Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@22:36:03 GMT

فعالیت مجازی ۵۰۰ هیئت مذهبی تبریز در طول ماه مبارک رمضان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۱۶۳۴

فعالیت مجازی ۵۰۰ هیئت مذهبی تبریز در طول ماه مبارک رمضان

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس شورای هیئات مذهبی تبریز از فعالیت مجازی ۵۰۰ هیئت مذهبی این شهر در طول ماه مبارک رمضان خبر داد.

حجت‌الاسلام محمود هادی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: از آغاز شیوع ویروس کرونا در کشور، جلسات هیئات مذهبی تبریز نیز مانند سایر نهادهای اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا به صورت حضوری تعطیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اما اغلب این هیئت‌ها در طول ماه شعبان و در اعیاد شعبانیه، فعالیت‌های خود را به شکل مجازی دنبال کردند و مداحی‌ها و سخنرانی‌های زنده را در فضای مجازی پخش کردند.

وی افزود: هیئت‌ها در ماه شعبان عملا تعطیل نبودند و مداحان بزرگ و علمای بافضیلت تبریزی در طول این مدت سعی و تلاش بسیاری کردند تا شهروندان از فضیلت شب‌ها و اعیاد دینی برخوردار شوند هرچند که این برنامه‌های مجازی لذت نشستن در هیئت را ندارد.

حجت الاسلام هادی با بیان این‌که شرایط کنونی ایجاب می‌کند تا مردم فقط به صورت مجازی از معنویات مداحی و سخنرانی‌ها بهره مند شوند، اظهار کرد: تجربیاتی که هیئات مذهبی تبریز در طول ماه شعبان کسب کردند در طول ماه مبارک رمضان نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: فعالیت مداحان و علمای هیئتی از روز اول رمضان، در فضای مجازی آغاز شده و قطعا در شب‌های معنوی قدر نیز به فعالیت‌های خود ادامه خواهند داد.

وی با اشاره به پیشتازی هیئات مذهبی تبریز در کارهای خیرخواهانه‌، گفت: هیئات مذهبی آذربایجان شرقی و به خصوص هیئات تبریزی همواره کارهای خیر بی نظیری انجام داده‌اند و حتی پس از خراسان رضوی و مشهد مقدس با آستان قدس رضوی به عنوان رتبه دوم برترین هیئات مذهبی کشور در کارهای خیر هستند، الحق که تبریز شهر اولین‌ها است.

رئیس شورای هیئات مذهبی تبریز با تاکید بر پای کار بودن هیئات مذهبی تبریز، گفت: در طول ماه شعبان، اموراتی چون توزیع احسان‌، انجام کارهای نیک، توزیع گوشت قربانی و به خصوص توزیع بسته‌های معیشتی از طریق هیئات انجام گرفته است.

وی متذکر شد: هیئات مذهبی تبریز در کنار مساجد و خیران عزیز، کمک‌های خیرخواهانه را جمع آوری کرده و در اختیار خانواده‌های کم بضاعت قرار می‌دهند، اگرچه هیئات‌ تعطیل هستند اما هیئتی بودن، حسینی بودن و مرام حسینی داشتن تعطیل نیست.

حجت الاسلام هادی با اظهار قدردانی و عرض ادب نسبت به هیئات حسینی تبریز، بزرگان و عالمان این هیئات، گفت: با توجه به وضعیت اعلام‌شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا، هنوز تصمیمی برای بازگشایی هیئات گرفته نشده و ما نیز نمی‌توانیم کاری کنیم.

وی افزود: اما هیئات تبریزی می‌توانند برای گذراندن شب‌های معنوی پیش رو از فضای مجازی استفاده کنند و نگذارند روحیه دینی و معنوی مردم متزلزل شود، در این راستا نیز از تمامی هیئات مذهبی خواهشمندیم در این روزها با پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش بزرگ «مومنانه» پای کار باشند، زیرا هیئات همواره در این موارد پیش قدم بوده‌اند.

وی در خاتمه گفت: هیئات مذهبی با تداوم فعالیت‌های خود، نور درخشان را بر پیکره آذربایجان تابانده و نشان خواهند داد که هیئات آذربایجان همیشه در خط مقدم بوده تا با شکست این بیماری، دست کسانی را که از این بیماری متضرر شده‌اند را بگیرند و در کنار عنایات حضرت حجت با مواسات به مومنان کمک کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری هيئات مذهبي هیئات مذهبی تبریز مذهبی تبریز طول ماه ماه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!

به گزارش "ورزش سه"، پارما چهارشنبه‌شب در دیداری خارج از خانه مقابل باری رده هجدهمی به تساوی ۱-۱ رسید که برای تایید حضورشان در سطح اول فوتبال ایتالیا برای فصل ۲۵-۲۰۲۴ کافی است.

آنها سه امتیاز از کومو در رده دوم فاصله دارند و با تفاضل +۳۱ صعودشان به سری A از نظر ریاضی قطعی شده است و آنها در فصل آینده این لیگ حضور خواهند داشت.

بوفون رابطه بسیار نزدیکی با پارما دارد، زیرا در اوایل دهه ۱۹۹۰ کار خود را به‌عنوان یک بازیکن جوان در آنجا آغاز کرد، سپس در سال ۱۹۹۵ اولین بازی خود را در تیم اول انجام داد.

او سپس در سال ۲۰۰۱ به یوونتوس پیوست، اما برای یک دوره دو ساله بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۳ به این باشگاه بازگشت و در نهایت در همین باشگاه از فوتبال خداحافظی کرد.

بوفون با تبریک به هم‌تیمی‌ها و باشگاه سابقش در شبکه‌های اجتماعی نوشت: «بالاخره سری A! چقدر هیجان انگیز است که شادی را در چهره کسانی می‌بینم که سال‌های آخر دوران بازی‌ام را با آنها تقسیم کردم.

دوستان عزیز، طرفداران عزیز پارما، از این دستاورد که به مدت طولانی به دنبال آن بودیم لذت ببرید. این فصل بهترین زمان برای کسب آن بود!
تبریک به بازیکنان، کادر فنی و مربیان! با تمام وجودم، زنده باد پارما!»

دیگر خبرها

  • تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی در خصوص فضای مجازی
  • هاشمی تهرانی: امروزه در فضای حقیقی و مجازی حشر با علما از بین رفته/ هیئات مذهبی خیلی اوقات منبری ندارد/ بسیاری از بزرگان و مسئولین نظام دغدغه حجاب دارند/ اگر با جوانان حرف زده می‌شد اینجای کار نبودیم
  • ایامی رئیس شورای هیئات مذهبی آذربایجان غربی شد
  • برگزاری مراسم شهادت امام جعفر صادق (ع) در ۲۷ بقعه متبرکه
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • صبا آذرپیک به ۲ سال حبس قطعی و ممنوعیت از فعالیت در فضای مجازی محکوم شد
  • پیام تبریک شورای هیئات مذهبی مازندران به مناسبت روز معلم
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • فعالیت ۲۰۰ تشکل دانشجویی و ۱۰۰ تشکل فعال استادی در دانشگاه آزاد