Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور گفت: هیأت‌های مذهبی در قالب رزمایش همدلی ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان توزیع کرده‌اند و علاوه برآن ۷۷۱ میلیون تومان نیز جمع‌آوری و در میان بخش دیگری از نیازمندان تقسیم کردند.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، یوسف ارجونی، مسئول سازمان بسیج مداحان کشور اظهارداشت: با عنایت به رهنمودهای نیمه شعبان رهبر معظم انقلاب، تماما اراده‌های معنوی، داوطلبانه، مؤمنانه و خلاقانه مردم را برای ماه مبارک رمضان پای کار نهضت ملی رزمایش سراسری «کمک مومنانه» منسجم کردیم و جامعه ستایشگری با همه توان و بضاعتش برای تقویت این رزمایش در صحنه انقلاب حضور خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رزمایش سراسری «کمک مومنانه» با محوریت ۵۴ هزار پایگاه بسیج

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با توجه به این که سازمان بسیج مستضعفین به‌عنوان تشکیلات مردمی گسترده در سراسر کشور با محوریت ۵۴ هزار پایگاه رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را در ماه مبارک رمضان برگزار می‌کند، گفت: سازمان بسیج مداحان در استان‌ها در راستای توسعه و تقویت این رزمایش و استفاده از ظرفیت تبلیغی جامعه ستایشگری برای قوت و قوام و پای کار آوردن ظرفیت‌ کانون‌ها و رده‌های ستایشگری استان اقدامات مناسبی را در دستور کار قرار داده‌اند.

وی اضافه کرد: یکی از پیامدهای وضعیت ویروس کرونا در جامعه، لطمه به معیشت خانواده‌های کم‌درآمد و بی‌سرپرست است که فعالان و مدیران هیأت‌های مذهبی کشور با استفاده از ظرفیت خیرین، ائمه جمعه و ذاکران برای رسیدگی و کمک به معیشت اقشار ضعیف و حاشیه شهرها اقدامات مناسبی را در دستور کارشان قرار داده‌اند. 

ارجونی افزود: با توجه به این که رهبر معظم انقلاب بر ضرورت ایجاد رزمایش گسترده مواسات در ماه مبارک رمضان برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت تأکید داشتند، از روز شنبه ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) برای یاری رساندن به افراد کم‌بضاعت از ظرفیت و همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی عرصه ستایشگری استان‌ها برای کمک و پای کار آوردن آنها اقدامات مطلوبی انجام شد.

توزیع ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار بسته معیشتی توسط هیأتی‌ها میان نیازمندان

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور گفت: در این راستا تاکنون ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار بسته معیشتی و اقلام خوراکی در بین مردم توسط هیأت‌های مذهبی توزیع و علاوه برآن مبلغ ۷۷۱ میلیون تومان توسط ذاکران و هیأت‌های جمع‌آوری و در بین نیازمندان تقسیم و توزیع شده است.

تولید بیش از ۶ میلیون ماسک توسط هیأتی‌ها

وی با اشاره به اقدامات هیأت‌های مذهبی در راستای مبارزه با ویروس کرونا افزود: تعداد ۶ میلیون و ۳۵۱ هزار عدد ماسک توسط هیأت‌های مذهبی و با مدیریت مسجد و همیاری خیرین و مردم در کل کشور تولید  و همچنین ۶۶۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده  نیز در بین مردم تاکنون توزیع شده است.

ضدعفونی ۴۷۰۰ مسجد توسط بسیج

ارجوانی ادامه داد: تعداد ۴۷۰۰ مسجد و ۱۲ هزار محله در کل کشور با همکاری سازمان بسیج مداحان ضدعفونی و گندزدایی شده است. همچنین در این مدت حدود ۲۸۵ مورد سرکشی توسط مسئولین سازمان بسیج مداحان، ذاکران و شاعران از کادر درمانی، پرستاران و بیماران عیادت صورت گرفت.

مسئول سازمان بسیج مداحان کشور با اشاره به برگزاری هیأت‌های مجازی در این مدت گفت: ۵۸ پویش‌ و کمپین‌ متفاوت با نام‌های #رزمایش_همدلی، #کمک_مومنانه و... را با کمک فعالین مجازی، و رسانه‌های همسو و دغدغه‌مند در استان‌ها راه‌اندازی کردیم و کاربران فضای مجازی در عرصه ستایشگری تشویق شدند تا ذیل این کلیدواژه‌ها به ترویج کمک‌های مردمی و نهادهای انقلابی بپردازند و همگان را به همدلی و کمک همدلانه دعوت کنند و به نظر می‌رسد بخشی از نیازهای معنوی و دینی مردم در این فضا محیا شد.

برای بازگشایی هیأت‌ها تابع تصمیمات مسئولین هستیم

وی در خصوص بازگشایی و شروع به کار هیأت‌ها و اماکن مذهبی گفت: بنا بر امر مقام معظم رهبری جامعه ستایشگر همواره در خط مقدم قانون‌مداری بوده و دستورات و پروتکل‌های وزارت بهداشت را سرلوحه کار خود قرار داده است. اما توقع داریم پس از بازگشایی بازارهای مسقف، پاساژهای پرتردد، مترو، بوستان‌ها و با توجه به اینکه اکنون برای بسیاری از امور و مشاغل پرخطر مجوز فعالیت صادر شده، ممانعت از باز شدن حرمین شریف به روی مردم و جلوگیری از برگزاری مجالس و محافل مذهبی در اماکن مربوطه، شبهه‌ای در ذهن مومنین ایجاد نکند.

ارجونی در پایان خاطرنشان کرد: اخیراً نهادهای فرهنگی و ستایشگری پروتکلی را در جلسات هم‌اندیشی با مسئولین هیئات مذهبی به تصویب رسانده‌اند که در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح شده است و ضمن تقدیر از همه تلاش‌های خالصانه مسئولین کشوری و لشکری در مهار و مدیریت مطلوب ویروس کرونا توقع است که نسبت به رفع محدودیت‌های ایجاد شده برای اماکن متبرکه، حرمین شریفین و هیئات مذهبی اقدامی موثر و حساب شده شود تا مردم چون گذشته از لذات معنوی بهره‌مند شوند.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان بسیج مداحان کمک مومنانه ماه رمضان سازمان بسیج مستضعفین مسئول سازمان بسیج مداحان کشور هیأت های مذهبی کمک مومنانه ۶ میلیون توسط هیأت هیأت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟

روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با برنامه ریزی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • درخشش گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خوزستان در کشور
  • روز شمار هفته بسیج سازندگی کشور
  • ۳۰۰ پرس غذای گرم در پارس‌آباد بین نیازمندان توزیع شد
  • مردم نگران تامین داروی وارفارین نباشند
  • توزیع بیش از ۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان در میامی
  • ۷۵ مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • ۷۵ مراسم شهادت امام صادق(ع) در کردستان برگزار شد
  • سازمان غذا و دارو: بیماران قلبی نگران وارفارین نباشند
  • توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در بازار
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