Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مرکزی استاندار مرکزی گفت: متاسفانه علیرغم تاکیدات زیادی که در مورد برخورد با پاساژها و مراکز خریدی که ضوابط و شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند شده است، اما تا کنون هیچ برخوردی با آنها نشده است و برای آخرین بار می گویم اگر برای این مهم فکری نشود، مجبور می شوم با متخلفین و کسانی که در این امر کوتاهی کرده اند برخورد جدی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیدعلی آقازاده در جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان، با تاکید بر اینکه با هر صنفی که شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نکند به شدت برخورد و پلمب انجام می شود، اظهار کرد: اصول و شیوه نامه های بهداشتی در روزهای اول بازگشایی بازار و پاساژهای سطح استان به میزان کمی رعایت می شد و هرچه می گذشت ضوابط بهداشتی از سوی اصناف مستقر در این مراکز کمتر رعایت می شد تا اینکه امروزه رعایت این شیوه نامه های بهداشتی به کلی تعطیل شده است.

وی افزود: من در همین جلسه گفته ام باید با استفاده از اهرم قانون با پاساژهایی که اصول بهداشتی را نمی کنند، برخورد شود و الان صحبت از این است که تا بحال با چند پاساژ که در این زمینه تخلف کرده اند، برخورد قانونی شده است. قرار نیست همه این مراکز خرید به دستگاه قضایی ارجاع داده شوند، بلکه ضابطین هر کدام از دستگاه های استان باید با دقت پیگیر فعالیت پاساژها و مراکز خرید بزرگ استان باشند و تخلفات احتمالی آنها را سریعا گزارش دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: متاسفانه علیرغم تاکیدات زیادی که تا کنون شده است، با پاساژها و مراکز خریدی که ضوابط بهداشتی را رعایت نکرده اند، هیچ برخوردی نشده است و برای آخرین بار می گویم که اگر برای این مهم فکری نشود مجبور می شویم به شرایط سه هفته قبل برگردیم و در این مورد به صورت استانی در این مورد تصمیم گیری و حتی برخورد جدی می کنم.

آقازاده گفت: سلامتی مردم از هر چیزی برای ما مهم تر است و خوشبختانه اکنون استان مرکزی نیز تا کنون یکی از استان های موفق کشور در زمینه کنترل نسبی این بیماری بوده است. وقتی مردم استان در زمینه پیشگیری از انتقال این ویروس تا به امروز نهایت همکاری را با ما داشته اند، همه مسئولین و کسبه استان نیز باید اقدامات خوب را تداوم ببخشند و در صورتی که این اتفاق نیفتد، حتما برابر قانون با متخلفین عمل می کنیم. در جلسه آینده باید گزارش های مربوطه در خصوص برخورد با مراکز خرید و پاساژهای متخلف به طور کامل ارائه شوند و همه دستگاه های استان بنابر وظیفه خود در این زمینه پاسخگو باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: شورای تأمین استان باید با همکاری و هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی، سازمان صمت، اتاق اصناف و اماکن در مورد فعالیت پرخطر اصناف استان به دقت تحقیق کند و در صورت متخلف شناخته شدن هر واحد و یا مجتمع صنفی با آن برخورد کنند و حتی اقدامات لازم برای پلمب انجام شود تا همه متوجه شوند که تا به امروز خطر همچنان بیخ گوش ماست و سلامتی مردم به مانند روزهای گذشته از هرچیزی برای ما مهم تر است.

