Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر ستاد طب ایرانی و مکمل کرونا از تصویب کد اخلاق ۱۷ طرح پژوهشی کوید ۱۹ با رویکرد طب ایرانی و مکمل و پیگیری یک طرح پژوهشی دیگر در این زمینه برای دریافت کد اخلاق و مجوز اجرا در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسین رضایی‌زاده با اعلام اجرای طرح‌های پژوهشی کوید 19 با رویکرد طب ایرانی و مکمل در دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: طب ایرانی ظرفیت بالایی برای همکاری با طب رایج در مقابله با ویروس کرونا دارد و از آغاز این بحران، علاوه‌ بر تهیه مطالب آموزشی درباره اقدامات پیشگیرانه، پیگیر تصویب طرح‌های پژوهشی با رویکرد طب ایرانی و مکمل برای کمک به درمان و رهایی از عوارض این ویروس بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این طرح‌ها با موضوعات مختلف، شامل بررسی اثر رژیم‌های درمانی مبتنی بر مبانی طب ایرانی، ترکیبات و فرآورده‌های خوراکی و غیرخوراکی گیاهی، برخی اعمال یداوی و روش‌های طب مکمل بر علایم کلینیکی و پاراکلینیکی بیماران کرونایی و بررسی اثر برخی ضدعفونی‌کننده‌های گیاهی بر کروناویروس جدید، در مرحله اجرا هستند و اجرای برخی از آنها به‌صورت مشترک در چند دانشگاه علوم پزشکی در دست پیگیری است.

دبیر ستاد طب ایرانی و مکمل کرونا با اشاره به اشتراک برخی نتایج مطلوب به‌دست‌آمده از این طرح‌های پژوهشی با متخصصان طب چینی در قالب چندین نشست مجازی گفت: در این نشست‌ها، علاوه‌ بر بررسی کروناویروس جدید و مکانیسم بیماری‌زایی آن از دیدگاه طب ایرانی و طب چینی، فرصتی فراهم شد که طرفین، تجارب مفید و نتایج مطلوب حاصل از بهره‌گیری از ظرفیت‌های طب سنتی بومی کشور خود در کنار طب رایج را در مقابله با این بحران جهانی، در اختیار یکدیگر قرار دهند.

وی با تاکید بر اینکه به‌دلیل ناشناخته بودن کروناویروس جدید در جهان، نمی‌توان هر ادعای درمانی در حوزه طب سنتی و مکمل را بدون انجام تحقیقات لازم مطرح و در اختیار عموم مردم قرار داد، افزود: پس از کامل شدن مراحل انجام پروژه‌های تحقیقاتی مصوب دانشگاه‌های علوم پزشکی با موضوع طب ایرانی و مکمل در مقابله با کرونا، نتایج آنها در اختیار جامعه پزشکی قرار گرفته و مردم از مزایای استفاده ترکیبی از طب ایرانی و طب رایج در این زمینه بهره‌مند می‌شوند.


انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا کرونا ویروس کووید 19 رویکرد طب ایرانی و مکمل دانشگاه های علوم پزشکی طرح های پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟

به گزازرش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

دیگر خبرها

  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • امضای تفاهم نامه همکاری دانشگاه رضوی با مرکز کربلاء للدراسات والبحوث
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه دانشگاه آزاد با دانشگاه باهنر و علوم پزشکی کرمان
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه