Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از سخنان پنجشنبه گذشته رئیس جمهور آمریکا درباره تزریق مواد ضدعفونی برای مقابله با کرونا، فرماندار ایالت میشیگان از افزایش مسمومیت در این ایالت خبر داد و از مردم میشیگان تقاضا کرد برای مقابله با کرونا مواد ضد عفونی نخورند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «گریچن ویتمر» فرماندار ایالت میشیگان گفت که پس از اظهارات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره تزریق مواد ضد عفونی برای از بین بردن ویروس کرونا،‌ تماس‌های اضطراری در این ایالت افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویتمر که با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» مصاحبه می‌کرد، افزود پیش از صحبت‌های پنجشنبه گذشته ترامپ درباره تزریق مواد ضد عفونی، تماس‌های اضطراری افزایش یافته است.

وی گفت مردم آمریکا به سخنان شخصی که در جایگاه قدرتمندترین فرد در کره‌ زمین است، چه جدی باشد یا نه،‌گوش می‌دهند.

فرماندار میشیگان گفت طی روزهای اخیر تماس‌هایی مبنی بر مسمومیت افزایش یافته و این بسیار مهم است که هر فردی از ما فقط باید به انتشار اطلاعاتی بپردازد که از نظر پزشکی صحیح هستند.

وی تاکید کرد: «هیچ کسی نباید برای مبارزه با ویروس کرونا مواد ضد عفونی بخورد. لطفا این کار را نکنید.»

رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه در نشست خبری خود گفت: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها] را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود».

البته ترامپ روز جمعه و در جریان امضای بسته مالی حمایتی از کسب‌وکارهای خرد گفت که مطرح کردن این سخنان از سوی وی تنها یک «شوخی» بوده است. (جزئیات بیشتر)

شمار زیادی از مقامات وزارت بهداشت و پزشکان آمریکایی بلافاصله این پیشنهاد ترامپ را خطرناک توصیف کردند و از مردم درخواست کردند به هیچ عنوان چنین روش‌هایی را در خانه امتحان نکنند.

با این وجود، مرکز کنترل سموم وزارت بهداشت آمریکا در نیویورک روز شنبه اعلام کرد از ۹ صبح روز پنجشنبه تا ۳ بعدازظهر روز جمعه، مجموعاً ۳۰ نفر به خاطر مسمومیت با مواد ضدعفونی کننده به بیمارستان منتقل شده‌اند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: دونالد ترامپ آمریکا ضد عفونی مسمومیت مواد ضد عفونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۹۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی

آفتاب‌‌نیوز :

در گذشته از خردشدۀ گیاه برگ بو، برای جلوگیری از بروز عفونت­های موضعی و درمان آن‌ها استفاده می­شد. استفاده از روغن برگ بو به عنوان نگهدارندۀ مواد غذایی کارآمد گزارش کردند. درحال حاضر از روغن برگِ بو به عنوان مادۀ نگه دارنده وادویه در صنایع غذایی ازجمله تهیۀ ترشی و خیارشوراستفاده می­شود. برگِبو گیاهی اروماتیکی است که از زمان‌های قدیم به عنوان ادویه در غذا‌های مدیترانه‌ای و جز دارو‌های سنتی برای درمان چندین بیماری عفونی استفاده می‌شد.

چندین مطالعه در مورد تأثیر عصارۀ گیاه برگِ بو بر باکتری­های مختلف انجام شده است. نتایج نشان دهندۀاثر ضدباکتریال عصاره بر باکتری‌های استافیلوکوک اورئوس، اشرشیاکلی و سودوموناس ائروژینوژا بو که بالاترین فعالیت ضدباکتریایی عصارۀ گیاه برگ بو بر باکتری استافیلوکوک اورئوس است. با توجه به تأثیر بیشتر عصاره­ الکلی برگِ بو بر باکتری گرم مثبت می­توان مشخص کرد که نتیجه تاثیر ترکیبات فنولی باعث ایجاد اختلال در دیواره سلولی این نوع باکتری‌ها می‌شود؛ و باکتری‌های گرم منفی به دلیل ماهیت غشا سلولی که به علت داشتن لیپوپلی ساکارید مانع تجمع ترکیبات و عصاره‌های گیاهی در غشای سلولی شده و در نتیجه نفوذ کمتری دارند.

دراین بین، نتایج ضدباکتریال عصاره‌های منطقۀ‌های مختلف نشان داد فعالیت ضدباکتریایی این گیاه تحت تأثیر عواملی همچون میزان مواد غذایی موجود در خاک، شرایط اقلیمی منطقه، بارندگی، ارتفاع و دماست.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دستگاه‌های حاکمیتی سهم خود را برای مقابله با مواد مخدر مشخص کنند
  • قیمت طلا پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • یک گیاه ضد باکتری برای درمان برخی بیماری‌های عفونی
  • ببینید | حرف‌های این متخصص را بشنوید تا دیگر ته‌دیگ نخورید!
  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • ChatGPT در تشخیص آبسه مغزی شکست خورد