Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:12:48 GMT

هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۸۱۴۳

هجوم مردم به طلافروشی‌ها برای فروش طلا

 

به گزارش تابناک، محمد کشتی‌آرای، در پاسخ به این سوال که چه قشری در روز‌های اخیر نسبت به فروش طلا‌های خود اقدام کرده‌اند؟ گفت: افراد زیادی از دهک پایین تا بالای جامعه در روز‌های اخیر برای فروش طلا و جواهر خود به واحد‌های طلافروشی در بازار طلا و جواهر مراجعه کرده‌اند.

وی در گفتگو با تسنیم با تأکید براینکه در شرایط فعلی طلا و جواهر قابلیت تبدیل به نقد شوندنگی دارد، تصریح کرد: در این ایام دهک پایین برای تأمین امرار معاش و دهک بالا برای پاس کردن چک و پرداخت بدهی‌های خود نسبت به فروش طلا‌های خود اقدام می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فعال بازار طلا و جواهر ضمن اشاره به تعطیلی ۵۰ روزه واحد‌های طلا فروشی گفت: ۵۰ روز طلا و جواهر فروشی‌ها فروش نداشته اند و همین امر باعث شده تا نسبت به خرید طلا‌های مردم به مشکل بخورند؛ وقتی این واحد‌ها پولی ندارند چطور باید طلا و جواهر را از مردم بخرند؟

کشتی آرای افزود: با شرایط ویژه‌ای که در جامعه رخ داده باید به واحد‌های طلا و جواهر فروشی نیز مهلت داده بشود تا بتوانند جنس خود را بخرند. الان پول نقد در طلافروشی‌ها وجود ندارد و نقدینگی این واحد‌ها به شدت کم شده، چون فروشی نداشته اند.

وی تأکید کرد: نقدینگی در واحد‌های طلا و جواهر فروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می‌کنند و همین امر باعث بروز مشاجراتی بین مشتریان و این واحد‌ها شده است.

این فعال بازار طلا و جواهر با اشاره به عدم فروش در واحد‌های طلا فروشی بعد از بازگشایی بازار، گفت: مردم الان به فکر سلامت خود هستند و کسی دنبال خرید طلا و جواهر نیست. با اینکه بازار طلا باز است، ولی هیچ ترددی در این بازار مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه مشخص و براساس قیمت ارز و طلای جهانی است، تصریح کرد: با این حال، اما سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۲۵۰ هزار تومان حباب دارد و با قیمت ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

امروز در بازار آزاد قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۶ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان و طرح قدیم ۶ میلیون و ۳۰۰ تومان است.

ضمن آنکه قیمت نیم سکه بهار آزادی ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۷۰ هزار تومان تعیین شده و به فروش می‌رسد.

قیمت هر گرم طلای ۱۸ عیار هم ۶۴۲ هزار و ۲۰۰ تومان، هر گرم طلای ۲۴ عیار ۸۶۴ هزار تومان و هر مثقال طلا ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با قیمت ۱۷۳۰ دلار معامله می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا ابراهیم امینی قطعنامه 2231 ماهواره نور ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز دوم رمضان محمد کشتی آرای فروش طلا سکه و طلا ویروس کرونا ابراهیم امینی قطعنامه 2231 ماهواره نور ابوالقاسم رحیمی انارکی دعای روز دوم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

قیمت امروز طلا توسط اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلا را به شرح زیر اعلام کرد:

قیمت آنلاین طلا را در نشانی زیر مشاهده کنید:

https://www.estjt.ir/

کد خبر 748289

دیگر خبرها

  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • قیمت طلا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت سکه امروز ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جریمه میلیاردی یک واحد صنعتی متخلف در بروجرد
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت +جدول
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • قیمت سکه امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت طلا امروز ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نرخ رهن بازار مسکن؛ رهن کامل یک واحد نوساز با ۵۰۰ میلیون تومان