Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این ایام بحرانی شیوع بیماری ویروسی کرونا شاهد تلاش معلمانی هستیم که هر روز کیلومترها مسیر را برای درس دادن به دانش‌آموزان عشایری در منطقه مغان می‌پیمایند. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰ استانها اردبیل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پارس‌آباد، در این بحرانی شیوع بیماری ویروسی کرونا شاهد تلاش معلمی هستیم که هر روز صدها کیلومتر مسیر را برای درس دادن به دانش‌آموزان عشایری در منطقه مغان می‌پیماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از این معلم جعفرآبادی هر روز با پیمودن مسیر 90 کیلومتری و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، کلاس درس را برای دانش‌آموزان در روستای عاج‌اشمه جعفرآباد استان اردبیل برگزار می‌کند تا این دانش آموزان از خواندن و نوشتن عقب نمانند.

همت عین‌الهی، تنها معلم و مدیر مدرسه شهید چمران در روستای عاج‌اشمه جعفرآباد است که هر روز که سپیده صبح سر می‌زند به عشق دانش‌آموزان خود، 90 کیلومتر مسیر رفت و برگشت را طی می‌کند تا دانش آموزان از درس عقب نمانند.

یک مسیر طولانی که عشق و علاقه آن را کوتاه‌تر می‌کند و دانش آموزان نیز خود را از روستاهای عاج‌اشمه به صورت دو نفری و سه نفری، با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی سر کلاس درس در دشت مغان حاضر می‌شوند.

عشق به دانش‌آموزان اجازه احساس خستگی به ما نمی‌دهد

همت عین‌الهی این معلم فداکار جعفرآبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: با توجه به ضرورت تداوم آموزش و عدم برخورداری خانواده های روستایی و عشایری از امکاناتی نظیر فضای مجازی، تصمیم گرفتیم با رعایت نکات بهداشتی، به توزیع کاربرگ بین دانش آموزان بپردازیم تا درس های گذشته مرور شود.

وی افزود: همکاران ما در ملاقات هایی که با والدین داشتند ضمن ارائه نکات آموزشی جهت کمک به دانش آموزان، توصیه های بهداشتی برای رعایت دقیق تر پیشگیری از شیوع بیماری کرونا را نیز مطرح کردند.

آری معلم و معلمی گل‌ واژه ایثار و از خودگذشتگی و شغل ارزشمندی است که میان قشرهای مختلف جامعه از قداست و محبوبیت خاصی برخوردار است و همواره مورد احترام مردم است.

علی‌رضا فداکار رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جعفرآباد نیز به خبرنگار تسنیم گفت: این طرح از اسفند ماه در تمامی مدارس عشایری منطقه جعفرآباد که دسترسی به اینترنت ندارد اجرا می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه جعفرآباد تصریح کرد: همچنین رعایت تمامی موارد و پروتکل‌های بهداشتی اعم از فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش نیز در اولویت است.

فداکار ضمن تقدیر از زحمات این معلمان تلاش‌گر بیان کرد: زحمات و تلاش‌های این معلمان تلاش‌گر که در راستای تعلیم و تربیت می‌کوشند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر و قدردانی است.

 

 

گزارش از پویا حاجی وند

انتهای پیام/ 146/ش

R41374/P/S6,49/CT6

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مراسم جشن تکلیف  ۳۰۰ دانش آموز دختر پایه سوم ابتدایی شهر نسر در بخش رخ صبح امروز با حضور مسئولان آموزش و پرورش جلگه رخ  و اولیاء دانش آموزان این شهر برگزار شد.


رئیس آموزش و پرورش جلگه رخ در اين مراسم معنوی كه در جوار مزار شهدای نسر برگزار شد، اظهار داشت: سن تكليف نويدبخش شروع تكامل انسانيت و بندگی است تا مخلوق در راه رسيدن به خالق خود كوشا باشد.

 

حمید قلی زاده افزود: برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان در راستای ترويج فرهنگ دينی، قرآنی و توسعه عفاف و حجاب در مدارس و جامعه انجام می شود تا روح معنوی در جامعه حاكم شود.

 

وی ادامه داد: دختران امروز مادران فردای جامعه اسلامی هستند كه بايد با تأسی از رفتارهای اجتماعی حضرت فاطمه زهرا (س)، راه سعات جامعه اسلامی را هموار سازند و دنيا و آخرت خود را تضمين کنند.

 

قلی زاده بيان داشت:  مسائل فرهنگی و مذهبی به شکلی در هم آميخته اند و دانش آموزان به عنوان آينده سازان نظام مقدس جمهوری اسلامی وظيفه دارند تا با توجه به فرهنگ اسلامی در اعتلای اخلاق در جامعه تلاش کنند.

 

وي تصريح كرد: يكی از مهمترين اعمال بندگان نزد خداوند متعال برپايی نماز است زيرا نماز بهترين وسيله برای ارتباط نزدیک با خداوند متعال است و اگر دانش آموزان از ابتدای رسيدن به سن تكليف در انجام فرايض و واجبات خود تلاش كنند هيچگاه اسير هوای نفس نمی شوند.

 

قلی زاده گفت: آموزش و پرورش تلاش دارد تا با نهادينه كردن برگزاری نماز جماعت معنويت را در دانش آموزان تقويت كند.

 

دیگر خبرها

  • روایت یک معلم درحوزه تدریس به دانش آموزان خاص
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند