Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-06@22:05:15 GMT

۲۵۰۰ نیروی هوابرد آمریکا از غرب آسیا خارج می شوند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۰۴۵۶

به گزارش فارس، 2500 نیروی لشکر 82 هوابرد ارتش آمریکا بعد از یک استقرار طولانی در خاورمیانه اینک در حال بازگشت به ایالات متحده هستند.

به نوشته وبگاه «استرایپس» نیروهای هوابرد لشکر 82 آمریکا برای کمک به نیروهای سنتکام این کشوردر بحبوحه تنش بین آمریکا و ایران وارد منطقه شدند، اما اینک «آندرو ساسلاو» فرمانده این نیروها در پستی در فیسبوک به بازگشت این نیروها به آمریکا در هفته های آتی اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این نشریه، حدود 800 نظامی آمریکا قبل ازشیوع کرونا به آمریکا بازگشتند. بسیاری از این نیروها در کویت مستقر بودند و برخی هم در عراق به دیگر نیروهای آمریکایی در برقراری امنیت به ویژه برای سفارتخانه آمریکا در بغداد کمک میکردند.

به گفته این مقام آمریکایی، این نیروها پس از ورود به آمریکا برای 14 روز جهت آزمایش کرونا قرنطینه میشوند.

یک فرمانده آمریکایی چندی قبل  گفت که  نظامیان این کشور که چند ماه پیش روانه  خاورمیانه شده‌اند به دلیل شیوع بیماری کرونا قادر به بازگشت به آمریکا نیستند.

«مارک میلی»، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح تروریستی آمریکا پنجشنبه گفته اکثر نیروهای لشکر ۸۲ هوابرد و «تیم رزم گردان یکم» که در ماه ژانویه روانه خاورمیانه شده‌اند هنوز به آمریکا بازنگشته‌اند. 

فرمانده نیروهای تروریست آمریکایی دلیل تأخیر در بازگشت این نیروها را ادامه تنش‌ها با ایران و شیوع بیماری «کووید-۱۹» دانسته است. 

مارک میلی گفت: «ما تقریباً هر روز اوضاع را رصد می‌کنیم تا ببینیم چه زمانی می‌توانیم آنها را به خانه برگردانیم. وزیر دفاع مشتاق است آنها را به کشور بازگرداند، ولی این مسئله به اوضاع امنیتی کلی بین ایران و عراق بستگی دارد. 

ارتش آمریکا بامداد ۱۳ دی‌ماه سال جاری طی یک عملیات تروریستی به دستور «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، سردار سلیمانی و شماری از همراهان ایشان از جمله «ابو مهدی المهندس»، نائب رئیس سازمان حشدالشعبی عراق را به شهادت رساند. 

واشنگتن بعد از این عملیات تروریستی، طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی نزدیک به ۷۵۰ سرباز را راهی عراق و حدود ۴۰۰۰ نظامی را روانه پایگاه‌های خود در کویت کرده بود. مقام‌های نظامی آمریکا اسفند ماه گذشته به روزنامه «وال ‌استریت ‌ژورنال» گفتند احتمال می‌رود ۲۰۰۰ نفر دیگر از همان تیپی که عازم کویت شده‌اند در هفته‌های آتی از منطقه خارج میشوند.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۰۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: طبق دستورالعمل ماده ۲۵ قانون جهش تولید و ساخت مسکن برای کارکنان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در شهرهای بروجرد، خرم‌آباد، بندرعباس و شیراز توافقاتی انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی و ستاد کل نیروهای مسلح، تاکید کرد: بر اساس این تفاهم‌نامه مقرر شده است که ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای تأمین مسکن نیروهای مسلح در کشور ساخته شود.

به گزارش مهر، پیش‌از این وزیر راه و شهرسازی از آغاز عملیات اجرایی بیش از ۲۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن برای خانواده‌های نیروی مسلح خبر داده بود.

کد خبر 6097944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین
  • جزئیات ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور | تفاهم‌نامه جدید وزارت راه و نیروهای مسلح
  • هشدار رئیس سیا درباره شراکت ایران و روسیه/ افزایش مجروحان رزمایش دریایی آمریکا به ۳۵ نفر/ حمله پهپادی مقاومت اسلامی عراق به بندر ایلات/ انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در سوریه توسط جنگنده های روسیه
  • ساخت ۵۰۰ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح کشور
  • بازگشت استیوسون به کشتی؛ انتخابی با مِیسون در راه است؟
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • طالبان خواستار بازگشت افغانستانی‌های مقیم خارج به وطنشان شد
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد