Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-01@09:52:25 GMT

تالاب نیمه خشک جازموریان آبگیری شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۸۵۹۴

تالاب نیمه خشک جازموریان آبگیری شد

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: تالاب نیمه خشک جازموریان با بارش های فصلی بهاره آبگیری شد و جان تازه ای گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا ، وحید پورمردان بیان کرد: تالاب جازموریان در مرز مشترک استان های سیستان و بلوچستان و کرمان واقع شده و دارای منابع آبگیری از هر دو استان است و خوشبختانه با بارش های فصلی از ابتدای بهار امسال و جمع آوری روان آبهای حوزه آب ریز، در شرایط مناسبی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



پورمردان افزود: بارش های زمستان گذشته و اوج گیری بارش ها در فصل بهار، پوشش گیاهی مناسبی در بستر تالاب جازموریان و مناطق اطراف آن ایجاد کرده و آبگیری تالاب از روان آبها و سیلاب های حوزه آب ریز موجب احیای این تالاب شده است.

وی اضافه کرد: محیط زیست سیستان و بلوچستان اقدام به افتتاح نمایندگی محیط زیست در نزدیکی این منطقه و شهرستان دلگان کرده است تا وضعیت این تالاب و برنامه های احیای آن را در دستور کار قرار دهد و از نزدیک روند احیا و بازگشت حیات وحش به منطقه را بررسی کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: آموزش جوامع محلی، ایجاد نمایندگی محیط زیست در حوزه دلگان، برنامه بازدید های مرتب و مداوم یگان حفاظت محیطزیست این شهر، بازدید ها و پایش های مداوم تیم های کارشناسی محیط زیست، راه اندازی شبکه همیاران محیط زیست، اجرای برنامه های محیط زیستی آموزشی و آشنایی با محیط زیست از طریق فضای مجازی و ... از جمله برنامه های در نظر گرفته شده در این حوزه است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تالاب جازموریان سیستان و بلوچستان محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد

علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حق‌آبه هیرمند، اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است. سیلاب‌ها هم در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم بتوانیم انحرافی که بر روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم، وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد. حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام اینکه حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است، نسبت به بهبود شرایط این تالاب اظهار امیدواری کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • (ویدیو) نیمی از تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • زنده گیری و رهاسازی سه سر تمساح در جنوب سیستان و بلوچستان
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • مرغان آتشین مهاجر رقص کنان به تالاب بین المللی هامون بازگشتند
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • تلاش برای احیای کامل تالاب نئور
  • ۸۰ درصد تالاب کجی نمکزار نهبندان آبگیری شد