Web Analytics Made Easy - Statcounter

سلمان‌زاده از برخورد جدی با اصناف متخلف در سطح محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و گفت: شهروندان نیز در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را طریق شماره ۱۹۰ اطلاع دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «شکراله سلمان زاده» ظهر امروز (یکشنبه 7 اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه، رسانه ها را به‌عنوان پایگاه سلامت آموزشی به مردم خواند و اظهار کرد: رسانه‌ها ضمن بالا بردن سطح سواد سلامت شهروندان اطلاعات مورد نیاز آنها را نیز به‌خوبی ارائه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه تغییر رفتار در مردم از سخت‌ترین کارها است افزود: رفتار باید به نگرش و سپس به کُنش تبدیل شود، لذا برای دستیابی به این نتیجه باید سال‌ها زمان صرف شود.

 

وی با بیان اینکه اکنون واکسن ضد کرونا به یک مطالبه عمومی تبدیل شده اضافه کرد: در زمینه کرونا مردم بسیار خوب رفتار می‌کنند، به یکدیگر دست نمی‌دهند، از دستکش و ماسک استفاده می‌کنند و برگزاری بسیاری از مراسمات از سوی شیوخ تعطیل شده و اطلاع‌رسانی‌های پیرامونی نیز از سوی رسانه‌ها به خوبی انجام می‌شود.

 

سلمان‌زاده با اشاره به اینکه بیماری کووید 19 وجود دارد و معلوم نیست تا چه زمانی ادامه پیدا کند و یا واکسن آن چه زمانی کشف، تولید و در اختیار مردم قرار گیرد ابراز کرد: باید در ادامه راه همچنان در کنار یکدیگر در زمینه مقابله با این بیماری گام برداریم.

 

وی با بیان اینکه اکنون که در مرحله فاصله‌گذاری هوشمند رسیده‌ایم باید این فاصله‌گذاری از سوی اصناف، ادارات و مردم به‌خوبی رعایت شود تا خدای ناکرده انتقال بیماری رخ ندهد تصریح کرد: در شرایط اقتصادی سخت فعلی که چاره‌ای جز بازگشایی برخی صنوف نیست متاسفانه نه مردم و نه اصناف نکات بهداشتی را به‌درستی رعایت نمی‌کنند.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از برخورد جدی با اصناف متخلف در سطح محدوده دانشکده علوم پزشکی آبادان خبر داد و تصرح کرد: اصناف باید به تعهد خود در این باره پایبند باشند و به انجام آن تن دهند از فردا (دوشنبه 8 اردیبهشت) نیز برخوردهای جدی‌تری با اصناف متخلف صورت می‌گیرد و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه مراتب را با شماره تماس 190 در میان گذارند.

 

وی به تشدید نظارت بر اصناف از طریق بازرسان برخی ادارات در قالب کارگروه ضربتی نظارت بر بازار اشاره کرد و اذعان داشت: مردم سربازان اصلی مبارزه با کرونا هستند و امیدواریم با تمهیدات اتخاذ شده بتوانیم این بیماری را به حداقل برسانیم؛ البته برخی پروژه‌ها آماده بهره‌برداری هستند که به موضوع کنترل بیماری کمک می‌کنند و از جمله آن می‌توان به موضوع راه‌اندازی آزمایشگاه هورمونی و مولکولی اشاره کنیم.

 

سلمان‌زاده با اشاره به اینکه این آزمایشگاه به‌جز کرونا در تشخیص برخی بیماری‌ها همچون ایدز، هپاتیت سی، آنفولانزا و حتی انجام کارهای تحقیقاتی نیز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد بیان کرد: طبق دستورالعمل‌ها در تلاشیم تا با انجام آزمایشات بیشتر، تشخیص حداکثری موارد ابتلا به کرونا و جداسازی آنان بتوانیم این بیماری را کنترل کنیم.

