Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@10:22:52 GMT

شرایط و مناسک ماه مبارک رمضان در اوگاندا

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۱۹۸۸

شرایط و مناسک ماه مبارک رمضان در اوگاندا

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،مفتی اوگاندا به مسلمانان هشدار داد كه اوضاع و شریط خاص امسال را در نظر گرفته و برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا از برگزاری اجتماعات دینی در مساجد و سایر اماکن جدا پرهیز نمایند و عبادات خود را در خانه انجام دهند.

دولت اوگاندا از بیست ماه مارس برابر با اول فروردین کلیه تجمعات بیش از پنج نفر از جمله برگزاری مراسم عبادی برای مسلمانان و مسیحیان را در سرتاسر این کشور به خاطر جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع اعلام نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مفتی اوگاندا ، شیخ شعبان رمضان موباجه در بخشی از پیام رمضانی خود خطاب به مردم این کشور گفت که همه مسلمانان حتما به " باید ها " و " نباید ها " جامعه احترام گذاشته و در این موقعیت بسیار خطرناک به دستور العمل های صادره از سوی دولت را رعایت نمایند.
 
وی در بخشی از پیام مطبوعاتی خود با اشاره به اینکه برای جلوگیری از گسترش کرونا دولت تدابیری اندیشیده و مقرراتی وضع نموده است گفت ماه رمضان امسال طبق معمول برگزار نخواهد شد.

لذا  من از مسلمانان اوگاندا می خواهم که  ضمن روزه داری به تمام دستورات صادر شده بویژه رعایت فاصله اجتماعی احترام بگذارند.

مفتی اوگاندا تاکید نمود که امسال نمازها اعم از یومیه ، سنت و تراویح بصورت جماعت در مساجد اقامه نشده و مراسم افطاری در هیچ مکانی برگزار نخواهد شد.
با این همه ، مفتی اوگاندا اظهار داشت که افراد با حفظ فاصله اجتماعی بین دو تا ده نفر می توانند نماز تراویح را در خانه های خود اقامه نمایند.

وی همچنین از دولت خواست كه برای انجام روزه داری به مسلمانان نیازمند بیشتر كمك كند. علاوه بر آن مفتی اوگاندا از دولت خواست تا به افراد و سازمان های خیر خواه و خیر اجازه دهد تا کمک های مالی و  بسته های خوراکی و غذائی خود را آزادانه و مستقیما و بدون واسطه به نیازمندان و مستحقان تحویل نمایند.

در حال حاضر ، فقط نظامیان و افراد دولتی وظیفه دارد كه کمک های غذائی را  از دولت و یا خیر خواهان دریافت بین نیازمندان واجد شرایط توزیع نمایند.

حداکثر ده کیلو آرد ذرت – پوشو - و شش کیلو لوبیا بسته غذائی هستند که بین خانواده های بی نیازمند ، بی سرپرست ، افراد مسن ، ایتام ، بیوه زنان ، راننده ها ، کارگران روز مزد به عنوان سبد غذائی دولت توزیع می گردد .

با این حال ، مفتی اوگاندا شیخ موباجه از دولت خواست تا برای مسلمانان در ماه مبارک رمضان شرایط ویژه و کمک های بیشتری قائل شود.
 
همچنین وی از دولت خواست کمک های کرونائی را در دوره قرنطینه فقط به کامپالا و شهرستان واکیسو محدود نکند بلکه روستائیان را نیز  که تعداد زیادی از آن ها گرسنه هستند مشمول کمک های خود قرار دهد.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دولت خواست مفتی اوگاندا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۱۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان

به گزارش خبرنگار مهر، عباس اهرابی بعد از ظهر شنبه در گفت و گو با رسانه‌ها همراهی خیرین و نیکوکاران را مایه دلگرمی دانست و اظهار کرد: هم اکنون سه هزار ۱۳۳ یتیم و ده هزار و ۲۲۱ فرزند از خانواده محسنین در استان گیلان از حمایت حامیان نیکوکار بهره مند می‌شوند که علاوه بر دریافت کمک هزینه معیشت، بسیاری از مشکلات درمانی، تحصیلی و مسکن این افراد، از طریق گزارش همکاران اکرام به حامیان و عنایت این بزرگواران مرتفع گردیده است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به اینکه طی ماه رمضان امسال در قالب پویش باران مهربانی ۵۸۰۰ نفر به عنوان حامی جدید در طرح اکرام ایتام و محسنین ثبت نام کرده‌اند، افزود: این امر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹۷ درصد افزایش یافته است و هم اکنون حدود چهل هزار حامی در این طرح مشارکت دارند.

وی در ادامه، با بیان اینکه طی سال گذشته بیش از یکصد میلیارد تومان توسط حامیان به فرزندان معنوی شأن اهدا شد، اضافه کرد: حدود ۸۳ میلیارد تومان از میزان کمک‌های اهدایی حامیان نقدی و مابقی به صورت کالا و خدمات ضروری برابر نیازهای فرزندان از سوی این عزیزان اهدا گردید.

اهرابی با تأکید بر اینکه تعداد زیادی از فرزندان ایتام و محسنین هستند که دارای حامی نبوده یا دریافت مراحم بسیار پایینی دارند، گفت: مردم نوعدوست و خیر، جهت حمایت یک یا چند فرزند معنوی می‌توانند با مراجعه و ثبت نام در سایت ekram.emdad.ir نسبت به انتخاب فرزند معنوی با شرایط مورد نظر خود (سن، جنسیت، سادات، بیمار، محل سکونت) اقدام و همچنین حامیان با مراجعه حضوری یا تلفنی به واحدهای اکرام ادارات امداد استان می‌توانند نسبت به شرح وضعیت زندگی این افراد آگاهی پیدا کرده و سپس فرزند معنوی خود را جهت حمایت انتخاب نمایند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گیلان، ادامه داد: ارسال عدد ۱۳ به سر شماره ۳۰۰۰۳۳۳۳ نیز از روش‌های دیگر برای ثبت نام در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌باشد.

وی ضمن تقدیر از اعتماد حامیان و خیرین گفت: به منظور تسهیل در روش‌های پرداخت برای هر فرزند معنوی یک شماره کارت اختصاصی در نظر گرفته می‌شود که حامیان می‌توانند بدون شناسه واریز و از طریق سایت و یا کلیه درگاه‌های بانکی و اپلیکیشن‌های موجود، نسبت به واریز مستقیم هدایای نقدی به حساب فرزندان معنوی اقدام نموده و گزارش پرداخت را در سایت مشاهده کنند.

اهرابی در پایان با قدردانی از همراهی همیشگی مردم نیکوکار گیلان، عنوان کرد: مردم خیر استان در قالب پویش اطعام مهدوی به منظور تهیه بسته‌های افطاری ساده، غذای گرم و بسته معیشتی برای اقشار کم برخوردار، بالغ بر ۷۷ میلیارد تومان مشارکت کردند.

کد خبر 6090008

دیگر خبرها

  • ۳۹ کاروان از گلستان برای مناسک حج تمتع اعزام می شوند
  • وقتی «خانه خدا» سینماها را شلوغ کرد
  • واکنش مفتی عمان به تظاهرات دانشجویی در آمریکا و اروپا
  • ثبت نام ۵۸۰۰ گیلانی در طرح اکرام ایتام و محسنین ماه رمضان
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم
  • مورایس: با افتخار یک مسلمان هستم + فیلم
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تقدیر شورای عالی انقلاب فرهنگی از سریال «رستگاری»
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا