Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-05-08@20:30:56 GMT

قتل زن جوان به‌خاطر یک مشت طلا!

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۱۰۵۶

قتل زن جوان به‌خاطر یک مشت طلا!

مرد راننده که متهم است زنی را به قتل رسانده و طلاهایش را به سرقت برده است، در حالی پای میز محاکمه رفت که اتهام قتل را رد کرد و مدعی شد فقط سرقت کرده است.
به گزارش شرق، براساس محتویات پرونده، مرداد سال گذشته جسد زن جوانی بین شمشاد‌های خیابانی در نزدیکی پاسداران که با ضربات سنگ به سرش به قتل رسیده بود، پیدا شد و به این ترتیب گروهی از مأموران اداره ۱۰ پلیس آگاهی تهران همراه بازپرس ویژه قتل در محل جنایت حاضر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  بررسی‌ها نشان می‌داد که زن جوان با ضربات سنگی که کنار جسدش بود به قتل رسیده و طلا‌ها و گوشی تلفن همراهش نیز به سرقت رفته است. جسد زن جوان به پزشکی قانونی منتقل شد و تیم پلیسی با گذشت چند روز موفق به شناسایی همسر این زن جوان شد. این مرد در بازجویی‌ها به پلیس گفت: همسرم برای گرفتن وام از بانک کارگشایی، طلاهایش را از خانه برداشت و خارج شد و دیگر اطلاعی از او نداشتم تا اینکه متوجه کشته‌شدن همسرم شدم.   کارآگاهان در ادامه به بررسی دوربین‌های مداربسته پرداختند و به این ترتیب مشخص شد این زن در جلوی بانک سوار یک ماشین مسافرکش شده و تا نزدیکی محل جنایت نیز سوار بر این خودرو بوده است که تیم پلیسی با به‌دست‌آمدن این سرنخ به‌سرعت سراغ صاحب تاکسی که مرد جوانی بود، رفتند.   مرد جوان در ابتدا به مأموران گفت: من این زن را می‌شناسم و گاهی اوقات او را به جا‌هایی که می‌خواست می‌رساندم، روز آخر نیز او را به عنوان مسافر سوار بر خودرو و در مقصد پیاده کردم. پلیس ادعا‌های مرد جوان را باور نمی‌کرد و به دستور بازپرس پرونده، این مرد بازداشت شد و خیلی زود در بازجویی‌ها به قتل زن جوان اعتراف کرد. مرد جوان به مأموران گفت: روز قتل، دومین‌بار بود که زن جوان را می‌دیدم. بار قبل وقتی به‌عنوان مسافر سوار خودرویم شده بود شماره تلفن همراهم را گرفت و خواست در صورت نیاز به عنوان آژانس برای رفتن به جایی با من تماس بگیرد.   او افزود: روز جنایت با من تماس گرفت. او را تا بانک رساندم و پس از انجام کارهایش قرار شد او را به خانه‌شان بازگردانم که در مسیر گفت: کارت ملی‌اش را گم کرده و نتوانسته وام بگیرد و شنیدم برای گرفتن وام، طلاهایش را همراه خودش آورده و از من خواست او را به محلی که سوار بر خودرویم شده بود برسانم، چون احتمال می‌داد کارتش آنجا افتاده باشد.   مرد راننده ادامه داد: وقتی از خودرو پیاده شد، دیدم مکان خلوتی است و برق طلا‌ها مرا وسوسه کرده بود، به‌دروغ گفتم شاید کارت ملی‌تان داخل شمشاد‌ها افتاده باشد که باهم به سمت آنجا رفتیم، هیچ‌کسی آنجا نبود. در یک لحظه سنگ بزرگی را برداشتم و محکم به سرش کوبیدم و بعد از مرگش گوشی تلفن همراه و کیف محتوی طلاهایش را برداشتم و به‌سرعت پا به فرار گذاشتم.   او افزود: پس از قتل چند ساعتی در خیابان مسافرکشی کردم و سپس هفت النگو و یک انگشتر طلا را داخل کیف زن جوان گذاشتم و بدون اینکه همسرم متوجه ماجرا شود طلا‌ها را در انباری خانه‌ام پنهان کردم و اصلا فکر نمی‌کردم آنقدر زود شناسایی شوم، به همین دلیل تصمیم به فرار نگرفتم، اما در این مدت همیشه عذاب‌وجدان داشتم.   مرد جوان درباره انگیزه‌اش گفت: قسط خانه‌ای که در شهرری خریده بودم عقب افتاده بود، نیاز به پول داشتم، به همین دلیل برق طلا‌ها وسوسه‌ام کرد و دست به این قتل زدم. بنا بر این گزارش، خانواده زن جوان پس از اعترافات عامل این جنایت خواستار قصاص شدند و با صدور کیفرخواست پرونده برای رسیدگی به شعبه ۲ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.
در ابتدای جلسه رسیدگی که صبح دیروز برگزار شد، ابتدا کیفرخواست علیه متهم خوانده شد و سپس اولیای‌دم در جایگاه قرار گرفتند و خواستار صدور حکم قصاص شدند. وقتی نوبت به متهم رسید او در برابر قضات قرار گرفت و مدعی شد که قتل کار او نبوده است.
متهم گفت: من قبول دارم طلا‌ها را سرقت کردم؛ یک لحظه وسوسه شدم و به همین دلیل هم طلا‌ها را سرقت کردم، چون آن زن به من گفته بود مقدار زیادی طلا همراهش هست و من هم، چون بدهی و قسط داشتم، وسوسه شدم و طلا‌ها را سرقت کردم، اما او را نکشتم و اعترافاتم در دادسرا دروغ بود.
متهم گفت: من فقط زن جوان را هل دادم وقتی او به عقب رفت و زمین افتاد طلا‌ها را برداشتم و فرار کردم و هیچ‌کدام از گفته‌هایم را درباره قتل قبول ندارم.
او درباره نحوه آشنایی با زن جوان گفت: من مسافرکش بودم و برخی مسافران شماره تلفن من را می‌گرفتند و هر بار که کار داشتند من را خبر می‌کردند، مقتول هم یکی از آن‌ها بود و من اصلا به قصد کشتن او را سوار نکردم، اما وقتی زنگ زد گفت: می‌خواهد مقدار زیادی طلا جابه‌جا کند به یک آدم مطمئن نیاز دارد که سوار ماشین شود و از من کمک خواست؛ البته من سرقت طلا‌ها را قبول دارم، اما قتل کار من نبود. من حتی نمی‌دانستم ضربه به کجای سر او برخورد کرده است.
در ادامه وکیل مدافع متهم در جایگاه قرار گرفت، او به دفاع از موکلش پرداخت و گفت: موکل من از ابتدایی که قتل اتفاق افتاد قبول کرده است که طلا‌ها را دزدیده، اما اتهام قتل را قبول نکرده است؛ ضمن اینکه اگر به دقت بررسی شده باشد مقتول قسمت سمت چپ سرش دچار آسیب شده است و شکستگی جمجمه در سمت چپ است، اما موکل من در همه مراحل بازجویی و حتی بازسازی صحنه جرم گفته است که ضربه را از پشت‌سر وارد کرده است، این نشان می‌دهد که موکل من اعترافات درستی نداشته است.
او گفت: من ۱۵ سال است که این فرد را می‌شناسم و بار‌ها با او اسناد و پول جابه‌جا کردم و او هیچ چشم‌داشتی به اموال من نداشته است.
من با توجه به ایرادات موجود درخواست تحقیق بیشتر در این زمینه را دارم. با پایان جلسه دادگاه، قضات برای صدور رأی دادگاه وارد شور شدند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: قتل طلا ها مرد جوان زن جوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاتل: زنم را به خاطر پدر زنم کشتم!

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، در نخستین گام از تحقیقات مشخص شد که همسر مقتول همزمان با جنایت ناپدید شده است.

بیشتر بخوانید: عامل قتل در بوستان ولایت بازداشت شد

پدر مقتول به پلیس گفت: دختر و دامادم بعد از سال تحویل به سفر رفتند و قرار بود پایان تعطیلات برگردند اما روز ۵ فروردین من حالم بد شد و با دخترم تماس گرفتم و از او خواستم که اگر امکان دارد به تهران برگردند آنها هم به خاطر من سفرشان را نیمه کاره رها کردند و برگشتند. بعد هم به خانه من آمدند. آن شب بعد از خوردن شام به خانه خودشان رفتند. صبح با دخترم تماس گرفتم اما جواب نداد نگرانش شدم و به خانه‌شان رفتم هرچه زنگ زدم کسی در را باز نکرد. در نهایت با کلید یدک که پیشم بود در را باز کردم و دیدم دخترم کشته شده است و دامادم هم نیست.
مأموران حدود ۳ هفته در جست‌وجوی شوهر مقتول بودند تا اینکه از بیمارستانی در لواسان خبر رسید مرد جوان با آثار سوختگی در بیمارستان بستری شده است.
وی پس از بهبودی در همان بازجویی‌های ابتدایی به قتل همسرش اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پرونده برای رسیدگی به شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

در دادگاه چه گذشت

در ابتدای جلسه پدر مقتول برای دامادش درخواست قصاص کرد.

بعد از آن متهم به جایگاه رفت و گفت: من و همسرم با هم اختلاف داشتیم، اما زیاد نبود؛ موضوعی که باعث شد من او را بکشم مربوط به سفرمان در تعطیلات نوروز است. ما قرار بود پانزده روز به سفر برویم که پدر همسرم تماس گرفت و گفت حالش بد است ما هم به ناچار برگشتیم، اما وقتی به خانه پدرزنم رفتیم دیدیم حالش بد نیست و بیخودی ما را به تهران کشانده است، همان شب همسرم گفت دوباره به سفر برویم که من مخالفت کردم و گفتم خسته هستم و دیگر نمی‌خواهم جایی بروم. سر همین موضوع بحث‌مان شد. من داشتم سالاد درست می‌کردم که عصبانی شدم و می‌خواستم با همان چاقویی که دستم بود خودم را بزنم اما مریم جلوی من را گرفت و چاقو ناخواسته به او خورد بعد هم از شدت عصبانیت دو ضربه دیگر هم زدم و از خانه خارج شدم. ۲۰ روز از ماجرا گذشته بود و عذاب وجدان رهایم نمی‌کرد به همین خاطر تصمیم گرفتم خودم را بکشم. در نزدیکی پارکی در لواسان گالن نفت را که از قبل تهیه کرده بودم روی ماشینم ریختم و آتش زدم اما رهگذران نجاتم دادند. من شرمنده پدرزنم هستم و از او می‌خواهم من را ببخشد.

در پایان جلسه قضات برای صدور رأی وارد شور شدند.

منبع: ایران

انتهای پیام/

کد خبر: 1229869 برچسب‌ها اخبار حوادث

دیگر خبرها

  • قاتل: زنم را به خاطر پدر زنم کشتم!
  • مورینیو: رد پیشنهاد تیم ملی پرتغال به خاطر رُم اشتباه بود
  • مورینیو: اشتباه کردم که به خاطر رم، پیشنهاد تیم ملی پرتغال را نپذیرفتم
  • بیش از ۶ هزار نفر در فرایند برگزاری دور دوم انتخابات مشارکت دارند
  • شناسایی ۱۸۵ هزار نفر واجد شرایط در حوزه انتخابیه شمال اردبیل
  • ارتقای درجه‌های ۷ شهرداری استان اردبیل
  • ۷ شهرداری استان اردبیل ارتقای درجه پیدا کرد
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • فرار زن جوان از دست مرد شیطان‌صفت | مرا به بیابان‌های اطراف شهر کشاند و...
  • پیش‌بینی تولید ۱۶۰ هزار تن گندم در بیله‌سوار