 

وی به پیش‌بینی انبار کرونا در منطقه اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای شیوع بحران کرونا انباری را تحت عنوان «انبار کرونا» در نظر گرفتیم و نسبت به تهیه، خرید و دپو اقلام و تجهیزات حفاظت شخصی مورد نیاز کارکنان به‌ویژه کادر درمانی بیمارستان طالقانی به‌عنوان خط مقدم مبارزه با کرونا اقدام کردیم و خوشبختانه از این بابت هیچ کمبودی نداریم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه دستورالعمل تولید الکل در کارخانه موجود منطقه آن بود که الکل تا زمانی که به حد اشباع نرسیده باشد از منطقه خارج نشود تاکید کرد: این الکل طی پروسه‌ای و با نظارت معاونت غذا و دارو دانشکده در میان داروخانه‌ها توزیع می‌شد تا در اختیار مردم و ادارات قرار گیرد.

 

وی در پاسخ به مخالفت یا موافقت با برگزاری اربعین در شرایط فعلی افزود: در زمینه اربعین که ما هر ساله میزبان جمع زیادی از زائران حسینی هستیم، اگر شرایط کرونایی تا آن زمان بهبود نیابد و واکسن آن نیز کشف نشود با برگزاری آن مخالفیم و مراتب را نیز به مسئولان بالادست ارائه می‌کنیم، به هر حال سیاستگذاری در این‌باره ملی است و شاید هم مسئولان برای برگزاری آن تهمیدات خاصی پیش‌بینی کنند.

 

سلمان‌زاده از وجود 25 دستگاه ونتیلاتور (تنفس مصنوعی) در منطقه خبر داد و خاطر نشان کرد: با این تعداد دستگاه به بیماران نیازمند خدمات داده می‌شود، همچنین در اولویت تحویل دستگاه اسکنر حرارتی برای به‌کارگیری در محل فرودگاه آبادان هستیم.

 

وی به پرداخت هزینه خرید اسکنر حرارتی برای استفاده در فرودگاه آبادان اشاره کرد و یاد آور شد: اعتبار این اسکنر از سوی دانشکده علوم پزشکی آبادان پرداخت شده و وزارت دفاع نیز کار ساخت آن را بر عهده دارد که به محض آماده شدن تحویل می‌شود.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از بستری 89 بیمار مبتلا به کرونا ویروس در بیمارستان طالقانی آبادان خبر داد و تصریح کرد: از این تعداد تنها 23 نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند و درمان آنها نیز پیگیری می‌شود.

 

وی با بیان اینکه ما برخی بیماری‌ها همچون سالک، آنفولانزا، عفونت انگلی، هاری، کیست حیوانی و التور را به‌صورت ستنی در منطقه داریم افزود: اگر زمینه‌های شیوع و گسترش این بیماری‌ها که شامل کانال‌های روباز، زباله‌ها و نخاله‌های پراکنده در نقاط مختلف شهری و سگ‌های ولگرد است، کنترل نشود، می‌توانند ضمن شیوع هر یک از این بیماری‌ها، یک اپیدمی دیگری را نیز به کرونا اضافه و ما را با یک مشکل جدی مواجه کنند لذا شهرداری باید در زمینه لایروبی کانال‌ها و آهک‌پاشی آنها و جمع‌آوری زباله‌ها و نخاله‌ها اقدام درست و به‌موقعی انجام دهد.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیماری های سنتی انبار کرونا کرونا ویروس دانشکده علوم پزشکی آبادان هفته سلامت منطقه آزاد اروند رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان سلمان زاده بیماری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۸۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سرهنگ داود معظمی گودرزی با اشاره به انتشار ویدیویی از یک کودک دختر در فضای مجازی و معرفی او به عنوان یک تازه عروس گفت: انتشار این ویدیو موجی از واکنش منفی افکار عمومی و به خصوص کاربران فضای مجازی و فعالان حوزه حقوق کودک را درپی داشت و به خانواده‌ها هشدار داد که چنین برخورد‌های سودجویانه‌ای ممکن است آینده فرزندانشان را تحت الشعاع قرار دهد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس فتا رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار داد و تیم رصد و پایش این پلیس مبدا اصلی انتشار این ویدیو را مورد شناسایی قرار دادند، افزود: در بررسی‌های انجام شده، مشخص شد که این ویدیو از سوی یک سالن زیبایی ضبط و منتشر شده است و مدیر این سالن که ویدیوی مذکور را تولید و منتشر کرده بود به پلیس فتا تهران بزرگ هدایت شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ با بیان اینکه در جریان تحقیقات انجام شده، مشخص شد که موضوع ازدواج این کودک، سناریو تبلیغاتی مدیر این آرایشگاه برای جذب مشتری و دنبال کننده در اینستاگرام بوده و به هیچ عنوان صحت ندارد، گفت: این زن پس از مواجهه با ماموران اعلام کرد که از عواقب کار خود بی اطلاع بوده و ضمن ابراز پشیمانی از عمل خود، گفت که دختربچه نوجوان فرزند یکی از مشتریان آرایشگاهش بود و، چون قصد داشته اقدام به ایجاد تبلیغ در فضای مجازی کند، این کودک را به عنوان یک عروس معرفی و آرایش کرده است.

سرهنگ معظمی گودرزی با بیان اینکه برای این خانم به دلیل سوءاستفاده از کودکان پرونده‌ای تشکیل شد، گفت: صفحه اینستاگرامی مذکور نیز با دستورقضایی از دسترس خارج و متهم نیز به همراه پرونده متشکله و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شد.

این مقام انتظامی افزود: همچنین کارشناسان اداره مبارزه با جرایم علیه کودکان و بانوان پلیس فتا تهران بزرگ با والدین این کودک نیز ارتباط برقرار کرده و ضمن ارائه مشاوره‌های لازم به آنان تاکید کرد که صیانت از هویت و شخصیت فرزندشان نیز برعهده آنان بوده و بی توجهی و هرگونه آسیب به آن موجب مجازات قانونی است.

سرهنگ معظمی گودرزی با هشدار به مردم و به خصوص کاربران فضای مجازی گفت: در قانون حمایت از اطفال و نوجوانان و همچنین کنوانسیون حقوق کودک که کشورما نیز به آن پیوسته صراحتا هرگونه سوءاستفاده از کودکان و وارد کردن آسیب جسمی و روحی به وی را جرم انگاری کرده است. در همین راستا نیز پلیس فتا در عمل به قانون با چنین مواردی برخورد خواهد کرد. همانطور که در گذشته نیز با موردی که پدری فرزندش را به بیان کلمات و انجام رفتار‌های بزرگسالانه و حتی شرب خمر تشویق کرده و تصاویرش را در فضای مجازی منتشر کرده بود، برخورد کرد و در پرونده‌ای دیگر نیز با والدین نوجوانی که برای جذب دنبال کننده فرزند خود را به رفتار‌های غیراخلاقی و بی احترامی به مقام مادر تشویق کرده بودند، برخورد شد.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ افزود: به افرادی که قصد دارند تا برای انجام تبلیغات، افزایش دنبال کننده یا هر موضوع دیگری اقدام به ساخت ویدیو یا انتشار تصاویر نامتعارف و نامناسب از کودکان کنند، هشدار می‌دهم که پلیس فتا با آنان برخورد خواهد کرد و والدین نیز باید بدانند که چنین اقدامات و رفتار‌هایی گرچه ممکن است در کوتاه مدت منجر به افزایش دنبال کننده یا جلب شدن توجه به سوی فرزندنشان شود، اما در دراز مدت آثار مخرب فراوانی در روند شکل گیری شخصیت و شرایط روحی کودکان برجای خواهد گذاشت که جبران ناپذیر است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملکرد دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر خوب بوده است
  • عملکر درخشان دانشکده علوم پزشکی چابهار در دو سیل اخیر/ برنامه‌های مراقبتی بدون وقفه تداوم دارد
  • جدیدترین نتایج اعتباربخشی دانشکده‌های پزشکی کشور اعلام شد
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • لزوم عزم همگانی برای پیشگیری از بیماری‌های منتقله از آب و غذا
  • بازداشت فرد متخلف در تبلیغ یک آرایشگاه زنانه
  • (تصاویر) افتتاح دانشکده علوم خانواده
  • سیلزدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا هستند
  • سیل‌زدگان بلوچستان در معرض خطر بیماری مالاریا
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد