Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-27@18:18:30 GMT

عرضه صکوک اجاره ۲ هزار میلیارد ریالی

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۹۴۹۲

عرضه صکوک اجاره ۲ هزار میلیارد ریالی

اولین صکوک سال جهش تولید با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، برای تامین مالی ۲ هزار میلیارد ریالی شرکت لبنیات و بستنی دومینو (سهامی خاص) به منظور راه اندازی خط تولید جدید این شرکت از روز دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ تا چهارشنبه ۱۰اردیبهشت ۱۳۹۹ با نماد "دومینو۴" از طریق شرکت فرابورس ایران عرضه عمومی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش پول نیوز، غلامرضا ابوترابی با اعلام این خبر افزود: دارایی مبنای انتشار اوراق اجاره دومینو تجهیزات و ماشین آلات تولید و بسته بندی انواع محصولات این شرکت است که توسط نهاد واسط از شرکت دومینو خریداری شده و سپس بصورت اجاره به شرط تملیک به وی واگذار می شود .

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه توضیح داد: این اوراق ۵ ساله و با نرخ اجاره بهای ۱۸ درصد است که این اجاره بها هر سه ماه یک بار توسط شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می شود. ناشر این اوراق شرکت واسط مالی مهر چهارم (با مسئولیت محدود) بوده و عرضه آن از طریق شرکت فرابورس ایران صورت خواهد گرفت.

وی اظهار داشت: ضامن این اوراق بانک سامان بوده و بازارگردان و متعهد پذیره نویس آن شرکت تامین سرمایه کاردان است. همچنین، عامل فروش این اوراق شرکت کارگزاری بانک سامان است .

ابوترابی تصریح کرد: بازار سرمایه در راستای جهش تولید ابزارهای متنوع تامین مالی را در اختیار صنایع گوناگون قرار داده که صکوک نمونه ای از آنهاست. در سال جاری تاکنون، ۷ مورد انواع صکوک مجموعاً بالغ بر ۴۱ هزار میلیارد ریال در دست انتشارند که منابع حاصل از انتشار این اوراق در حوزه هایی از قبیل خودروسازی، پتروشیمی، فولاد، ناوگان ریلی، معدن، صنایع سلولزی و غیره به کار گرفته خواهد شد.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: بازار سرمایه شرکت مدیریت دارایی کارگزاری بانک سامان تامین سرمایه فرابورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران

جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

قناعت استاندار خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

او افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور ۲ هزار نفر از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات راهبردی خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته قناعت نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه ۷ تفاهم نامه خبر داد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید.

ذاکریان مدیرکل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع برای تمام اقشار
  • ربات انسان‌نمای تسلا تا سال دیگر به بازار می‌آید
  • چه کسانی با مالیات بر عایدی سرمایه مخالف هستند؟
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • عرضه محصولات خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ تهران
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق