Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@23:25:40 GMT

قم| ساماندهی کارگران ساختمانی در حال اجرایی‌شدن است

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۹۱۴۱

قم| ساماندهی کارگران ساختمانی در حال اجرایی‌شدن است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی استان که در چند سال اخیر مغفول مانده مورد تاکید قرار گرفت و با دستور استاندار و توافق با شهرداری این موضوع در حال اجرایی شدن است. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، مصطفی کاویانی در ستاد پیشگیری و پاسخ به بحران استان قم که عصر امروز در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: سال 97، 3 هزار و 500 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری داشتیم که سال 98 به بیش از 2 هزار نفر رسید و الان 2 هزار و 150 نفر مقرری بگیر بیمه بیکاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در زمینه مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان قم با کاهش هزار نفری مواجه شدیم  که این موضوع نشان دهنده وضعیت خوب اقتصاد و پیشرفت اقتصادی در استان قم است و این موضوع شایسته تقدیر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قمبیان کرد: سال 98 شاهد کاهش نرخ بیکاری بودیم و زمستان نیز بیکاری 98 تک رقمی شد ولی با توجه به شیوع کرونا از 20 اسفند 98 تا 1 اردیبهشت ماه امسال 12 هزار و 300 نفر در بیمه بیکاری ثبت نام کردند.

کرونا کمر کارگران ساختمانی را خم کرد /کارگزاری‌ها به حیاط خلوت تأمین اجتماعی تبدیل شده‌اندضربه مهلک کرونا به کارگران ساختمانی/ 1 میلیون و 200 هزار کارگرساختمانی 2 ماه درآمد نداشته اند

کاویانی با بیان اینکه بیمه بیکاری دو ماه یک بار پرداخت می شود، عنوان کرد: حدود 9 هزار نفر از افرادی که در بیمه بیکاری ثبت نام کردند مشمول قانون کار هستند و 3 هزار نفر نیز رانندگان و افرادی هستند که 3 درصد بیمه بیکاری را پرداخت نکردند.

وی تصریح کرد: حدود 14 هزار بیمه شدگان اختیاری مشاغل آزاد، خویش فرما 27 هزار و 500 نفر، بیمه اجباری 135 هزار نفر، 22 هزار کارگران ساختمانی، بیمه رانندگان4500 نفر، قالیبافان 6000 و بیمه های توافقی که شامل طلاب و بسیجیان است نیز 42 هزار و 500 نفر هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قمافزود: با توجه به این وضعیت اگر توسط مدیریت برنامه ریزی به صندوق بیمه بیکاری کمک شود مشاغلی نظیر رانندگان، زنبورداران و قالیبافان که مشمول نمی شدند و تحت حمایت دولت هستند به وضعیت خوبی می رسند، رانندگان 13 درصد سهم بیمه می دهند و کارگران ساختمانی نیز 7 درصد پرداخت می کنند و 23 درصد که سهم کارفرما است که از قراردهای ساختمانی پرداخت می شود.

کاویانی تصریح کرد: با توجه به برگزاری جلسات با تشکل ها موضوع ساماندهی کارگران ساختمانی استان که در چند سال اخیر مغفول مانده است مورد تاکید قرار گرفت و با دستور استاندار و توافق با شهرداری این موضوع در حال اجرایی شدن است.

وی خاطرنشان کرد: هفته کارگر با هفته اول ماه مبارک رمضان متقارن شده است، از صدا و سیمای استان می خواهیم در برنامه های خود نسبت به فعالیت های کارگران و اهمیت فعالیت این قشر عزیز توجه داشته باشد.

انتهای پیام/452/ ز

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کارگران ساختمانی بیمه بیکاری استان قم هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز تفاهم‌نامه‌ علمی، پژوهشی و فناوری با شرکت ساختمانی جاده امضا کرد.

این تفاهم‌نامه درراستای ایجاد و گسترش تعامل و همکاری‌های علمی - تحقیقاتی و آموزشی بین دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به نمایندگی آرش رنجبران و شرکت ساختمانی جاده به نمایندگی علی صدقی امضا شد.

راه‌اندازی واحد تحقیق، توسعه و توانمندسازی شرکت ساختمانی جاده و استفاده بهینه از توانمندی‌های علمی، فنی، آموزشی و پژوهشی از طریق سرای نوآوری اجتماعی و همکاری در زمینه برگزاری همایش مشترک و تشکیل دوره‌های تخصصی و آموزشی، انجام طرح‌های مشترک تحقیقاتی و مطالعاتی، همکاری در زمینه تألیف، ترجمه اسناد، کتب و مدارک علمی- آموزشی، ارائه دوره‌های آموزشی مشترک به‌منظور تربیت نیروی انسانی مشخص در مقاطع مختلف تحصیل، همکاری در زمینه دوره‌های کارآموزی و کارورزی دانشجویان و انجام پروژه‌های پژوهشی در قالب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و جهت‌دهی پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی به سمت نیاز‌های شرکت موضوعات این تفاهم‌نامه است.

این تفاهم‌نامه در چهار ماده و در دو نسخه به مدت یک سال به امضای طرفین رسید.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد تبریز با یک واحد صنعتی
  • کلاهی که بر سر کارگران ساختمانی گذاشته شد
  • شهری عجیب با شهروندانی در یک ساختمان! (+عکس)
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • تأخیر در صدور پروانه ساختمانی موجب مشکلات مالی و نارضایتی مردم می‌شود
  • چهار هزار و ۶۰۰ کارگر ساختمانی قم تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند
  • پیش‌بینی جدید مشاوران املاک از قیمت مسکن در ماه‌های آینده/ الان خانه بخریم یا نخریم؟
  • هدف‌گذاری ایجاد یک میلیون و ۴۴ هزار شغل در سال جاری
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری