Web Analytics Made Easy - Statcounter

خادمی گفت: امسال برنامه اعزام مبلغان در ماه مبارک رمضان به روستاها تعطیل خواهد بود و طلاب با استفاده از فضای مجازی با مردم در ارتباط هستند.

«هادی خادمی» امروز یک شنبه (۷ اردیبهشت) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، با تبریک فرا رسیدن حلول ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا، برنامه اعزام طلاب به روستاهای استان و همچنین طلبه های قم به شهرستان گچساران انجام نمی شود و طلاب از طریق فضای مجازی با کلیپ های کوتاه، ارسال سخنرانی و پاسخ به احکام شرعی، با مخاطبین خود در تماس بوده و از سایر ظرفیت های فضای مجازی در ارتباط با مردم بهره خواهند برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران، در ادامه با بیان اینکه در روایات اسلامی، از ماه رمضان به عنوان بهار قرآن یاد شده، افزود: چنان که حضرت امام باقر(ع) می فرماید: «هر چیزی بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.»

 

خادمی خاطرنشان کرد: با توجه به اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، تا اطلاع بعدی طبیعی است که اجتماعات در مساجد برپا نمی‌شود، اما تا آن زمان، درب مساجد باز بوده و روزه داران و نمازگزاران می توانند با رعایت فاصله مناسب بهداشتی، عبادات خود را در مساجد به جای آورند.

 

وی با بیان اینکه صدای اذان و نوای ملکوتی ادعیه ماه مبارک رمضان از بلندگوهای مساجد پخش خواهد شد، گفت: ائمه جماعات از طریق بلندگوهای مساجد سخنرانی های مذهبی و پاسخ گویی به مسائل شرعی خود را انجام خواهند داد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران اظهار داشت: ائمه جماعات با رعایت فاصله مناسب و پروتکل های بهداشتی، پاسخگوی سوالات نمازگزاران هستند، و نمازها به صورت فردی برگزار خواهد شد.


وی در زمینه فعالیت هیئت ها در ماه مبارک رمضان، گفت: اعضای هیئت های شهرستان با جمع آوری کمک های نقدی، غيرنقدي و شناسایی فقرا، تهیه بسته های غذایی، ضدعفونی معابر عمومی و مساجد به وظیفه خود در قبال مردم ادامه خواهند داد.

 

خادمی، تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان، باید تمام اعضا و جوارح را از حرام دور نگه داشت و با توکل به خدا، توسل به اهل بیت(ع) و عمل به دستورها و احکام قرآن کریم، دوری از گناهان، انجام توبه نصوح، شب زنده داری، فضیلت ماه مبارک رمضان را درک و از آن در راستای رسیدن به کمال حرکت کرد.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران افزود: باید در این ماه به گونه ای خودسازی کنیم که با اتمام ماه مبارک رمضان، تأثیر و فواید آن در روح و جانمان باقی بماند و اثر آن تا ماه رمضان سال بعد ماندگار باشد.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به همه خیرین توصیه می کنم در این ماه نورانی، نیازمندان و فقرا را از یاد نبرند و با لبیک به ندای مقام معظم رهبری در رزمایش مواسات، به مستمندانی که به دلیل شیوع ویروس کرونا وضعیت اقتصادی آنها تحت تاثیر قرار گرفته، کمک کنند.

پایان پیام/685

منبع: شبستان

کلیدواژه: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا مساجد ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد ظهر امروز دوشنبه در آئین تجلیل از برنامه سازان معارفی ماه رمضان استان خوزستان اظهار کرد: باید برنامه ریزی مدونی صورت گیرد تا بتوانیم در تمام ماه های سال در چهار محور احکام شرعی، قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه توجه و تلاش ویژه داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان خطاب به حاضران گفت: اشخاص نقطه مقابل شما و افرادی که تفکرات خاص خود را دارند بر قرآن مانور می دهند، در حالی که قرآن بدون اهل بیت (ع) و اهل بیت (ع) بدون قرآن نیست و این ۲ در عرض یکدیگر هستند.

وی افزود: از نظر و تجربه بزرگانی که در استان هستند استفاده شود و مسجدها به عنوان محور همه محورها قرار داده شود که البته ما نیز به دنبال همین مسأله هستیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: برنامه ای که در ایام ماه مبارک رمضان پخش شد در طول سال انجام شود و چهار محور ذکر شده در مساجد خصوصاً آن مسجدهایی که آمادگی دارند اجرا شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد با بیان اینکه فعالیت مسجدها تنها منحصر به ایام خاصی نباشد، تصریح کرد: نمازهای صبح، ظهر و شب در دستور کار قرار گیرد، مسجدهایی که در این زمینه فعالیت دارند تبلیغ و معرفی شوند، حتی نسبت به مساجدی که در جاده ها قرار دارند و در این خصوص فعالیت دارند اطلاع رسانی صورت گیرد تا افرادی که در جاده هستند و برای اقامه نماز مشکل دارند در جریان قرار گیرند.

کد خبر 6092309

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • کمبود آمبولانس بزرگترین چالش اورژانس کشور است
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • ۸۵ زائر گیلانی حج تمتع به عربستان اعزام شدند
  • ۸۵ گیلانی امروز به سرزمین وحی اعزام می شوند