استاندار مرکزی در خصوص فعالیت ادارات استان نیز گفت: ادارت استان اگر در رابطه با رعایت اصول بهداشتی در محیط کار خود کوچکترین کوتاهی را داشته باشند، اسامی آن ادارات و مدیران آن ها در این جلسه برای اطلاع عموم مردم منتشر می شود، ضمن اینکه مدیر مربوطه هم علاوه بر معرفی به مراجع بالاتر، باید پاسخگوی مشکلات و نواقصی که در مجموعه تحت امر خود دارد، باشد. امیدواریم کار به اینجا کشیده نشود و همه مدیران و متصدیان واحدهای صنفی و همچنین مجتمع های صنفی استان، خودشان بر حسب وظیفه بر عمکلردشان نظارت داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ما مبارک رمضان، اظهار کرد: امیدواریم به برکت این ماه مبارک، ریشه این بیماری از کشور ما و سایر کشورهای جهان کنده شود و با دعا و نیایش که این روزها زمان اصلی آن است، هرچه سریع تر این اتفاق بیفتد. همچنین بسیار متاسفیم که علیرغم میل مردم برای حضور در مساجد و تکایا مخصوصا در این ماه، امکان بازگشایی این اماکن وجود ندارد و ممکن است باز شدن مجدد آنها شرایط را در زمینه کنترل ویروس کرونا به شدت پیچیده کند.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: مردم استان به خوبی با شرایط موجود آشنایی دارند و با درک درست خود از این موضوع، تا به امروز نهایت همکاری را با ما در زمینه کنترل و کاهش آمار ناشی از این ویروس داشته اند. بنابر تصمیمات امروز جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در کشور، مقرر شد تا شهرهای سفید کشور بنابر اعلام وزارت بهداشت تا هفته آینده مشخص شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۲۷ شهر کشور در وضعیت سفید این بیماری قرار دارند، تاکید کرد: سعی داریم در هفته آینده به تدریج وضعیت فعالیت برخی از اماکن مذهبی مانند مساجد را به منظور برگزاری نمازهای جماعت و حتی نماز جمعه مشخص کنیم که البته این موارد تنها در شهرهای سفید کشور قابل اجرا هستند و در بقیه شهرها باید همچنان منتظر مساعد شدن شرایط ماند تا مردم بتوانند فعالیت های روزمره خود از جمله فعالیت های مذهبی را مجددا از سر بگیرند.

وی با بیان اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، فعالیت اماکن متبرکه و مقدسه تا نیمه ماه مبارک رمضان همچنان تعطیل است، تصریح کرد: برغم اینکه همه اعضای ستاد ملی به عنوان مدیران ارشد کشور خواهان بازگشایی سریع تر این اماکن هستند، اما در مجموع تصمیم بر این شد اگر بخواهیم همین روندی را که منجر به ایجاد شرایط ثبات و کنترل این بیماری در کشور شده است ادامه دهیم و دچار خطرات و پیک مجدد این بیماری نشویم، باید اماکن متبرکه از جمله مساجد تا نیمه ماه مبارک رمضان همچنان بسته باشند و پس از آن مجددا برای شروع فعالیت و یا تعطیلی آنها در ستاد ملی تصمیم گیری شود.

آقازاده بیان کرد: در مورد شهرهای عاری از بیماری، یعنی شهرهایی که تعداد مرگ و میر و مبتلایان ناشی از این بیماری در آنها صفر بوده است، این امکان وجود دارد که با رعایت ضوابط بهداشتی بتوان برخی از فعالیت ها مانند فعالیت های ورزشی، مذهبی و نماز جمعه را مجددا شروع کرد. امیدواریم با برنامه ریزی هایی که در سطح ملی، استانی و منطقه های در حال اجراست، بتوانیم تصمیمات خوبی را با همکاری و رعایت همه مردم و مسئولین اتخاذ کنیم و به زودی شاهد شکست این بیماری باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تخلف اصناف استانی اجتماعی شیوه نامه های بهداشتی استاندار مرکزی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایش معادن شهرستان تفت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، مهدی زارع خورمیزی، گفت: کارشناسان به صورت منظم کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطار‌های لازم به متولیان معادن ارائه می‌دهند. 
مهدی زارع خورمیزی افزود: فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود. 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی‌ترین تهدیدات محیط زیست است، ادامه داد: متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

دیگر خبرها

  • پلمب ۲ آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد
  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور
  • بهره‌برداری ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی لرستان در دولت سیزدهم
  • پایش معادن شهرستان تفت
  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • سرزده‌های استاندار جدید لرستان از ادارات
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز