Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@16:00:09 GMT

هدایت سیلاب‌های فصلی رودخانه هیرمند به تالاب بین‌المللی هامون

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۹۶۳۹

هدایت سیلاب‌های فصلی رودخانه هیرمند به تالاب بین‌المللی هامون

‍‍‍‍‍‍

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، از هدایت سیلاب‌های فصلی رودخانه هیرمند به تالاب بین‌المللی هامون با بکارگیری بیش از ٨٠ دستگاه ماشین آلات سبگ و سنگین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان، احمد دلمرادی با بیان اینکه بارندگی‌های چند روز گذشته در کشور افغانستان و حوضه آبریز هیرمند باعث افزایش آب ورودی و جاری شدن سیلاب در منطقه سیستان شده است، افزود: درحال حاضر تمامی تمهیدات لازم برای مهار و کنترل این سیلاب و هدایت آن به سمت دریاچه هامون با جدیت و کار شبانه‌روزی ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بعد از سیلاب سال 1398 سیستان، سه میلیون مترمکعب لایروبی و ترمیم نقاط آسیب‌پذیر رودخانه‌ها و مسیل‌های جریان آب به سمت تالاب هامون و همچنین ایمن‌سازی و افزایش ارتفاع دایک‌های رودخانه سیستان انجام شد، ادامه داد: در این مدت خاکبرداری و لایروبی در مناطق لورگ باغ، فیروزه‌ای، ارباب، هراتی، واجوشک و دیگر نقاط مشخص شده از سوی ستاد بحران استان توسط ٨٠ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین انجام شد که با ورود سیلاب از اسفند سال قبل ماشین آلات مجدداً در نقاط آسیب‌پذیر مستقر شده و در حال انجام کار در مناطق مختلف منطقه سیستان هستند.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: دریافت بیش از 30 تا 35 درصدی سیلاب سال جاری نسبت به سال آبی گذشته باعث شده سیلاب بدون ایجاد خسارت به سکونتگاه‌ها و زمین‌های کشاورزی به تالاب بین‌المللی هامون هدایت و یا ذخیره‌سازی شود.

دلمرادی اضافه کرد: درحال‌حاضر بخشی از این سیلاب برای مصرف آب شرب در مخازن چاه نیمه ذخیره و بخش دیگر در انهار سنتی و شبکه مدرن برای مصارف کشاورزی در جریان است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای سیستان و بلوچستان در پایان اظهار داشت: نیروهای عملیاتی این شرکت با تمام توان اجرایی به‌طورشبانه‌روزی در منطقه مستقر و در حال مرمت نقاط آسیب دیده هستند.

 

 

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: سیلاب سیستان و بلوچستان سیستان رودخانه هیرمند شرکت آب منطقه ای سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز در بیشتر ساعت‌ها در نیمه شرقی کشور، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی برای برخی مناطق کشور بارش‌های سیلابی پیش‌بینی کرد و افزود: امروز هشدار نارنجی مربوط به استان‌های کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی است که سبب سیلابی شدن و طغیان رودخانه‌ها در این مناطق می‌شود. فردا در کرمان، سیستان و بلوچستان و برخی نقاط خراسان شمالی، خراسان جنوبی، یزد و ارتفاعات البرز مرکزی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد تداوم دارد که این بارش‌ها تا اوایل هفته آتی در کشور ماندگار است.

وی از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و افزود: وزش باد شدید در چند روز آینده در نیمه شرقی کشور تداوم دارد. امروز تنگه هرمز و دریای عمان و فردا شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی افزود: آسمان تهران نیمه ابری است که در برخی ساعت‌ها با افزایش باد همراه است. همچنین بیشینه دما امروز در پایتخت به ۲۴ درجه بالای صفر می‌رسد و روند دمایی در تهران افزایشی است.

کد خبر 6088328 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • مرگ ۲ کودک در رودخانه سیستان وبلوچستان
  • همچنان حدود ۴۵ راه روستایی بلوچستان بر اثر سیلاب بسته است
  • غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان
  • پیکر۲ کودک سراوانی در رودخانه ماشکید پیدا شد
  • طغیان رودخانه‌ها؛ هشدار وقوع سیلاب در سه استان جنوبی کشور
  • دروغ علنی طالبان؛ آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزند تا به ایران نرسد!
  • طالبان آب هیرمند را به شوره‌زار می‌ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان آب هیرمند را به شوره زار می ریزد تا به ایران نرسد
  • طالبان حاضر است آب را هدر بدهد اما آب به ایران نرسد | ماجرای تلخ انحراف عمدی بخش عمده‌ای از آب‌های مشترک ایران و افغانستان به سمت شوره‌زارها!