Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-28@07:00:42 GMT

پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایان!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۰۱۱۷

پایان تلخ بهتر از تلخی بی پایان!

"من مربی هستم و تو بازیکن؛ دوران تو در این باشگاه تمام شده است!"


به گزارش "ورزش سه"، مربیان در فوتبال مدرن به اخراج شدن عادت کرده‌اند اما گاهی اوقات خود، به نوعی، یکی از بازیکنان باشگاه را به صورت تلویحی اخراج می‌کنند. در چنین شرایطی، مربیان بدون توجه به زمانی که از قرارداد بازیکنان باقی مانده است؛ او را از برنامه‌های خود خارج می‌دانند و این موضوع را به اطلاع بازیکن می‌رسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این اتفاق تا به حال بار ها و بار ها، چه در فوتبال داخلی و  چه در سطح بین‌المللی، بار ها رخ داده است و در ادامه به پنج مورد از معروف‌ترین و تلخ‌ترین این خداحافظی‌ها می‌پردازیم.

 

۱-گواردیولا و جو هارت(منچسترسیتی):


جو هارت هم در عرش بوده و هم رسیدن به فرش را تجربه کرده است. دروازبانی که از قهرمانی در لیگ جزیره و تبدیل شدن به سنگربان اول تیم ملی کشورش، در سال ۲۰۱۶ به انتقال قرضی به باشگاه تورینو ایتالیا رسیده است. یان رایت، اسطوره باشگاه آرسنال، طی صحبتی جالب درباره این رخداد گفته بود:

 


"حتی خود گواردیولا نیز از اتفاقاتی که برای جو هارت رخ داد، تعجب کرده است! برای همه عجیب است که او چگونه از عرش به فرش رسید!"
بعد از عملکرد ضعیف با انگلستان در یورو ۲۰۱۶ و شکست عجیب مقابل ایسلند، هارت به منچسترسیتی برگشت اما نتوانست گواردیولا را متقاعد کند تا او را به عنوان دروازبان اول تیم جدید پپ انتخاب کند. کلودیو براوو، سنگربان شیلیایی بارسلونا، به دلیل توانایی مناسبش در بازی با پا، از بندر بارسلون راهی شهر منچستر شد تا زیر نظر یکی از موفق ترین مربیان دهه اخیر، دروازبان شماره یک منچستر سیتی باشد. 
جو هارت بعد‌ها در رابطه با این واقعه گفت:
"گواردیولا به سمت من آمد و به شدت صادقانه رفتار کرد. من در چشم‌هایش نگاه کردم و با او دست دادم و از او تشکر کردم؛ نه به خاطر نظرش درباره من، بلکه به خاطر صداقتش!"

 

۲-لویی فن‌خال و رابین فن‌پرسی(منچستریونایتد):


دومین خاطره تلخ، به نیمه قرمز شهر منچستر تعلق دارد. جدایی رابین فن‌پرسی از منچستریونایتد در دوره فن‌خال، برای بازیکنی که دو سال قبل یکی از اصلی‌ترین بازیکنان شیاطین سرخ در راه فتح بیستمین قهرمانی منچستریونایتد در تاریخ لیگ جزیره بود، بسیار عجیب محسوب می‌شد‌. هر چند در آن زمان، دلیل خروج فن‌پرسی مشخص نشد اما چندی پیش، رابین فن‌پرسی به صراحت اعلام کرد که فن‌خال به او اطلاع داده که جایی در برنامه‌هایش ندارد.

 


فن خال پس از جدایی بحث‌برانگیزش از آرسنال تحت هدایت آرسن ونگر، زیر نظر سرالکس فرگوسن در ترکیب منچستریونایتد درخشید اما پس از خداحافظی فرگی، او با دیوید مویس به مشکل خورد؛ مویسی که چندی بعد اخراج شد و جایش را به لویی فن‌خال داد. همه فکر می‌کردند که با آمدن لویی فن‌خال اوضاع برای مهاجم هلندی فرق خواهد کرد؛ چرا که فن خال در جام جهانی ۲۰۱۴ سرمربی تیم ملی هلندی بود که فن‌پرسی را به عنوان مهاجم نوک خود می‌دید و از سوی دیگر، هلندی بودن این دو مزید بر علت می‌شد اما چنین نبود.
فن پرسی بعد ها در این باره گفت:
" فن‌خال به من گفت که رابین، مسیر ما از هم جداست. من مربی هستم و تو بازیکن. به فن خال گفتم که اما من با باشگاه قرارداد دارم. او رو به من کرد و گفت که قرارداد من برایش اهمیتی ندارد!"

 

۳-جان کرور و رایان تیلور و یوناس گوتیرز(نیوکاسل‌یونایتد):


شاید این قسمت، عجیب‌ترین قسمت این مقاله باشد. در فصل ۲۰۱۴/۱۵، نیوکاسل سرانجام توانست از سقوط به دسته پایین‌تر فرار کند و در لیگ جزیره ماندنی شود. پس از پایان فصل، سرمربی وقت کلاغ‌ها، جان کرور با مدافع تیمش، رایان تیلور تماس گرفت تا به او بگوید که دیگر قراردادش تمدید نخواهد شد اما نکته جالب تر ماجرا این بود که کارور از تیلور خواسته بود که به یوناس گوتیرز، دیگر بازیکن نیوکاسل نیز زنگ بزند و عذر او را نیز از طرف کارور بخواهد!

 


تیلور می‌گفت که کارور از کسانی دیگر دستور می‌گرفته اما نکته عجیب این بود که گوتیرز، پس از غلبه بر سرطان در سال ۲۰۱۳، در آن فصل با دو گل و پاس گل نجات بخش خود موجب بقای نیوکاسل در لیگ جزیره شده بود. این وینگر آرژانتینی، بعد ها در مصاحبه با بی‌بی‌سی گفته بود:
" به نظر من کارور باید رو در رو با من سخت می‌گفت. این کار او به من ثابت کرد که آن‌ها به فکر هیچکس و هیچ چیز نیستند!"

