Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:05:04 GMT

مرحله دوم غربالگری کرونا در دماوند آغاز شد

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۰۲۰۷

مرحله دوم غربالگری کرونا در دماوند آغاز شد

به گزارش ایرنا، حسن خیرخواه روز یکشنبه در جمع اصحاب رسانه که به مناسبت آخرین روز از هفته سلامت با شعار "هر رسانه یک پایگاه سلامت" برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت خبرنگاران در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم، اظهار داشت: تعامل و همکاری اصحاب رسانه، مسئولان شهرستان و همچنین مردم منطقه موجب شد تا بتوانیم ایام اوج کرونا را با مدیریت به نحو مطلوب بگذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امید است با همین همکاری و تعامل بتوانیم زمینه ارتقا سلامت جامعه را فراهم کنیم، خاطرنشان کرد: با آغاز سال جدید یکی از موضوعات مهم در مقابله با شیوع ویروس کرونا نظارت بر بهداشت محیط و اصناف شهرستان بود که با همکاری بازرسان و گشت های نظارتی، ۲۵ مورد پلمب صورت گرفت که ۱۶ مورد آن مربوط به صنف نانوایی ها بود.

این مقام مسئول با بیان اینکه در ایام نوروز دوهزار و ۶۳۷ مورد بازرسی به صورت شبانه روزی صورت گرفت، تصریح کرد: گندزدایی و ضدعفونی کردن ۲۵۵ مکان بزرگ و همچنین آمبولانس های شهرستان از دیگر اقدامات بوده است.

رئبس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دماوند همچنین آماری از میزان خدمات صورت گرفته در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: تعداد مراجعه کننده به مراکز درمانی و بهداشتی ۷۵ هزار و ۴۲۴ نفر به پزشک مراجعه کردند که ۳۹۳هزار خدمت ارائه شد و همچنین ۷۰هزار نفر مراجعه به مراقبین سلامت مراجعه که ۴۹۰ هزار خدمت ارائه گردید؛ همچنین۴۰ هزار و ۹۰۰ نفر مراجعه به بهروزان شهرستان و ۳۲۰ هزار خدمت با داشتن ۲۴ خانه بهداشت در روستاها ارائه شد و همچین چهار هزار و ۶۳۵ نفر مراجعه به دندانپزشکی داشتیم که ۱۰ هزار خدمت صورت گرفت.

وی همچنین با اشاره به تلاش های همکاران مرکز اورژانس ۱۱۵ شهرستان نیز گفت: در سال گذشته، ۹هزار و ۱۲۱ ماموریت توسط نیروهای اورژانس صورت گرفت که ۸۲۸ مورد اعزام به تهران داشتند و چهارهزار و ۷۰۹ مورد مشاوره درخصوص بیماری کرونا انجام شده است.

خیرخواه گفت: با وجود شرایط مطلوب، اما همچنان کرونا وجود دارد و خواهش می کنیم مردم تمامی پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و در خانه بمانند و از تردد غیرضروری خودداری کنند.

احتمال افزایش پیک خطرناک ابتلا به کرونا با عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی

مسعود مسلمی‌فرد، رئیس بیمارستان سوم شعبان در حاشیه بازدید خبرنگاران از بیمارستان به مناسبت هفته سلامت نیز اظهار داشت: صندوق خیریه سلامت اهداف متعددی را دنبال می کند که یکی از آنها حفظ کرامت بیماران کم بضاعتی است که به این بیمارستان مراجعه میکنند و با شرایط نامطلوب مالی روبرو هستند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف بیمارستان این است که منطقه را با توجه به شرایط جغرافیایی مناسبی که دارد، به نقطه مطلوبی از نظر سلامت برسانیم تا شرایط برای گردشگری سلامت مهیا شود.

رئیس بیمارستان سوم شعبان خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های گردشگری سلامت در دماوند در حال فراهم شدن است و شهرستان دماوند استحقاق اقدامات بسیار بزرگتر را دارد و قطعا می توانیم این اتفاق را نیز رقم بزنیم.

این مقام مسئول با اشاره به بیماری کرونا نیز گفت: با توجه به اجرای فاصله گذاری اجتماعی در هفته های ابتدایی سال، اکنون با شرایط خیلی سختی مواجه نیستیم ولی متاسفانه با کمتر شدن فاصله گذاری‌های اجتماعی و عدم رعایت ها نسبت به هفته گذشته، گروه اپیدمیولوژی دانشگاه و بیمارستان احتمال این وجود دارد که هفته آینده پیک خطرناک از حیث ابتلا به کرونا را شاهد باشیم که باید مردم رعایت کنند.

لازم به ذکر است، در این دیدار که با حضور رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه همراه بود، از پرسنل شبکه بهداشت و درمان دماوند و بیمارستان سوم شعبان شهرستان با اهدای شاخه گل تشکر و قدردانی شد.

برچسب‌ها شهرستان دماوند ویروس کرونا سلامت پروندهٔ خبری پویش اجتماعیِ سهم من در کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند ویروس کرونا سلامت شهرستان دماوند ویروس کرونا سلامت صورت گرفت هزار خدمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۰۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: در حال حاضر روزانه حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، محمدحسین سرمست در حاشیه بازدید دادستان مرکز خوزستان از مجموعه چشم پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز که امروز با هدف بررسی ظرفیت‌های موجود در اهواز به منظور توسعه و ایجاد یک بیمارستان ویژه چشم پزشکی انجام شد، اظهار کرد: در حال حاضر روزانه حدود 350 تا 400 بیمار به درمانگاه و اورژانس چشم بیمارستان امام خمینی(ره) مراجعه می‌کنند و بیش از 30 عمل جراحی نیز در اتاق‌های عمل چشم این مرکز درمانی انجام می‌شود.

 وی افزود: بار بالای مراجعات و کمبود فضای فیزیکی موجب شده علی‌رغم ارائه خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی، شاهد نارضایتی و گاه مراجعه به سایر استان‌ها برای درمان باشیم.

سرمست گفت: در همین راستا و با توجه به وجود ظرفیت‌های درمانی در اهواز، از جمله بیمارستان طالقانی قدیم اهواز، در حال پیگیری هستیم که حضور امروز دادستان مرکز خوزستان نیز به همین منظور است.

در این بازدید، گزارشی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مجموعه چشم‌پزشکی بیمارستان امام خمینی(ره) ارائه شد.

صادق جعفری چگنی دادستان مرکز خوزستان نیز با ابراز خرسندی از ظرفیت‌های موجود در چشم پزشکی اهواز، بر لزوم حمایت از این حوزه تاکید و دستور پیگیری این موضوع را صادر کرد و مقرر شد در جلسه‌ای با حضور نمایندگان دانشگاه، این موضوع به صورت ویژه دنبال شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • آغاز طرح غربالگری بینایی‌سنجی کودکان ۳ تا ۶ سال در کرمانشاه
  • آزمون غربالگری درون دانشگاهی المپیاد علمی دانشجویی وزارت بهداشت در دانشگاه آزاد برگزار شد
  • آغاز طرح غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در استان
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • آغاز به کار مرحله دوم ساخت بیمارستان سی سخت
  • ارائه بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی
  • آغاز طرح غربالگري بينايي کودکان 3 تا 6 سال دراستان کرمانشاه
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ خوزستانی به بیمارستان‌ ها در پی گرد و غبار امروز