Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

«قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان «بدر» در الانبار از طرف‌هایی که خواستار انحلال الحشد الشعبی و اخراج آن از الانبار هستند خواست به جای اینکه بخواهند یک نیروی رسمی عراق که مناطق این کشور را آزاد کرده از الانبار برود خواهان خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی شوند.

الانباری در گفت‌وگو با پایگاه خبری المعلومه گفت: «الحشد الشعبی یک نیروی دولتی رسمی است که در چارچوب نهادهای دولتی عراق فعالیت می‌کند و یک نیروی بیگانه نیست که تسلیم سلیقه‌های سیاسی باشد که هر وقت بخواهند آن را بیرون یا منحل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بر مخالفت جامعه الانبار با هر گونه ایده انحلال الحشد یا اخراج آن از الانبار تاکید کرد و گفت: «مردم الانبار می‌دانند که این نیروهای الحشد بودند که مناطق آنها را آزاد کرده و به آغوش میهن بازگرداندند بنابراین دیدگاه‌های سیاسی کاملا مردود است و اصلا نمی‌شود به این شکل با آن برخورد کرد».

الانباری از طرف‌های سیاسی که خواهان اخراج الحشد الشعبی از الانبار هستند خواست خروج نظامیان اشغالگر آمریکایی را از عراق و به خصوص الانبار مطالبه کنند به جای اینکه صدای خود را به روی فرزندان کشورشان بلند کنند که برای نجات این مناطق از چنگ گروه‌های داعش آمدند.

«حمید الهایس» رئیس شورای نجات الانبار هم امروز یکشنبه درخواست برخی طرف‌های سیاسی برای انحلال الحشد الشعبی از مناطق غرب عراق را سلیقه‌ای و تلاش برای فتنه انگیزی خواند و گفت: «رفتن الحشد الشعبی از مناطق غرب عراق آغازی بر بازگشت هسته‌های تروریستی داعش به آنجا خواهد بود».

«صفاء الاعسم» یک مشاور نظامی عراقی هم امروز جزئیاتی از یک طرح با کمک طرف‌های سیاسی در این کشور، مبنی بر عقب‌نشینی نیروهای سازمان الحشد الشعبی از «القائم» و سایر مناطق در غرب الانبار برای باز شدن عرصه برای نیروهای آمریکایی و استقرار آنها در این مناطق را فاش کرد.

این کارشناس نظامی افزود: «طرح سیاسی موجود، بازاستقرار نیروهای آمریکایی به القائم و مناطق اطراف آن به بهانه وجود شکاف‌های امنیتی و وقوع حملات داعش، پس از عقب‌نشینی نیروهای الحشد است».

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سازمان بدر حشد الشعبی نیروی نظامی عراق الحشد الشعبی انحلال الحشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • جریان حکمت عراق ۲هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرد
  • ثبت نام مشوق‌های سربازان ماهر از ۱۵ اردیبهشت‌ماه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • جزئیات مشوق‌های سربازی اعلام شد | هر سرباز وظیفه از چند مشوق می‌تواند بهره‌مند شود؟
  • مشوق‌های مهارت‌آموزی اعلام شد + جزئیات
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابسته نیست
  • سپاه به هیچ جریان سیاسی وابستگی ندارد