 

۴-ژوزه مورینیو و ایکر کاسیاس(رئال مادرید):
 

دوران ایکر کاسیاس در زمان مربیگری ژوزه مورینیو در رئال مادرید، فراز و نشیب های بسیاری داشت. به گونه ای که بسیاری، آن دوران را دوران خروج کاسیاس از رئال می‌دانند. 
کاسیاس بالاخره از رئال در قامت یک اسطوره خارج شد. اما او در دوران پسا مورینیو، تحت هدایت کارلو آنجلوتی، در تابستان سال ۲۰۱۵ و در حالی که ۷۲۵ بازی با پیراهن کهکشانی‌ها انجام داده بود و به تازگی جایگاه خود را به عنوان دروازبان اول پس گرفته بود، وس از فتح ۵ لالیگا، ۲ جام حذفی و ۳ لیگ قهرمانان اروپا با قوهای سپید، به پورتو پرتغال فروخته شد.

 


او در سال ۲۰۱۵، پس از اعلام خداحافظی با باشگاه موردعلاقه‌اش در استادیومی خالی از تماشاچیان و بازیکنان، به دنیا اعلام کرد که دوران فوق‌العاده‌اش در رئال‌مادرید پس از ۲۵ سال به اتمام رسیده است. پس از این اتفاق، نقل قول‌های بسیاری درباره اینکه فلورنتینو پرز، مدیرعامل باشگاه، نقش اصلی را در خروج کاسیاس از رئال مادرید داشته از جانب خانواده و اطرافیان کاسیاس منتشر شد اما نشریات نزدیک به باشگاه، عقیده داشتند که این هجمه‌ها از طرف بازیکنان و با هدف فشار به پرز ایجاد شده است.
ماری کارمن، مادر سن ایکر، در مصاحبه‌ای گفت:
"ایکر برای رئال‌مادرید بسیار زحمت کشیده است. او تحت فشار شدید روانی قرار گرفته‌است و با او، متفاوت با سایر بازیکنان، رفتار می‌شود. من دیده‌ام که او چقدر برای رئال‌مادرید زحمت کشیده. فلورنتینو است که سبب جدایی او از رئال می‌شود زیرا او دوست ندارد ایکر، با باشگاهی که به آن علاقه قلبی دارد از فوتبال خداحافظی کند."
بعد از این اتفاق، جمعی قریب به ۲۰۰۰ هوادار رئال‌مادرید در مقابل باشگاه و تعداد بسیار بیشتری در شبکه‌های اجتماعی، خواستار استعفای پرز شدند؛ اتفاقی که رخ نداد. ایجنت ایکر کاسیاس بعد ها، خروج کاسیاس از مادرید را یک فاجعه بزرگ خواند.

 

۵- آنتونیو کونته و دیگو کاستا(چلسی):


دوران موفق کاستا در چلسی، در ژانویه ۲۰۱۸ پایان یافت‌. هر چند خروج او در آن زمان به علت اخباری که از درگیری میان او و کونته به بیرون درز کرده بود؛ عجیب نبود اما شیوه خروج او از باشگاه عجیب بود. سخنان کاستا درباره خستگی از آب و هوای بارانی لندن و همچنین آمدنش به جمع شیرهای لندن به خاطر حضور مورینیو، راه را برای خروج او هموارتر کرده بود اما جریان خروج او از آبی‌های لندن، ماجرا را عجیب کرد.

 


به گفته نشریه آاس، متن پیامکی که کونته در آن، عذر مهاجم برزیلی الاصل را خواسته بود به شرح زیر است:
" سلام دیگو. امیدوارم که حالت خوب باشه‌. بابت فصلی که با هم گذراندیم از تو ممنونم. برای تو در فصل بعد، آرزوی موفقیت می‌کنم اما تو دیگر در برنامه‌های من جایی نداری!"
کاستا نتوانست در ژانویه، باشگاهی برای خود پیدا کند اما در ماه سپتامبر، راهی اتلتیکو مادرید، باشگاهی که آن را خانه خود می‌دانست، شد.

 

منبع:اسکواکا
نویسنده: استیو جنینگز
مترجم:محمد مهدی موسی‌پور

دیگو کاستا آنتونیو کونته اینتر میلان اتلتیکو مادرید

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: دیگو کاستا آنتونیو کونته اینتر میلان اتلتیکو مادرید رئال مادرید لیگ جزیره فن پرسی خروج او جو هارت فن خال بعد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۰۱۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خلاصه بازی رئال مادرید ۱ - ۰ رئال سوسیداد + ویدئو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: ورزش سه

tags # رئال مادرید سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • مذاکرت مثبت لوپتگی با میلان
  • خلاصه بازی رئال مادرید ۱ - ۰ رئال سوسیداد + ویدئو
  • ببینید | رئال سوسیداد - رئال مادرید
  • فیلم/ خلاصه بازی رئال سوسیداد ۰ - رئال مادرید ۱
  • خلاصه بازی رئال سوسیداد 0-1 رئال مادرید (لالیگا - 2023/24)
  • گل آردا گولر به رئال سوسیداد (رئال سوسیداد 0-1 رئال مادرید)
  • رئال سوسیداد - رئال مادرید؛ ترکیب رسمی
  • ترفند جالب رئال برای دو برابر کردن دستمزد امباپه
  • طرح لو رفته از پیراهن سوم رئال مادرید در فصل 25-2024 / عکس
  • نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو / فیلم