Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی صباغ‌زاده نمایش فیلم‌ها را برای جلوگیری از شیوع کرونا مفید دانست و تأکید کرد در این شرایط بهتر است دولت نیز برنامه‌ای برای کمک به سینماها داشته باشد.

مهدی صباغ‌زاده، کارگردان و تهیه‌کننده سینما، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا، اظهار داشت: امروز هیچ نیازی به رفتار دموکرات نداریم اما در این شرایط دولت به قدری در برخی موارد با دموکراسی رفتار می‌کند که این رفتار آسیب‌زننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی اکثر مشاغل به کار خود ادامه می‌دهند و قرار است به زودی شرایط عادی به تمام حرفه‌ها برگردد و تنها سینما است که بلاتکلیف مانده طبیعتاً خسارت وارد شده به این حوزه هر روز بیشتر می‌شود. مردم در این شرایط بیماری را جدی نمی‌گیرند و می‌بینیم که مردم در خیابان‌ها هستند و اگر سینماها باز شوند نیز در حالیکه قطعاً استقبال کمتر خواهد بود برخی حتماً به سینما می‌روند.

صباغ‌زاده تصریح کرد: با این حال معتقد هستم نباید سینماها به روزهای عادی خود برگردند و این شرایط باید با تدبیری دیگر بهبود یابد، سینماها در شرایط عادی در بسیاری مواقع سالن‌هایشان خالی است و اگر در این شرایط بخواهیم با فروش بلیت محدود برای هر سالن و رعایت فاصله سینماها را باز کنیم هیچ فایده‌ای ندارد و فقط فیلم‌هایی که اکران می‌شوند اصطلاحاً می‌سوزند و فرصت اکران را به راحتی از دست می‌دهند.

او افزود: پخش آنلاین یک آزمایش است و باید ببینیم با پخش «خروج» که سرمایه‌اش مربوط به بخش خصوصی نمی‌شود این آزمایش جواب مثبت می‌دهد یا خیر. در این شرایط سینماها به شدت زیان می‌بینند و باید برای حفظ بقای آنها نیز فکری شود. هر تدبیری اندیشیده شود سینماها زیان می‌بینند و در این شرایط دولت باید به کمک فرهنگ و هنر کشور بیاید و به خصوص بخش خصوصی که هیچ حمایتی از آن نمی‌شود نیازمند توجه بیشتری است.

کارگردان فیلم سینمایی «صبحانه‌ای برای دو نفر» در ادامه گفت: نمایش فیلم‌ها به صورت آنلاین ممکن است تا حدی مشکل در خانه نماندن را حل کند و برای کنترل و مهار کرونا به دولت کمک کند، دولت نیز در این شرایط بهتر است به کمک سینما بیاید و تمهیدی برای کنترل شرایط حاضر و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا بیندیشد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مهدی صباغ زاده کرونا پخش آنلاین نمایش فیلم ها فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما

 سازمان دامپزشکی کشور هشدار داد: با شروع فصل گرما، بیماری تب کریمه کنگو شیوع پیدا کرده که لازم است شهروندان توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تاکنون چهار نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده اند که یک نفر از آنان فوت کرده است، بنابراین انتظار می رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دمای ۲ تا چهار درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

در پی اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع، میزان ابتلا در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته است. همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت موجب از بین رفتن آن می شود.

تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هرگونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، به‌سرعت به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، بیماری تب کریمه کنگو (CCHF)، نخستین بار در سال ۱۳۷۸ به‌طور رسمی و قطعی در کشور تایید و شناسایی شد. از جمله روش‌های انتقال ویروس CCHF را می‌توان به گزش انسان توسط کنه آلوده، تماس انسان با ترشحات و خون حیوان آلوده و تماس فردی با بیمار مبتلا به تب کریمه کنگو اشاره کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «تگزاس ۳»و «عطرآلود» به گیشه سینماها اضافه می‌شود
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • موزه سینما بزرگداشت کیانوش عیاری را برگزار می‌کند
  • گیشه سینماها در هفته دوم اردیبهشت چقدر فروخت؟
  • بزرگداشت کیانوش عیاری در موزه سینما
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود
  • عکاسان برای مشارکت در پروژه‌های سینمایی مجوز بگیرند
  • پارسا پیروزفر، مهران مدیری و الناز شاکردوست رکوردداران روز اول اکران
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • تبلیغات گل درشت در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی به مرز فاجعه رسیده است/ تلویزیون شفاف‌سازی کند