و تربیت» گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کابل خطاب به مسکو: حکومت افغانستان فراگیر است
  • تاکید طالبان بر ساخت راه برای توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران با معاون سیاسی طالبان 
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم