Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@15:05:57 GMT

سخنگوی شورای سلامت کیش: جزیره کیش پاک نیست

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۰۸۲۰

سخنگوی شورای سلامت کیش: جزیره کیش پاک نیست

سخنگوی شورای سلامت کیش، ضمن هشدار نسبت به موج دوم شیوع کرونا؛ تصریح کرد: جزیره کیش به هیچ عنوان از نظر آلودگی به ویروس کرنا پاک اعلام نشده و کیشوندان باید دستور العملهای ابلاغی را بدقت رعایت کنند.

به گزارش ایرنا دکتر محمد رضا رضانیا یکشنبه درگزارشی رسانه ای افزود: جزیره کیش موج نخست ابتلا به ویروس کرونا را با همکاری مردم با ملایمت سپری کرده و اکنون با توجه به بازگشت کیشوندان از سفر، ازسرگیری فعالیت بازار و مشاغل، موج دوم ابتلا به کرونا در راه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، اظهار امیدواری کرد که با عمل به توصیه های بهداشتی، حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از وسایل حفاظت فردی و پرهیز از حضور در اماکن پردد، جزیره کیش بتواند موج دوم شیوع ویروس کرونا را با ملایمت از سر بگذراند.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۵۲ بیمار مبتلا به این ویروس در جزیره کیش شناسایی و تحت درمان قرار گرفتند که از این تعداد ۲ نفر فوت شده و ۵۰ نفر پس از گذراندن دوره درمان در بیمارستان کیش، بتدریج با حال عمومی خوب مرخص شده اند.

آمار ابتلا به ویروس کرونادر کیش، با توجه به جمعیت ۳۹ هزار نفری این جزیره نشاندهنده سطح بالای آلودگی در این جزیره به میزان هر ۷۵۰ نفر، یکنفر در میانه موج اول بود که این آمار در نتیجه اقدامات پیشگیرانه، ایجاد محدودیتهای و فاصله گذاری اجتماعی و تلاش شورای سلامت در هفته گذشته، روندی به نسبت پایدار را طی کرد.

براساس تازه ترین آمارهای اعلام شده از سوی مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون ۹۰هزار و ۴۸۱ نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۷۱۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز یکشنبه درباره آخرین آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از آن در کشور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز ( هفتم اردیبهشت) بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی ۱۱۵۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور به ۹۰ هزار و ۴۸۱ نفر رسید.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ که سفر به دور دنیا را سال گذشته از چین آغاز کرد، در مدتی کوتاه لشکریان خود را در نقاط مختلف جهان از جمله کشورمان پیاده کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

لینک کوتاه: asriran.com/0032j5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کیش ویروس کرونا جزیره کیش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۰۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون

 به گزارش تابناک به نقل از مهر، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاورد‌های نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشور‌های پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

 وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و دارو‌های مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشور‌های منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیاز‌های بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

دیگر خبرها

  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور است
  • مافیای خودرو مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • زمین‌های چمن ورزشگاه‌های جزیره خارگ نوسازی می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • فیلیپین توافق بر سر آبهای مورد مناقشه با چین را رد کرد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد