Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@17:28:10 GMT

تولید ۹۰۵ هزار ماسک توسط تیم مشاغل خانگی لرستان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۱۸۰۳

تولید ۹۰۵ هزار ماسک توسط تیم مشاغل خانگی لرستان

ایسنا/لرستان رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان از تولید ۹۰۵ هزار ماسک توسط تیم مشاغل خانگی استان خبر داد.

دکتر سیدعلی نادر دهقانی در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در خدمت مبارزه با کرونا ۹۰۵ هزار ماسک در استان تولید شده است.

وی تصریح کرد: این ماسک‌ها توسط تیم مشاغل خانگی زنان سرپرست خانوار که تحت حمایت جهاد دانشگاهی لرستان مدیریت و ساماندهی شده‌اند تولید و در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر دهقانی اظهار کرد: همچنین توسط این تیم ۱۵۰ عدد گان و ۵۰۰ عدد دستکش تولید و روانه بازار شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد لرستان تصریح کرد: این ماسک‌ها توسط زنان سرپرست خانوار استان در شهرهای بروجرد، معمولان، الیگودرز و خرم آباد تولید شده است.

دکتر دهقانی ساخت دستگاه ضدعفونی‌کننده با یو وی سی و بخار سرد و همچنین ضدعفونی کننده موادغذایی و ایده‌های متنوع دیگر در موضوع جلوگیری از شیوع ویروس کرونا را از دیگر برنامه‌های جهاد دانشگاهی استان دانست که علی‌رغم مکاتبات و پیگیری لازم مراجع صدور مجوز فعلاً پاسخی ندادند.

وی عزم، اراده، تلاش و سازماندهی برای حضور موثر در عرصه مبارزه با ویروس کووید ۱۹ در بین تیم‌های مشاغل خانگی و زنان سرپرست خانوار را ستودنی دانست و تاکید کرد: برای موفقیت در چنین بحران‌هایی نیازمند چنین انسجامی هستیم که نتیجه آن خدمت صادقانه است.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان توزیع بخشی از این اقلام در مناطق محروم و حاشیه شهرها و نیز کمک برخی افراد خیر برای تامین مواد اولیه را از دیگر شاخص‌های قابل بیان این اقدام دانست و گفت: قطعاً فعالیت در این عرصه در ذهن مردم نجیب کشور خواهد ماند و همه گروه‌ها از جمله تیم‌های پزشکی و کادر درمانی که مجاهدانه در سخت‌ترین شرایط در کنار مردم بودند و تلاش کردند در ذهن مردم و جامعه عزیزتر خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جهاد دانشگاهی لرستان جهاد دانشگاهی مشاغل خانگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان

 سهرابی بیدار در نشست کارگروه مدیریت مصرف برق استان گفت: این میزان از تولید ۴ هزارو ۲۸۷ میلیون کیلووات ساعت تولید یا تحویلی در سال است که ۹ و ۴ دهم این میزان تولید تلف می‌شود.

او به مصارف حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در بخش کشاورزی ۵۰ درصد، در بخش خانگی ۳۲ درصد، در بخش صنعت ۱۱ درصد و در بخش عمومی و سایر مصارف ۷ درصد مصرف برق داریم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان همدان در بحث توسعه نیروگاه‌های خورشیدی به افزایش ۱۳۵ مگاوات نیروگاه در همدان اشاره و تصریح کرد: ۱۱ و ۴ دهم درصد تولید برق از نیروگاه‌های خورشیدی است که در استان تولید می‌شود و با افزایش نیروگاه جدید تولید برق به ۲۳ درصد خواهد رسید.

سهرابی بیدار از هوشمندسازی کنترل در بخش کشاورزی خبر داد و افزود: ۹۴ درصد مشترکان کشاورزی کنترل پذیر است.

او گفت: در مصارف خانگی جزو کشور‌های بدمصرف هستیم که مدیریت و صرفه جویی در مصارف خانگی ضروری است.

استاندار همدان هم گفت: باید رویکرد ما شعار سال باشد و جهش تولید با سرعتی فراتر از شرایط عادی صورت پذیرد تا شعار سال محقق شود.

قاسمی فرزاد، همچنین راهکار تحقق شعار سال را بهره وری در تولید دانست و افزود: باید نطام بهره وری ایجاد شود و میزان تلفات که ۱۰ درصد از تولید برق را در استان شامل می‌شود شناسایی و هدفگذاری شده و سالانه ۲ تا ۳ درصد از این تلفات کاهش یابد.

او تأکید کرد: کنترل هوشمند نیاز همه مصارف است و هوشمندسازی در مصارف پر مصرف کمک شایانی خواهد کرد چرا که بخصوص در بخش کشاورزی باید از تولید محصولاتی که نیاز بازار نیست و زمینه صادرات آن وجود ندارد اجتناب کرد، زیرا که ناطراز بودن در مدیریت انرژی و مدیریت تولید را شاهد هستیم.

استاندار همدان تصریح کرد: به شدت در مدیریت مصرف در حوزه خانگی باید انضباط حاکم باشد و انضباط انرژی داشته باشیم، زیرا در مصرف انرژی یک مدیریت درست مصرفی نیاز است و نباید از نرم متعارف مصرف بالا رود و اگر از نرم متعارف بالا رود باید قطعی اتفاق افتد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • شرکت ۱۲۳۵۶ نفر کردستانی در آزمون استخدامی آموزش و پرورش
  • استفاده از توان جهاد دانشگاهی زنجان برای خدمت به جوانان ضروری است
  • ۱۵ طرح جهاد دانشگاهی در ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • مصرف ۳ هزار و ۸۸۵ میلیون کیلووات ساعت برق در استان همدان
  • انتشار کتاب ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری
  • انتشار کتاب «ساختار سؤال‌های پژوهش در معماری» در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۲۰ درصدی تسهیلات مشاغل خانگی شهر همدان
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • دانشجویان خود را نسبت به مسائل روز دخیل بدانند
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان