Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@20:56:50 GMT

۹۹ هزار خانواده در رفسنجان و انار غربالگری کرونا شدند

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۱۹۴۴

۹۹ هزار خانواده در رفسنجان و انار غربالگری کرونا شدند

به گزارش ایرنا، علی اسماعیلی ندیمی عصر یکشنبه در نشست خبری با اشاره به اینکه وضعیت بحران کرونا در اسفندماه بسیار سخت و طاقت ‌فرسا بود و در فروردین مردم برای رعایت نکات بهداشتی بهتر ترغیب شدند افزود: شبکه بهداشت شهرستان انار برای کنترل بیماری کرونا در شمال استان پست قرنطینه ای راه اندازی کرد.

وی اظهار داشت: در پست های قرنطینه ای ورود و خروج خودروها کنترل و سرنشینان تب سنجی می شدند به طوری که در اوایل فروردین روزانه از ورود ۵۰۰ خودرو ممانعت و برگردانده می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی ندیمی با بیان اینکه ۳۵۰ هزار نفر در قالب ۱۰۲ هزار خانوار در رفسنجان و انار تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان قرار دارند تصریح کرد: پرسنل حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، با بیش از ۳۳۰ هزار نفر (در قالب ۹۹ هزار خانوار) با ۳۵۰ هزار نفر از افراد تحت پوشش، تماس گرفتند و ضمن بیماریابی خانه به خانه از آنان خواستند برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا مقررات بهداشتی را رعایت کنند.

وی تصریح کرد: در مدت زمان کوتاهی پتانسیل های نهفته بکارگیری شد و تولید ماسک، مواد و ژل ضدعفونی کننده، الکل، گان و وسایل حفاظتی توسط شرکت های دانش بنیان، بسیج جامعه پزشکی، خیّرین، موکب ها آغاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: هنوز مشخص نیست که بهبود یافتگان دوباره به این ویروس مبتلا می شوند یا نه و آیا کرونا عارضه ای در افراد مبتلا به جا خواهد گذاشت؟  زیرا هنوز فرصت‌ بررسی عوارض این بیماری به دست نیامده و به هیچ وجه این بیماری هنوز تمام‌ نشده است.

وی توصیه کرد: مردم از شستن‌ دست ها، صورت و رعایت نکات بهداشتی غفلت نکنند و باید به این ویروس عادت کرد تا در آینده رفتار این ویروس مشخص شود.

ابتلای‌ ۱۳ نفر از کادر درمانی رفسنجان به کرونا

معاون‌ درمان دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز گفت: از ابتدای شیوع بیماری کرونا در رفسنجان و انار ۶۸ مورد مبتلا داشتیم‌ که از این تعداد ۱۳ نفر از کادر درمانی بودند و این افراد به مدت ۲ هفته قرنطینه خانگی شدند که منجر به بستری شدن آن ها در بیمارستان‌ نشد.

محمدرضا میرزابیگی افزود: برای مبارزه با این بیماری و مدیریت اوضاع، بیمارستان مرادی رفسنجان با ۸۰ تخت تعطیل شد تا در صورت افزایش مبتلایان از این بیمارستان استفاده شود.

میرزابیگی تصریح کرد: بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان نیز برای بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا مهیا شد و ۲ بخش مردان به این امر اختصاص داده شد ضمن اینکه بخش های دیگر این بیمارستان از جمله اطفال، جراحی، مغز و اعصاب و غیره نیز به بیماران دیگر خدمات ارائه می داد که مراجعه کنندگان به این بخش ها در این مدت بسیار کم بودند.

وی بیان کرد: برای اینکه عامل بیماری، ویروس کرونا از بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان بیرون نرود ۳۷ جلسه داخلی در این بیمارستان برگزار و اقدامات و تدابیر لازم برای مواجهه با این موضوع انجام شد زیرا آلوده ترین جا برای یک شهرستان بیمارستان آن شهر است به طوری که ۴۶ درصد آلودگی به این ویروس از طریق بیمارستان ها است.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع ۶۸ مورد مثبت به کرونا در رفسنجان ۱۳ نفر فوت کردند که بالای ۷۰ سال سن داشتند.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان بهداشت و سلامت خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان رفسنجان بهداشت و سلامت دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۹۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار

جلسه بررسی مسائل شهرک صنعتی و ساماندهی و توسعه  با حضور میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان و مسئولین شهرستان انار در فرمانداری شهرستان برگزار شد .

در این نشست محسن صالحی فرماندار انار گفت: دویست هکتار زمین جهت نصب پنل خورشیدی در شهرک صنعتی اناراختصاص داده شده است و هزینه زمین جهت نصب پنل در اقساط ده ساله گرفته خواهد شد .

وی همچنین در خصوص اجرای این طرح در روستا‌ها گفت: زمین‌های اطراف روستا اگر ملی باشند واگذار می‌شوند و اگر ملی نباشند بوسیله جهاد کشاورزی در اسرع وقت جهت اجرای طرح پنل خورشیدی تغییر کاربری خواهد شد.

در شهرستان انار ۹۶۵کیلو وات پنل خورشیدی نصب گردیده و ۱۲۰۰کیلو وات در مرحله عقد قرارداد است.

در این جلسه مسائل مربوط به شهرک صنعتی شهرستان، ساماندهی و توسعه شهرک صنعتی شهرستان در حوزه پنل‌های خورشیدی بررسی و تصمیمات لازم صورت گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • بررسی و ساماندهی توسعه شهرک صنعتی شهرستان انار
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت